Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
14. 6. 2018 20:41 − 5834× − 7

Týmy mají výhrady proti Sardinii

Necelý týden po skončení Rally Sardegna se ozývají hlasy týmů brojící proti konání této ostrovní soutěže kvůli logistice.

S menší nadsázkou řečeno, na Sardinii se ještě pořádně nestihl usadit prach po průjezdu posledních soutěžních aut a z týmů MS zní, že by se nejraději na tento italský ostrov už nevraceli a za tímto cílem se zástupci týmů setkali v průběhu soutěže samotné. Dle informací serveru autosport.com se dokonce řešil i dopis prezidentu FIA Jeanu Todtovi o tom, že pokud bude Sardinii i příští rok hostit Italskou rally, tak továrny nepřijedou. Dopis však dle všeho byl hozen pod stůl, nespokojenost zůstává. Sardinie, spolu i s Tour de Corse, patří mezi ostrovní soutěže, vyžaduje od týmů náklady na logistiku a na druhou stranu nepřináší za vynaložení prostředky dostatečnou marketingovou hodnotu. Navíc, nespokojenost panuje i s počtem diváků, kdy to zejména v neděli vypadalo v servise jak po vymření.

Mezi zastánce změny lokality pro Italskou rally patří například Tommi Mäkinen: "Podle mého názoru bychom měli jezdit na pevnině, kde se přirozeně nachází větší množství lidí. Ostrov sám má málo obyvatel a návštěvníci mají i jiná lákadla. Také považte, jak snadné je na Sardinii přijet? Letecké spojení a logistika jsou příliš komplikované," říká šéf Toyota Gazoo Racing, jenž Italskou rally zažil ještě v Sanremu. Na Sardinii se totiž soutěž přesunula v roce 2004 a nejprve našla domov v Olbii. Od roku 2014 podnik své centrum přesunul na západní břeh ostrova do Alghera, kde by soutěž měla minimálně ještě rok vydržet.

To ostatně říká nejmenovaný zdroj Autosportu z italského autoklubu. "Víme, že pro příští rok jsme součástí kalendáře MS, v roce 2019 zůstáváme v Algheru a v roce 2020 plánujeme přesun na pevninu." To by neměla být jediná změna, Italská rally by se ráda vrátila do podzimního termínu, nejlépe do září a to s platností již od nadcházejícího roku. "Když se soutěž jela v říjnu, všechno bylo jednodušší. Lety jsou méně obsazené, máme víc možností a máme k dispozici více lidí, změna termínu je dobré řešení."

Komentářů celkem: 7
14. 6. 2018 21:26
2 0
Na Sardínii jsem byl již 9x a jezdíme tam právě proto, že tam je svět ještě v pořádku, je tam krásně, relativně málo lidí kolem tratě a přitom nádherné úseky a příroda. Je sice hezké, že by chtěli mít plný servis lidí, ale je tu několik ALE: na pevnině prostě už takové úseky v takové délce nenajdou, to je třeba si přiznat, hezky je to vidět třeba na Legendách v San Marinu, kde už zmizely skoro všechny šotolinové úseky, které jsou teď vyasfaltované. Ano, na pevnině v Itálii by bylo nepochybně mnohem víc diváků, ale přiznejme si, že v tom okamžiku je to nezvladatelná masa horší než v Polsku, protože Ital chce vidět a neřeší, zda stojí bezpečně. A Polsko kvůli tomu skončilo a stejně tak Sanremo se muselo zrušit a přesunout na Sardínii právě kvůli nezvladatelnému množství diváků. Už jsme to viděli i u Korsiky, která se přesunula do Alsaska. Sice více lidí, ale sportovní hodnota mnohem menší. A že je v neděli v poledne prázdný servis? A co by tam také měli lidi v tu dobu dělat? Za předchozí dny už asi v servisu byli a divák chce vidět hlavně akci na trati. A když si pustíte onboardy, tak lidí kolem tratí bylo docela dost. Rozdíl je v tom, že třeba zatímco v Portugalsku se musí soustředit pouze v povolených místech, na Sardínii jsou diváci kolem tratě všude. Takže pokud skončí Sardínie, do Itálie nejedu. Ale kam už pak jezdit...
14. 6. 2018 22:56
0 0
Já osobně jsem byl na Sardinii 5x a musím přiznat,že to vždy byla velká paráda. Taková mini dovolená včetně koupání na Costě Smelaldě.Krásné rz a nebyl problém najít místo kde bylo minimum diváků..Vzpomínky na Sardinii jsou jen a pouze pozitivní..Jak píše Shacki,vrácením na pevninu to smrdí průserem..
15. 6. 2018 00:32
0 0
V dnešní době WRC+ a ostatních přenosů a reportáží je snad vliv diváků v místě minimální. A to je tam určitě víc lidí než bude kdesi v Turecku, nebo jinde v Asii nebo Austrálii. Tyhle názory nejsou vůbec na místě...
15. 6. 2018 01:10
0 0
Diváky i marketing měli v Polsku... Kromě jednoho zkratu s hasičským autem, bylo vše, troufám si říct, pod kontrolou. Na Monte byl také zkrat jednotlivce a skončilo to tragicky. Jedno se zamete pod koberec, z druhého je aféra a důvod na vyloučení. A když se to líbí FIA, třeba Sardínie, tak se to zase nelíbí továrnám. Tak nevim, kde se bude jezdit smajlík
15. 6. 2018 08:12
0 0
Co je na logistice na Sardínii složitého? Navíc 10 hodin cesty i s čekáním na loď. Finanční stránka věci v rozpočtu je zanedbatelná.
15. 6. 2018 17:33
0 0
Je možnost, že se místo Sardínie vrátí San Remo? Rád bych tuhle legendární soutěž viděl znovu ve WRC. Jinak to budem muset přesunout na tu Barumku, vidět Ogiera na Semetíně, to už bych pak mohl v klidu zemřít smajlíksmajlík
15. 6. 2018 18:06 Upraveno 18:08
0 0
Vůbec nejde o složitost.Ale když budeš v kůži Makinena a odvezes 2x v roce auta na malé a sousedící ostrovy ve středozemním moři když na ostrov odkud pochází tvůj chlebodárce odvezeš leda prd...tak jak by si mluvil?
Sardinie je pěkná,byl jsem a svět je tam fakt v pořádku, ale s klidným srdcem odepsali Polsko a odepíšou i Sardínii.
Smůla je, že obě soutěže byly krásné a hlavně dostupné v rozumných termínech
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!