Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
5. 6. 2018 19:49 − 4274× − 9

Začátek sezóny jako ze špatného snu

Alespoň tak hodnotí dosavadní průběh sezóny Andreas Mikkelsen, jenž je posilou Hyundai v tomto roce a má jisté všechny podniky MS.

Po přestupu k Hyundai zřejmě Andreas Mikkelsen očekával, že z dosavadních šesti soutěží dokáže vybojovat více stupňů vítězů, než jedno třetí místo ze Švédska. Co víc, ani v jedné z odjetých soutěží nebyl norský jezdec nejrychlejším ze sestavy korejského týmu, mnohdy byl spíše až tím třetím. Mimo to jej párkrát zastavily technické problémy a nutnost použít rally2, takže výsledkem je prozatimní 6. místo klasifikace jezdců, což je přeci jen o něco slabší výsledek, než na který byl Mikkelsen zvyklý v letech 2014-2016, kdy s Polem WRC třikrát bral třetí příčku v konečném účtování šampionátu. Jak se však jezdec nechává pro autosport.com slyšet, věří, že nadcházející Rally Sardegna bude znamenat zlom a počátek vývoje dobrým směrem, protože konečně našel to správné nastavení transmisí i20 WRC, které mu jezdecky vyhovuje.

"Je to trochu jako ze zlého snu. Když jsem v Portugalsku měl konečně pocit, že řídím já auto a ne auto mě, tak nás potkaly technické problémy, takže je to frustrující. Takže není pochyb, že jsem na vývoj Portugalské rally naštvaný a bylo by pěkné, kdybych tam zajel nějaký výsledek, ale i tak jsem si lehce oddechnul, protože teď mám auto nastavené tak, jak se mi líbí," říká Andreas Mikkelsen a pokračuje popisem úprav nastavení, "hodně jsme pracovali a vymysleli nějaké změny v nastavení diferenciálů. Dříve jsem měl problém zatočit předek auto na brzdách a pak když jsem přidal plyn, tak jsem ztrácel zadek auta. Teď už můžu předek zatočit a zadek je stabilnější, zadek jsme změkčili a přední diferenciál máme nyní více otevřený."

Ač byly změny vozu aplikovány na Portugalskou rally, věří Andreas Mikkelsen, že úpravy nastavení budou fungovat i v Itálii, kde by Nor rád ukázal, že pořád umí. "S Andersen jsme byli frustrovaní. Myslíme si, že lidé si začínali říkat, že už neumíme jezdit, ale pravda je, že jsme neměli dobrý pocit z auta a na úrovni, jaká se v MS jede, musíte být s autem jedno tělo a jedna duše. Do teď jsem však s autem bojoval v každé zatáčce, ale na Sardinii už to bude fungovat, " uzavírá norský jezdec, jenž však na Sardinii zajel zatím nejlépe 4. místo v roce 2014.

Komentářů celkem: 9
6. 6. 2018 07:38
0 0
No, tak uvidíme. Upřímně, také jsem od něj čekal více...
6. 6. 2018 07:54
Upraveno 07:55
0 0
No já jsem vždycky říkal, že Mikeš má takové výsledky ze dvou důvodů: V té době prostě měl naprosto nejlepší auto, (ať se to někomu líbí nebo ne Polo bylo oproti ostatním jinde) a hlavně byl jako trojka, takže jezdil bez tlaku na výsledek a to dle mě hodně uvolní ruce. Na druhou stranu nic navíc s tím Polem nepředvedl, když se dostal do přímého boje o vítězství tak to většinou neustál, mimo Polska 2016, kde jel fakt jinou ligu. Za mě to je jezdec kolem pátého místa, rychlý, ale ne tak aby se stal mistrem světa. Pouze můj názor smajlík
6. 6. 2018 08:45
0 0
Původně napsal WRCkoŇ
No já jsem vždycky říkal, že Mikeš má takové výsledky ze dvou důvodů: V té době prostě měl naprosto nejlepší auto, (ať se to někomu líbí nebo ne Polo bylo oproti ostatním jinde) a hlavně byl jako trojka, takže jezdil bez tlaku na výsledek a to dle mě hodně uvolní ruce. Na druhou stranu nic navíc s tím Polem nepředvedl, když se dostal do přímého boje o vítězství tak to většinou neustál, mimo Polska 2016, kde jel fakt jinou ligu. Za mě to je jezdec kolem pátého místa, rychlý, ale ne tak aby se stal mistrem světa. Pouze můj názor smajlík
Ještě bych přidal Španělsko 2015.
6. 6. 2018 11:17
0 0
Já ne, tam vyhrál jen díky Ogieorově hloupé chybě, kdy to rozbil na poslední RZ a kdy před tou RZ měl náskok 50 sekund, tam mu to prostě spadlo do klína. To bych spíš zmínil tu Austrálii, kde Ogiera regulerně pojel, ačkoli v cíli s rozdílem 16-ti sekund a s tím že Ogier čistil. Ale pojel ho.
6. 6. 2018 13:08
0 0
Pánové, dovolím si připomenout,že VW Polo bylo stavěné pro ruky Ogiéra,který to sám testoval a připravoval. Seveřané Latvala a Mikkelsen měli dlouho problém se s tím naučit jezdit. Řeč je ale o Mikešovi: snad si nemyslíte, že za pár soutěží, i když ve špičkovém týmu, bude všechny pravidelně pojiždět. Dejte mu čas, to je jezdec nejen na bednu........
6. 6. 2018 14:35
0 0
Nebudu říkat, zda se Mikše zastávám nebo ne, ale Otík hned při prvním startu s novým autem zajel bednu a pátým startem byl první. Stejně tak Ogi loni s Fiestou... ale to už je vyšší dívčí smajlík
6. 6. 2018 17:09
Upraveno 17:11
0 0
Každému sedne něco jinýho. Příští rok bude zase jinde. (myslím výkonnostně, i když v jiným týmu časem možná taky smajlík)
6. 6. 2018 18:00
0 0
Hlavně udržet ve Škodě Rovamperu než bude wrc...
6. 6. 2018 19:02
0 0
Původně napsal kuře
Nebudu říkat, zda se Mikše zastávám nebo ne, ale Otík hned při prvním startu s novým autem zajel bednu a pátým startem byl první. Stejně tak Ogi loni s Fiestou... ale to už je vyšší dívčí smajlík
Mikkelsen pri prvnim startu s Fabii R5 vyhral Monte.
Pri 3. startu s C3 byl druhy.
Pri prvnim startu s Hyundaiem vedl po prvni sotolinove etape spanelsko (na asfaltu pak ani jeden Hyundai nejel dobre). Pri 3. startu opet vedl po patku v Australii a odpadl z nej v sobotu na dvojity defekt.

Takze porovnavat se da ruzne.
-----------------------------------------------
Tak jako tak letos (2018) je to zatim slabe.

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama