Invelt
reklama reklama reklama
reklama reklama reklama
Generální
partner
Invelt
13. 6. 2018 11:48 − 7984× − 25 0

Citroen: Není důvod k panice

Šéf týmu Citroen Pierre Budar tvrdí, že po vyhazovu Krise Meeka není důvod k panice. Jenže co dál?

Kris Meeka byl po poslední nehodě v Portugalsku z týmu vyhozen. Jenže na jeho místo se nedaří nikoho sehnat. Podle slov Budara to vypadá, že letošní sezónu už nebudou moc řešit a budou se soustředit na tu další. Jak se totiž na Sardínii sám vyjádřil, Citroen zůstane v MS i další dva roky. Alespoň nějaká pozitivní zpráva.

Na Sardínii už se na poslední chvíli nepodařilo sehnat náhradu místo Meeka, a tak jako jednička jel Craig Breen a jako "dvojka" Mads Ostberg, který si zatím starty platil ze svého. Dojel pátý a alespoň sváděl nějaký boj s Paddonem, kdežto Breen šesté místo spíše utrpěl. A teď nastává otázka, co se zbytkem sezóny.

"Víme, že máme dobré auto na všechny povrchy. Teď jsme ve fázi přestavby a chceme se soustředit hlavně na rok 2019," prohlásil po Sardínii Budar.

Podle mého názoru by ale měl Citroen urychleně něco dělat a za každou cenu sehnat hotového top jezdce. S Breenem a Ostbergem to na vyhrávání nebude. Ale koho tedy kde sehnat? Nabízí se ještě Lefebvre, který letos jezdí s C3 R5, ale ani ten by jim trn z paty nevytrhl.

V Katalánsku pojede ještě jednou Sebastien Loeb. Ale i ten už se dal slyšet, že nemá motivaci jet více soutěží.

A koho tedy mohou sehnat? Podle mě jsou aktuálně jen tři jezdci v MS, který mají formu na to pravidelně vyhrávat soutěže MS – Ogier, Neuville a Tänak. Každý je jedničkou v jiném týmu. Tipuji, že v dohledné době se k nim přidá ještě Lappi. Ani jemu by se ale z "domácího" týmu asi nechtělo odcházet. Citroen se prý pokusí po sezóně přetáhnout Ogiera. Jenže bude se mu chtít někam, odkud neodešel v dobrém? Podle všeho je u Malcolma spokojen.

Ani Mikkelsen letos nepředvádí nic moc. Velkou smůlu má letos Latvala, který doplácí na to, že Toyota toho moc nevydrží. Třeba pro něj by po sezóně mohl být přechod k Citroenu novým impulsem. Každopádně je jasné, že Citroen musí nějakého hotového jezdce přetáhnout, protože jinak není kde brát.

Logicky se nabízí podívat se mezi špičku WRC2. Tam na přechod do WRC čeká Pontus Tidemand a mluví se o tom, že Citroen již sondoval, jak by to bylo s jeho uvolněním už během této sezóny. Podle všeho ho ale Škoda nepustí. Takže kdo dál. Podle mého naprosto hotovým jezdcem, který by měl ještě dostat šanci ve WRC, je Honza Kopecký. Dovedu si naprosto představit, že kdyby jel s WRC třeba v Německu a Španělsku, strčil by zbytek sestavy Citroenu do kapsy. Ale i on má smlouvu u týmu Škoda a netuším, zda by dostal svolení nebo zda má nějakou výstupní klauzuli. A zda by o něj měl Citroen vůbec zájem. Jen mé spekulace… Jenže ani ve WRC2 není už kde brát. Z ME by mohl v úvahu připadat jedině Alexey Lukyanuk, otázka ale je, zda by nebyl ještě nebezpečnější než Meeke.

Stop ale spekulacím. Citroen sice tvrdí, že není důvod k panice, já si to ale moc nemyslím. Protože bez top jezdce se dnes vyhrávat nedá. Kdyby u Fordu nejezdil Ogier, tak by se zdálo, že auto nestojí za moc. Také Neuville dělá z Hyundai vůz na vyhrávání, podobně Tänak z Toyoty. Ale kdo udělá z Citroenu vůz na vyhrávání, to opravdu netuším…

Komentářů celkem: 25
14. 6. 2018 08:05
10
Je skvělé, kolik testovacích jezdců od Citroenu chodí na tento web a mohou nám z první ruky popsat, jak se auto chová smajlík
14. 6. 2018 09:17
Upraveno 09:18
00
https://www.ewrc.cz/clanek/30921-pane-loeb-zkuste-si-c3-i-na-sotoline/
http://www.wrc.com/en/wrc/news/february-2018/loeb-test-quote/page/5252--12-12-.html

Staci jen cist clanky. V obou se pise o nepredvidatelnem chovani na nezpevnenem povrchu. Ale tak ja sem klidny. Citroen urcite ulovi top pilota do sveho top auta smajlík
14. 6. 2018 10:02
00
Původně napsal SkunnY
Původně napsal Tom_crm
Původně napsal Shacki
Původně napsal Tom_crm
Původně napsal J.J.
S tím Kopejdou je to už ale extrémní sci-fi. Ale představa je to krásnásmajlíksmajlík
Naprostý souhlas. A navíc podle mě pokud je jezdec rychlý ve WRC2, nemusí to nutně znamenat, že bude rychlý i ve WRC, což už se několikrát potvrdilo i u jiných jezdců. Navíc jak je to dlouho, kdy Honza naposled seděl ve WRC? Myslím, že je to přece jen jiná liga.
Jeden podstatný rozdíl tam je - většina těch "rychlých" bylo mladých bez zkušeností a dělali pak velké chyby. Honza má hrozně moc zkušeností a chyby nedělá už léta.
Může to tak být a nemusí. A pak je tady ještě jedna věc, kterou neradi slyšíme - Honza neumí na šotolině a to je při současné podobě MS velký problém.smajlík
Ale no tak... Viděl jste ho někdy poslední dobou jet na šotolině? Myslím, že mezi těmi, mezi které by mohl Citroën sáhnout, je na šotolině lepší maximálně ten Tidemand. smajlík
Viděl jsem ho na šotolině jet na podzim ve Španělsku a bylo mi z toho trochu smutno, když na místě, kde Veiby, Camilli a Suninen řadili o stupeň nahoru, Honza brzdil nebo na další RZ kde oni jeli s plynem na podlaze, on zase brzdil. Stačí se podívat na časy ze šotolinových soutěží. V souvislosti s tím mě napadá ještě jedna věc - Citroen asi hotového jezdce nesežene, ale nedivil bych se, kdyby za ně v současné situaci jel Camilli.
14. 6. 2018 10:09
00
Původně napsal shifty
https://www.ewrc.cz/clanek/30921-pane-loeb-zkuste-si-c3-i-na-sotoline/
http://www.wrc.com/en/wrc/news/february-2018/loeb-test-quote/page/5252--12-12-.html

Staci jen cist clanky. V obou se pise o nepredvidatelnem chovani na nezpevnenem povrchu. Ale tak ja sem klidny. Citroen urcite ulovi top pilota do sveho top auta smajlík
To jsou ale články z minulého roku, kdy auto nejspíš opravdu nefungovalo. Stejně tak sem můžeš hodit Meekovy prohlášení z letoška o tom, jak skvěle se mu jede s autem smajlík
14. 6. 2018 13:28
Upraveno 13:29
00
Původně napsal Regular John
Původně napsal shifty
https://www.ewrc.cz/clanek/30921-pane-loeb-zkuste-si-c3-i-na-sotoline/
http://www.wrc.com/en/wrc/news/february-2018/loeb-test-quote/page/5252--12-12-.html

Staci jen cist clanky. V obou se pise o nepredvidatelnem chovani na nezpevnenem povrchu. Ale tak ja sem klidny. Citroen urcite ulovi top pilota do sveho top auta smajlík
To jsou ale články z minulého roku, kdy auto nejspíš opravdu nefungovalo. Stejně tak sem můžeš hodit Meekovy prohlášení z letoška o tom, jak skvěle se mu jede s autem smajlík
Tak ono když ho citroen zaměstnával a jezdil za hranou a dal sem tam ránu, těžko se ještě mohl pustit do nějaké otevřené kritiky vlastního týmu. Nicméně jak jsem už psal - trh ukáže. Pokud je to auto dobré, Citroen měl vždy dobré finance, takže určitě bude mít skvělého pilota. Za mě říkám, že to auto nestojí za nic a Citroen bude nadále paběrkovat a ještě asi rád vzpomínat na jediné dvě vítězství, které jim nenáviděný bourač Meeke zajistil! smajlík

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama