26. 6. 2018 08:57 − 2054× − 1

Rakouská odbočka na šotolinu

Rakouský šampionát odstartoval na sněhu a ledu a pak se přesunul na nejpoužívanější asfaltový povrch.

Teď na začátku léta však tamní posádky čekala tradiční zastávka na krásných šotolinových cestách v okolí Rohr im Gebirge. Tamní soutěži patří při její kompaktností a délce měřených úseků 133 km pozice té nejmenší z šampionátu. Velmi malá byla i startovní listina čítající pouhých třicet posádek. Jakkoliv je tato soutěž malá, tak je však profilem svých tratí krásná. Nepopulární role čističe trati se musel ujmout lídr mistrovství Niki Mayr-Melnhof se svým Fordem Fiesta R5. Za volant stejného vozu usednul stejně jako vloni Kris Rosenberger a jistě pošilhával po zopakování tehdejšího druhého místa. Dalším navrátilcem se stal Christian Mrlik, který letos ještě nezávodil. Na svou oblíbenou soutěž se vydal s oblíbenou Škodou Fabia R5 stáje BRR. Na český speciál přesedlal před šotolinovou soutěží vítěz úvodní Jänner Rallye Johannes Keferböck. Ve startovním poli ani tentokrát nechyběly dva speciály WRC (Ford Fiesta) Gerwalda Grössinga a Gerharda Aignera.

Druhý čas v úvodní zkoušce zaznamenal Gerald Rigler, ale ve třetí u jeho Fiesty R5 odešlo servo a to znamenalo pád na třináctou příčku. Rigler musel předvést drtivý finiš, během kterého v poslední dvojici testů zajel druhé nejrychlejší časy. Na lepší než osmou příčku to ale ani tak nestačilo. Rosenberger musel na zopakování loňského výsledku zapomenout, nedařilo se mu zajíždět dostatečně rychlé časy a ještě jej trápily stávkující brzdy. Do cíle tak dorazil až jako čtvrtý. Ještě o příčku níže soutěž zakončil Keferböck, který si přesednutím do kokpitu Fabie R5 a přivoláním zkušené Ilky Minor na pravé sedadlo dělal velké ambice minimálně na pódium. Bohužel jezdecké chybky a defekt mu znemožnily kýženého výsledku dosáhnout a s návratem do boje o titul to už moc reálně nevypadá. Rychlejší Fabii R5 na trati vodil Mrlik, ale trvalo mu to pouhé dvě zkoušky. V té třetí skončil mimo trať. V roli lídra soutěž rozjel Mayr-Melnhof, ale hned ve druhé zkoušce jej přeskočil Grössing. Ve třetím testu se do čela vrátil pilot Fiesty R5, ale ani v dalších třech testech se mu nedařilo soupeři ve WRC ujet. Grössing pak v předposledním testu chyboval a převrátil svou Fiestu. Vůz ale skončil na kolech a jeho odstup narostl jen na půl minuty. V závěru už nemusel nikam pospíchat, za normálních okolností nemohl na vítězství pomýšlet. Ani to ale Grössingovi nezabránilo v tom, aby v poslední zkoušce nehavaroval znovu. Tentokrát se svým Fordem udeřil důkladně a se spolujezdcem Sigim Schwarzem skončili v nemocnici. Power Stage navíc pro další posádky musela být zrušena, když havarovaný speciál zablokoval trať. Na bednu se tak po tomto incidentu dostal Herman Gassner jun. s Mitsubishi Lancer EVO X. Druhý skončil Aigner a stejnou příčku drží i v průběžném hodnocení šampionátu. Naprosto jednoznačně však sezónou od druhé rally prochází Mayr-Melnhof, který už vyhrál třetí podnik v řadě.

Stav šampionátu: 1. Mayr-Melnhof 84, 2. Aigner 67, 3. Keferböck 54, 4. Grössing 34, 5. Kalteis 29, 6. Černý 20

Komentářů celkem: 1
26. 6. 2018 15:43
0 0
Podobným stylem "hojnosti" posádek by zrejmě dopadla i u nás čistě šoto soutěž. Všichni mají rádi šoto úseky, ale jak přijde na lámáni chleba tak náklady na podvozek, gumy apod. učiní jisté rozhodnuti. A přitom do prostor vátých písků mezi Vracovem a Bzencem by se i 20km rz dala namotat.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!