10. 6. 2018 05:11 − 4369× − 0

Nerovný boj R5 s AP4

Na šotolinách v okolí hlavního australského centra se o minulém víkendu střetli jezdci australského a asijsko-pacifického mistrovství.

Druhý jmenovaný šampionát citelně trpí odchodem značek Škoda a Mitsubishi a bojovat o body na úvodní dějství na Novém Zélandu dorazily pouhé čtyři posádky. Toyota Vitz AP4 jako obvykle porci 277 ostrých kilometrů nezvládla a Mike Young musel odstoupit. Fuyuhiko Takahashi poslal své Subaru mimo trať a tak cíl viděly a body braly pouhopouhé dvě posádky. Italové Fabio Frisiero se Simonem Scattolinem skončili se svým Peugeotem 208 AP4 druzí a zároveň poslední. O necelé dvě minuty nad nimi zvítězil Yuya Sumiyama pilotující ex-mistrovskou Škodu Fabia R5. V celkových výsledcích se Japonec krčil se ztrátou takřka dvaceti minut na jedenáctém místě. Absolutním vítězem se rozdílem třídy (sedm a půl minuty) stal Hayden Paddon v Hyundai i20 AP4.

Ani do Austrálie nedorazilo o nic větší množství zájemců o body do APRC. Novozélanďan Young měl na dosah pěknou porci bodů za druhé místo, než jej jako obvykle vypekl jeho nepovedený vůz. Toyota Vitz AP4 se tentokrát drze zastavila až v úplně poslední zkoušce. Druhé místo tak znovu spadlo do klína italskému veteránovi Frisierovi a nejvíce bodů si domů znovu odvezl Sumiyama. Ten se tentokrát mohl těšit na atraktivní souboj s dalšími dvěma jezdci Fabií R5, rovněž majících za sebou účinkování v posledních ročnících APRC. Australané za jejich volanty ale japonskému jezdci nedali šanci a hráli si svou vlastní hru o body do domácího mistrovství. Tomu po přesednutí za volant škodovky začal kralovat Eli Evans, vítěz druhého podniku. Perfektní výkony však zatím podává Steve Glenney s ex-mistrovským Subaru Molly Taylorové a do Canberry přijel jen s pětibodovým mankem na Evanse. Jeden z hlavních favoritů mistrovství Harry Bates zatím držel třetí místo, ale velkou vinu na tom nesla jeho havárie v první etapě západoaustralské soutěže.

Taylorové se letos vůbec nedaří a smůlu ze svého Subaru nesmyla ani tentokrát. Na vině bylo několik defektů, poškozených disků a vylomené kolo. O moc víc bodů nepobrala mladá Australanka ani v neděli, ale čtvrtou příčku v šampionátu si udržela. Coppin vybavený špičkovou Fabií R5 se k Taylorové citelně přiblížil, ostatně v Netiers National Capital Rally skončil druhý. Absolutní rychlostí nikoho moc nepřevyšoval, ale spolehlivostí se dokázal dostat až takto vysoko. Daleko lepší výkony předváděl Glenney, kterému druhé místo patřilo po první etapě. V samém závěru soutěže ale začalo zlobit turbo jeho Subaru a parádní výsledek mu zhatilo. Glenney se nakonec musel smířit s bronzem, ale druhé místo v průběžném pořadí šampionátu si i tak udržel. Harry Bates si oproti Evansovi musí vystačit se speciálem AP4, ale i tak je schopen na špičkovou R5 úspěšně útočit. Pilot Toyoty vyhrál několik zkoušek, držel se čtvrt minuty za lídrem, než mu v závěru etapy odešlo turbo. S devítiminutovou ztrátou se Bates doplazil do cíle, ale získal citelně méně etapových bodů. Druhý den už mu to šlo lépe. Evans na jednom z testů musel zastavit a očistit si zamlžené čelní sklo, čehož jeho soupeř s Toyotou dokonale využil, etapu opanoval a nadále se drží na třetím místě šampionátu s nevelkým odstupem. Evans ale i druhé vystoupení se škodovkou dovedl do vítězného cíle a upevnil si vedení v australském mistrovství. Těžko říct, zda se ještě bude chtít vrátit za volant svého Mini AP4.

Stav šampionátu: 1. Evans 215, 2. Glenney 190, 3. H. Bates 181, 4. Taylor 140, 5. Coppin 129, 6. L. Bates 86

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!