Infarktový závěr na Sardinii pro Neuvilla
Na závěrečnou, třetí etapu Rally Sardegna si organizátoři nechali posledních 42 měřených kilometrů, které dokázali rozeskládat do čtyř rychlostních zkoušek odehrávajících se na dvou úsecích. Kratším z této dvojice byl test Sassari – Argentiera, jenž měřil necelých 7 km a byl současně dějistvím powerstage. Test se jel poprvé před dvěma roky a ve svém závěru nabízí krásné scenérie, když se dojíždí po podél moře do cíle. Druhou dnešní zkouškou je Cala Flumini, která v posledních dvou letech tvořila první a třetí nedělní zkoušku obdobně jako letos. Tím by bylo shrnuto dějiství nedělní etapy stran rychlostních zkoušek a než se podíváme na dnešní dění, udělejme stručnou rekapitulaci. Po včerejšku zůstal ve vedení Ogier, avšak s náskokem pouhých 39 desetin na druhého Neuvilla, po odpadnutí Latvaly na přejezdu z poslední zkoušky se na třetí místo posunul Lappi, který na jezdce před sebou ztrácel necelou minutu.
V neděli začal na prvním průjezdu Cala Flumini nejlépe Neuville, jemuž se povedlo z Ogierova náskoku ukousnout osm desetin, když Francouz ve vložce zaznamenal druhý čas. Čtvrtým časem se na sedmou příčku před Kopeckého posunul Latvala, jinak panoval v desítce statut quo. Když Neuville vyhrál i první průjezd Sassari – Argentiera, Ogierův náskok se zmenšil na 13 desetin a ani to nebylo konečné, protože i RZ19 poznala Neuvillovo jméno jako nejrychlejšího jezdce, což znamenalo, že před powerstage dělilo oba jezdce na čele pouhých osm desetin. O tempu, které oba dva soci nasadili nejlépe svědčí to, že třetímu Lappimu za tři zkoušky nadělili minutu a Fin před poslední vložkou zaostával o minutu padesát. Dalších 53 sekund zpět byl před powerstage klasifikován Paddon a pátý byl Ostberg.
Na powerstage Neuville dokonal, co dnes začal a vložku vyhrál o 15 desetin před Ogierem, což znamenalo, že se Belgičan posunul na první místo v celkové klasifikaci Rally Sardegna a díky vítězství v posledním testu rally a celkově opět navýšil svůj náskok na francouzského pronásledovatele. Třetí čas na powerstage zaznamenal Tänak, čtvrtý byl Mikkelsen a poslední bonusový bod si připsal Evans. Z hlediska celkové klasifikace tedy za vítězným Neuvillem a druhým Ogierem dokončil na třetí příčce Lappi, čtvrtý byl Paddon. Ten za sebou dnes udržel Ostberga, jenž dovezl do cíle nejlepší C3 WRC, šestý Breen pak byl druhým zástupcem francouzské značky v TOP 10. Sedmé a osmé místo si připsali jezdci s penalizacemi za rally2, konkrétně sedmý byl Latvala a osmý Tänak, devátý dojel vítěz WRC2 Kopecký a desítku uzavřel Suninen, jenž odsunul z bodů Prokopa.
Jak již naznačil závěr TOP 10, ve WRC2 se z třetí letošní výhry a třetího umístění na bodech absolutně v letošní sezóně radoval Kopecký, který tak srovnal krok s Tidemandem, jenž má též tři výhry, avšak o jeden start navíc a tím pádem o jedno druhé místo víc. Pro Škodu motorsport nyní bude jistě těžké rozhodování, zda upřednostnit v boji o titul opět Tidemanda nebo dát šanci Kopeckému získat světový titul, protože český jezdec má letos více než dobře sezónu rozjetu. Na druhém místě ve WRC2 dokončil Veiby, který se po RZ19 dostal před Ciamina, avšak ani to mladého Francouze moc mrzet nemuselo, protože i tak se pro něj jednalo o obrovský úspěch při teprve druhém světovém startu se čtyřkolkou. Na čtvrté místo se dnes vrátil Andolfi a pátý dokončil Pieniazek.
Podle mě už teď je Neuville rukama nejlepší. Ale pokud si ho mám vážit jako budoucího mistra světa, musí přestat být tak strašně protivnej a na ránu, když se mu nedaří. V což v blízké budoucnosti doufám.
Tam to bylo myslim 0,3 sekundy.
https://www.ewrc-results.com/final/27-rally-new-zealand-2007/
Na Nově si můžou tvrdit asi co chtějí, mě to nedalo tak jsem to dohledal ve zdejší databázi.
https://www.ewrc-results.com/final/27-rally-new-zealand-2007/
Na Nově si můžou tvrdit asi co chtějí, mě to nedalo tak jsem to dohledal ve zdejší databázi.
https://www.ewrc-results.com/final/27-rally-new-zealand-2007/
Diky a hledání senzace Novy je samozřejmě úsměvná