13. 6. 2018 11:48 − 9630× − 25

Citroen: Není důvod k panice

Šéf týmu Citroen Pierre Budar tvrdí, že po vyhazovu Krise Meeka není důvod k panice. Jenže co dál?

Kris Meeka byl po poslední nehodě v Portugalsku z týmu vyhozen. Jenže na jeho místo se nedaří nikoho sehnat. Podle slov Budara to vypadá, že letošní sezónu už nebudou moc řešit a budou se soustředit na tu další. Jak se totiž na Sardínii sám vyjádřil, Citroen zůstane v MS i další dva roky. Alespoň nějaká pozitivní zpráva.

Na Sardínii už se na poslední chvíli nepodařilo sehnat náhradu místo Meeka, a tak jako jednička jel Craig Breen a jako "dvojka" Mads Ostberg, který si zatím starty platil ze svého. Dojel pátý a alespoň sváděl nějaký boj s Paddonem, kdežto Breen šesté místo spíše utrpěl. A teď nastává otázka, co se zbytkem sezóny.

"Víme, že máme dobré auto na všechny povrchy. Teď jsme ve fázi přestavby a chceme se soustředit hlavně na rok 2019," prohlásil po Sardínii Budar.

Podle mého názoru by ale měl Citroen urychleně něco dělat a za každou cenu sehnat hotového top jezdce. S Breenem a Ostbergem to na vyhrávání nebude. Ale koho tedy kde sehnat? Nabízí se ještě Lefebvre, který letos jezdí s C3 R5, ale ani ten by jim trn z paty nevytrhl.

V Katalánsku pojede ještě jednou Sebastien Loeb. Ale i ten už se dal slyšet, že nemá motivaci jet více soutěží.

A koho tedy mohou sehnat? Podle mě jsou aktuálně jen tři jezdci v MS, který mají formu na to pravidelně vyhrávat soutěže MS – Ogier, Neuville a Tänak. Každý je jedničkou v jiném týmu. Tipuji, že v dohledné době se k nim přidá ještě Lappi. Ani jemu by se ale z "domácího" týmu asi nechtělo odcházet. Citroen se prý pokusí po sezóně přetáhnout Ogiera. Jenže bude se mu chtít někam, odkud neodešel v dobrém? Podle všeho je u Malcolma spokojen.

Ani Mikkelsen letos nepředvádí nic moc. Velkou smůlu má letos Latvala, který doplácí na to, že Toyota toho moc nevydrží. Třeba pro něj by po sezóně mohl být přechod k Citroenu novým impulsem. Každopádně je jasné, že Citroen musí nějakého hotového jezdce přetáhnout, protože jinak není kde brát.

Logicky se nabízí podívat se mezi špičku WRC2. Tam na přechod do WRC čeká Pontus Tidemand a mluví se o tom, že Citroen již sondoval, jak by to bylo s jeho uvolněním už během této sezóny. Podle všeho ho ale Škoda nepustí. Takže kdo dál. Podle mého naprosto hotovým jezdcem, který by měl ještě dostat šanci ve WRC, je Honza Kopecký. Dovedu si naprosto představit, že kdyby jel s WRC třeba v Německu a Španělsku, strčil by zbytek sestavy Citroenu do kapsy. Ale i on má smlouvu u týmu Škoda a netuším, zda by dostal svolení nebo zda má nějakou výstupní klauzuli. A zda by o něj měl Citroen vůbec zájem. Jen mé spekulace… Jenže ani ve WRC2 není už kde brát. Z ME by mohl v úvahu připadat jedině Alexey Lukyanuk, otázka ale je, zda by nebyl ještě nebezpečnější než Meeke.

Stop ale spekulacím. Citroen sice tvrdí, že není důvod k panice, já si to ale moc nemyslím. Protože bez top jezdce se dnes vyhrávat nedá. Kdyby u Fordu nejezdil Ogier, tak by se zdálo, že auto nestojí za moc. Také Neuville dělá z Hyundai vůz na vyhrávání, podobně Tänak z Toyoty. Ale kdo udělá z Citroenu vůz na vyhrávání, to opravdu netuším…

Komentářů celkem: 25
13. 6. 2018 12:121
0 0
Je to pořád dokola - teď už se soustředíme na následující sezónu... Kolikrát už jsme tohle slyšeli? smajlík
13. 6. 2018 12:162
0 0
S tím Kopejdou je to už ale extrémní sci-fi. Ale představa je to krásnásmajlíksmajlík
13. 6. 2018 12:273
0 0
Co Suninen?
13. 6. 2018 12:454
0 0
Původně napsal Malina
Co Suninen?
Suninen minimálně zatím na to nemá bojovat stabilně se špičkou
13. 6. 2018 13:495
1 1
Hlavně si Suninen těžko pomůže, když teď přejde do mnohem horšího auta a do mnohem horšího týmu. To by byl na hlavu padlej. Nikoho dobrýho neseženou. Auto je špatné a všichni to ví. Jinak by za ně už dávno jezdil Ogier.
13. 6. 2018 14:066
0 0
ja si myslím, že ak sa opýtajú Sorda, ktorý tento rok čo ide tak ide celkom slušne až dobre. A kedže zbytok sezony myslím že ide Paddon, oktrem teda Španielska, tak by sa možno nechal ukecať.
13. 6. 2018 14:297
0 0
Shacki to píše správně -potřebujou hotového jezdce, který má na to porážet Ogiho a spol., má už zkušenosti s WRC autem i tratěmi (jinak by nemohl porážet Seba), je schopen auto vyvíjet a být tahounem dobrých výsledků.
Ať přemýšlím, jak přemýšlím, takový tu opravdu není.
Takže jedině opravdu vzít někoho nadějného, mladého a toho top jezdce z něj udělat. Ale jestli na to už nejni pozdě...
13. 6. 2018 14:378
0 0
Původně napsal loix1
ja si myslím, že ak sa opýtajú Sorda, ktorý tento rok čo ide tak ide celkom slušne až dobre. A kedže zbytok sezony myslím že ide Paddon, oktrem teda Španielska, tak by sa možno nechal ukecať.
Letos jede Sordo moc dobře, ale není to vítězný typ, nedokáže jet dlouhodobě totální hranu, jakou jeli třeba na Sardínii Neuville s Ogierem.
13. 6. 2018 14:399
0 0
Původně napsal shifty
Hlavně si Suninen těžko pomůže, když teď přejde do mnohem horšího auta a do mnohem horšího týmu. To by byl na hlavu padlej. Nikoho dobrýho neseženou. Auto je špatné a všichni to ví. Jinak by za ně už dávno jezdil Ogier.
To auto vůbec není špatné, všechny ty nové vozy WRC jsou si dost podobné. Jenže dojeli na to, že nemají opravdu top jezdce.
13. 6. 2018 14:5710
0 1
Shacki, ten fór s Lukjaňukem se ti fakt povedl, ale bojím se, že ošípení ještě nezapomněli na Novi(čo)kova smajlík
13. 6. 2018 15:5611
0 0
Původně napsal plejtvak
Původně napsal shifty
Hlavně si Suninen těžko pomůže, když teď přejde do mnohem horšího auta a do mnohem horšího týmu. To by byl na hlavu padlej. Nikoho dobrýho neseženou. Auto je špatné a všichni to ví. Jinak by za ně už dávno jezdil Ogier.
To auto vůbec není špatné, všechny ty nové vozy WRC jsou si dost podobné. Jenže dojeli na to, že nemají opravdu top jezdce.
S tímhle autem zajel jenom Meeke za cenu spousty crashů. Loeb ani nikdo jiný s tím(s vyjímkou 2. místa Breena ve švédsku, což není zrovna relevantní)nic nezajel. Ogier to testoval a dostal by určitě v citroenu víc peněz než od Malcolma, přesto tam nešel. Loeb jasně říkal, že to auto je na šotolině nevypočitatelné. Je to nejhorší wrc z těch nových, což po Xsara wrc, C4 a DS3 je dost velké zklamání. Holt žádný stromy nerostou do nebe...
13. 6. 2018 16:1112
0 0
Původně napsal J.J.
S tím Kopejdou je to už ale extrémní sci-fi. Ale představa je to krásnásmajlíksmajlík
Naprostý souhlas. A navíc podle mě pokud je jezdec rychlý ve WRC2, nemusí to nutně znamenat, že bude rychlý i ve WRC, což už se několikrát potvrdilo i u jiných jezdců. Navíc jak je to dlouho, kdy Honza naposled seděl ve WRC? Myslím, že je to přece jen jiná liga.
13. 6. 2018 16:1713
0 0
Původně napsal Tom_crm
Původně napsal J.J.
S tím Kopejdou je to už ale extrémní sci-fi. Ale představa je to krásnásmajlíksmajlík
Naprostý souhlas. A navíc podle mě pokud je jezdec rychlý ve WRC2, nemusí to nutně znamenat, že bude rychlý i ve WRC, což už se několikrát potvrdilo i u jiných jezdců. Navíc jak je to dlouho, kdy Honza naposled seděl ve WRC? Myslím, že je to přece jen jiná liga.
Jeden podstatný rozdíl tam je - většina těch "rychlých" bylo mladých bez zkušeností a dělali pak velké chyby. Honza má hrozně moc zkušeností a chyby nedělá už léta.
13. 6. 2018 16:1914
0 0
Původně napsal shifty
Původně napsal plejtvak
Původně napsal shifty
Hlavně si Suninen těžko pomůže, když teď přejde do mnohem horšího auta a do mnohem horšího týmu. To by byl na hlavu padlej. Nikoho dobrýho neseženou. Auto je špatné a všichni to ví. Jinak by za ně už dávno jezdil Ogier.
To auto vůbec není špatné, všechny ty nové vozy WRC jsou si dost podobné. Jenže dojeli na to, že nemají opravdu top jezdce.
S tímhle autem zajel jenom Meeke za cenu spousty crashů. Loeb ani nikdo jiný s tím(s vyjímkou 2. místa Breena ve švédsku, což není zrovna relevantní)nic nezajel. Ogier to testoval a dostal by určitě v citroenu víc peněz než od Malcolma, přesto tam nešel. Loeb jasně říkal, že to auto je na šotolině nevypočitatelné. Je to nejhorší wrc z těch nových, což po Xsara wrc, C4 a DS3 je dost velké zklamání. Holt žádný stromy nerostou do nebe...
Loeb s tím jel skvělé dílčí výsledky na to, kolik s tím najel. A kromě Meeka ostatní nebyli a nejsou top jezdci. To je jako kdyby nejel Ogier u Fordu, tak to také s ostatními mohou zabalit. A na uskákaný zadek si u nových WRC stěžuje každý včetně Hyundaie. Loeb to uvedl v porovnání se starými vozy WRC.
MPI
13. 6. 2018 17:4715
0 0
Shifty: Opravdu Ogi testoval C3? Nebyl zrovna Citroen ten tým, který mu auto odmítl půjčit před podepsáním smlouvy (tuším stejně jako hjondééé)?
13. 6. 2018 18:4916
0 0
Je pravda, že na asfaltech patří Kopejda k nejlepším na světě...v seriálu wrc potažmo MS se pohybuje taky už pár let...teď jde jen o to, jestli se Škoda nechystá na vůz wrc smajlík
Fox
13. 6. 2018 21:5517 Upraveno 21:56
0 0
Původně napsal Tom_Ass
Je pravda, že na asfaltech patří Kopejda k nejlepším na světě...v seriálu wrc potažmo MS se pohybuje taky už pár let...teď jde jen o to, jestli se Škoda nechystá na vůz wrc smajlík
No - ono se v seriálu jede skorem víc šotolu než asfaltu, nehledě na to, že škodovka Kopeckého nepustí - taky proč, že ?
A ty neustálé úsměvné úvahy o škodě wrc - není čirou náhodou škodovka součástí koncernu VW ?
13. 6. 2018 22:3518
0 0
Původně napsal Shacki
Původně napsal Tom_crm
Původně napsal J.J.
S tím Kopejdou je to už ale extrémní sci-fi. Ale představa je to krásnásmajlíksmajlík
Naprostý souhlas. A navíc podle mě pokud je jezdec rychlý ve WRC2, nemusí to nutně znamenat, že bude rychlý i ve WRC, což už se několikrát potvrdilo i u jiných jezdců. Navíc jak je to dlouho, kdy Honza naposled seděl ve WRC? Myslím, že je to přece jen jiná liga.
Jeden podstatný rozdíl tam je - většina těch "rychlých" bylo mladých bez zkušeností a dělali pak velké chyby. Honza má hrozně moc zkušeností a chyby nedělá už léta.
Může to tak být a nemusí. A pak je tady ještě jedna věc, kterou neradi slyšíme - Honza neumí na šotolině a to je při současné podobě MS velký problém.smajlík
13. 6. 2018 22:3819
0 0
Původně napsal Fox
Původně napsal Tom_Ass
Je pravda, že na asfaltech patří Kopejda k nejlepším na světě...v seriálu wrc potažmo MS se pohybuje taky už pár let...teď jde jen o to, jestli se Škoda nechystá na vůz wrc smajlík
No - ono se v seriálu jede skorem víc šotolu než asfaltu, nehledě na to, že škodovka Kopeckého nepustí - taky proč, že ?
A ty neustálé úsměvné úvahy o škodě wrc - není čirou náhodou škodovka součástí koncernu VW ?
Foxi, na schůzkách výrobců s FIA se letos zůčastňuje M-sport,Toyota, Hyundai, Citroen a Škoda. To je fakt. Toliko k "úsměvným" úvahám. smajlík
14. 6. 2018 07:0520
0 0
Původně napsal Tom_crm
Původně napsal Shacki
Původně napsal Tom_crm
Původně napsal J.J.
S tím Kopejdou je to už ale extrémní sci-fi. Ale představa je to krásnásmajlíksmajlík
Naprostý souhlas. A navíc podle mě pokud je jezdec rychlý ve WRC2, nemusí to nutně znamenat, že bude rychlý i ve WRC, což už se několikrát potvrdilo i u jiných jezdců. Navíc jak je to dlouho, kdy Honza naposled seděl ve WRC? Myslím, že je to přece jen jiná liga.
Jeden podstatný rozdíl tam je - většina těch "rychlých" bylo mladých bez zkušeností a dělali pak velké chyby. Honza má hrozně moc zkušeností a chyby nedělá už léta.
Může to tak být a nemusí. A pak je tady ještě jedna věc, kterou neradi slyšíme - Honza neumí na šotolině a to je při současné podobě MS velký problém.smajlík
Ale no tak... Viděl jste ho někdy poslední dobou jet na šotolině? Myslím, že mezi těmi, mezi které by mohl Citroën sáhnout, je na šotolině lepší maximálně ten Tidemand. smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!