Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
29. 6. 2018 09:27 − 4551× − 9

Hrvatski WRC stále ve hře

Po nepovedeném pokusu dostat se do kalendáře pro letošní rok to vypadalo, že v Chorvatsku snahy o MS skončily. Ale není tomu tak.

Snahy dostat do Chorvatska podnik světového šampionátu byly zatím neúspěšné a po vyloučeném Rajdu Polském získalo místo v kalendáři Turecko. Avšak dlouhodobý plán je do šampionátu přidat alespoň jeden podnik, který by měl být už od příští sezóny a nejhlasitěji zatím bylo slyšet o snahách Chile, kde se už jela kandidátská soutěž a k tomu připočtěme Safari rally, která se snaží o MS od roku 2020 a příští rok organizuje kandidátský podnik. Nyní se vrací zpět se zájmem i Chorvatsko, protože jak informuje tamní server kojiauto.hr, chorvatská vláda schválila podporu organizátorům soutěže a nic nebrání tomu, aby se podnik na balkánském poloostrově ucházel o MS.


K tomu účelu vláda "přiklepla" 2 miliony euro, protože jak je v článku uváděno, organizátoři k zajištění všech potřebných náležitostí pořádání soutěže MS potřebují 1,28 milionu € za rok, nebo 2,57 milionu € za dva roky, pro které by nyní organizátoři MS chtěli. Stejně jako například u snah Safari rally je i tady argumentováno propagací země a jejího potenciálu pro cestovní ruch prostřednictvím záběrů z rally a soutěž by samozřejmě měla přinést přímé i nepřímé ekonomické přínosy. Organizátoři totiž předpokládají, že soutěž by navštívilo 50 000 zahraničních fanoušků, s čímž jsou spojeny jejich různé výdaje za ubytování, stravu a další komodity, z čehož by zemi plynul ekonomický profit.

Soutěž samotná se oproti původním návrhům navíc stěhuje, jestliže původní chorvatské snahy o MS byly směřovány do istrijského regionu s centrem v Poreči, nyní je plánováno, že centrum by bylo v hlavním městě Záhřebu a soutěž by se konala v okolí, například okolo měst Koprivnica, Varaždin či Krapina. Jak to vše dopadne, kdo ze zájemců – Chile, Safari, Japonsko, Chorvatsko se dočká, to se dozvíme nejspíše až v říjnu, kdy by se měl na Světové radě motorsportu schvalovat kalendář MS.

Komentářů celkem: 9
29. 6. 2018 09:571
0 0
V Chorvatsku se jela Evropa naposledy v roce 2013smajlík , vyhrál Honza Kopecký.
29. 6. 2018 10:012
0 0
ups smajlík
29. 6. 2018 10:143
0 0
14. soutěží bude ze zmíněných stejně nakonec Japonsko. Už je to údajně skoro hotový a dává to logicky i největší smysl.
29. 6. 2018 12:024 Upraveno 12:03
0 0
Mimo výhody spojení s dovolenou ,žádné jiné plus u této soutěže moc nevidím. To už by bylo zajímavější takové Ypres ,(ani se o to bohužel neuchází ) hodně diváků a Neuville a místo Turecka Řecko.
29. 6. 2018 12:345
0 0
Jaký je problém nechat 4 ikonické soutěže a zbylých 9 po roce točit? (Australii-NZ, Švédsko nebo Finsko - Kanada, Argentina - Řecko, atd asi i pro posádky by to bylo zajímavější !
29. 6. 2018 14:156
0 0
Původně napsal JeTTi
Jaký je problém nechat 4 ikonické soutěže a zbylých 9 po roce točit? (Australii-NZ, Švédsko nebo Finsko - Kanada, Argentina - Řecko, atd asi i pro posádky by to bylo zajímavější !
Promiň,moc tom sportu asi nerozumím,ale můžeš mi jmenovat jednu soutěž vyjma MC která je víc ikonická než Finsko?Zemi která je nakloněna motorsportu a má v něm nekolik mistrů světa v několika disciplinach? Která má specifický povrch a místo kde se jede? Která má historii a atmosféru jako to Finsko předurčené tebouk rotaci???smajlík
29. 6. 2018 20:497
0 0
Když nerozumíš, tak se nevyjadřuj. Stejně jako když nechápeš, Finsko ti nikdo nebere, jde o princip rotovat více soutěží..
29. 6. 2018 21:448 Upraveno 21:50
0 0
Chápu a rozumím víc než ty...jde vždy jen a jen o peníze...s tvojí rotací bych chtěl být pořadatel a shánět finanční zajištění... třeba....atd atd...Jsi úplně mimo chlape. A pořád mě zajímají tvoje měřítka pro ikonickou soutěž.... takže když nevíš, neplacej nesmyslysmajlík
30. 6. 2018 09:569
0 0
S rotacemi byly jen problémy. Safari je v dnešní době úlet - mimo jiné je podle dnešních pravidel nutnost, aby se soutěž MS jela na uzavřených tratích. Takže Safari by se musela změnit na víceméně klasickou krátkou soutěž, kam by stejně moc posádek nejelo a soutěž by přišla o své dávné kouzlo. Japonsko by chtěla logicky Toyota, jenže v Japonsku soutěže byly vždy dost o ničem - odloučená lokalita, nezájem veřejnosti, nudné tratě. Chile v kombinaci s Argentinou proč ne, tratě by byly asi dobré, diváků hodně, posádek málo. Ale nevím, jak podpora vedení země, když nechtějí ani Dakar. Chorvatsko proč ne, lidi by byli, tratě těžko říci, ale kdo soutěžil v Chorvatsku, tak si tratě jen pochvaloval.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!