reklama reklama reklama reklama
12. 6. 2018 11:09 − 1159× − 0 0

Fuster odvrací úder Hyundaie

Španělský šampionát zaplavily speciály korejské značky, která do boje o titul vyslala hned tři vozy i20 R5.

Surhayen Pernía se zatím ukazuje jako ten nejslabší a po dvojici kanárských podniků mu patřila čtvrtá příčka. Další pilot Hyundaie José Antonio Suárez na něho sice ztrácel pět bodů, ale vzhledem k jeho vítěznému tažení po kanárských ostrovech dal jasně najevo své ambice. A co víc, na rozdíl od soupeře vytěžil všechny své body pouze ze dvou rally. Na start páté letošní soutěže Suárez dorazil jako velký favorit, ale hned v prvním testu svou snahu trochu přehnal a havaroval. První polovina šampionátu je na svém konci a Suárez má stále pouze dva výsledky, teď už jeho šance na zisk titulu dostávají pořádné trhliny. Ve hře ale i nadále zůstává největší eso značky Hyundai Iván Ares. Úřadující šampión sice vyhrál jen úvodní rally sezóny, ale po čtyřech podnicích se držel na děleném prvním místě. A dělil se o něj s posledním z vítězů některé z letošních rally Miguelem Fusterem, který se svým Fordem Fiesta R5 zůstává nejsilnějším bijcem korejských vozů.

Ares rozjel soutěž nejrychlejším časem, ale hned v druhé zkoušce vypochodoval se svou i20 R5 ven a ztratil čtvrt minuty. Fuster se dostal do čela a nejen to. Ve třetí zkoušce přidal ke svému náskoku dalších více než dvacet vteřin a moc ho tak nemusela vzrušovat porážka v závěrečné páteční zkoušce. V té se pochlubil nejlepším časem Ares, ale i tak si odvážel do druhé etapy odstup dvaadvaceti vteřin. V sobotu ráno začal pilot Hyundaie tlačit, ale Fuster mu porážku v druhém testu oplatil a na průběžném pořadí se nic výrazně nezměnilo. Javier Pardo letos usedá za volant Suzuki Swift Sport R+ a se starší verzí tohoto vozu pravidelně jezdí i šotolinové rally. V Rally de Ourense junior držel od třetí zkoušky třetí příčku, ale v osmé zkoušce havaroval a o první asfaltové pódium přišel. Místo uvolnil svému týmovému kolegovi Joanu Vinyesovi, který si jej i přes potíže s převodovkou dokázal udržet až do cíle. Pernía ani tentokrát nepředváděl zrovna skvostný výkon a do šestého testu, ve kterém poslal svůj Hyundai mimo trať, pouze rozděloval obě Suzuki. Korejské značce se tentokrát soutěž vůbec nepovedla a tečku za neúspěchem udělal v osmém testu Ares. Respektive defekt na jeho i20. Ten mu znemožnil pokračování boje o vítězství a přišpendlil jej s dvouminutovým mankem na druhé místo. Fuster dělá nemožné, bojuje s převahou i20 a zatím se mu daří. V Ourense získal se svým Fordem druhý letošní triumf a ujal se samostatného vedení v šampionátu.

Komentářů celkem: 0

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama