Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
30. 6. 2018 19:27 − 3678× − 0

I na Bohemce vše při starém

Rally Bohemia je dalším dílem velkého českého mistráku a po první etapě je v čele, poněkud nepřekvapivě, Jan Kopecký.

Kalendář českých soutěží je občas podivný a časové rozestupy variují od dvou týdnů po téměř dva měsíce, přičemž první zmíněný odstup čekal na posádky mezi nedávnou Rally Hustopeče a Rally Bohemia, která je na programu tento víkend. Malý časový odstup se podepsal na tom, že do Mladé Boleslavi nedorazili někteří pravidelní účastníci, kteří léčili šrámy po jihomoravské soutěži, avšak na druhou stranu se organizátorům podařilo na start přilákat několik zajímavých hostů. Ať už šlo o tovární juniorku Veibyho s Nordgenem nebo lze zmínit rakouského veterána Baumschlagera, který se do Čech přijel rozjet po nepříjemné jarní havárii. V rámci první etapy na všechny zúčastněné čekalo 78 ostrých kilometrů, které byly rozděleny do devíti rychlostních testů, avšak sluší se připomenout, že z tohoto nebyly tři vložky úplně klasické – konrkténě šlo o Bondy a dvojí průjezd navrátivší se Sosnové. Jinak na pátek zůstaly v harmonogramu testy Chloudov, Radostín a Ještěd, přičemž prostřední jmenovaný test byl jednoznačně se svými 22 kilometry nejdelší.

Asi už nikoho nepřekvapí, když ohlédnutí za výsledky jednotlivých vložek začne slovy, že první test zajel nejrychleji Kopecký, kterému sekundoval Veiby a třetí byl Pech. Po servisní zastávce se soutěžící vydali vstříc prvním průjezdům trojice klasických testů a nejrychleji opět pokračoval Kopecký, kterého následoval Pech, jenž se v průběžné klasifikaci posunul před Veibyho. Na další RZ bylo pořadí stejné, avšak na tomto testu pšenka nekvetla severské juniorce Škody, když Veiby ztratil 25 sekund a spadl na 7. místo a Nordgren nechal na Radostíně více jak půlminuty a vypadl z TOP 10. Měnilo se také průběžné pořadí za duem Kopecký, Pech, když zaváhání Mareše využili Černý se Štajfem, kteří se shodně dostali před reprezentanta Autoklubu. RZ4 už na pořadí nic nezměnila a první pětice do servisu v půli dne dojížděla ve shodném složení.

Druhá runda odpoledne pokračovala shodně dle Kopeckého not, nic se neměnilo ani na druhém nejrychlejším jezdci v cíli zkoušek, kterým byl ve všech třech případech Pech. Takže před dvěma závěrečnýma zkouškami na sosnovském autodromu byl na čele Kopecký s náskokem 21 sekund na Pecha a Plzeňan měl naopak k dobru téměř půlminutu na třetího Černého. A právě počínaje příbramským soutěžákem byla ve výsledkové listině identifikovatelná trojice jezdců bojujících o každou sekundu. Ač se stále drželo pořadí vzniknuvší po RZ3, rozdíly v řádu jednotek sekund zůstávaly a po každém testu někdo ubral či ztratil nějakou tu desetinu. Navíc se k tomuto triu začal přibližovat Veiby, jenž na šestém místě před Sosnovýma ztrácel jen 11 sekund.

Ve dvojím průjezdu Sosnovou byl poprvé na Bohemce Kopecký poražen, když RZ8 vyhrál Pech a v RZ9 Vojtěch, jenž posledních deset let startuje pouze sporadicky a prakticky jen na Bohemce a sanmarinských legendách. Letos pak liberecký jezdec vyměnil svou 206 WRC za přeci jen modernější Fabii R5 z dílen Romana Kresty a v Sosnové vyhrál zkoušku poprvé od Příbrami 2005. Jinak ale Sosnová změny do výsledků nepřinesla, Kopecký je po sobotě nadále první s náskokem necelých 20 sekund na Pecha, třetí jede Černý s odstupem lehce přes půlminutu. Čtvrtý Štajf pak zaostává jen 29 desetin a pátý Mareš ztrácí na jezdce Racing21 pouhou sekund. Na šestém místě Veibyho Sosnová nic nezměnila a Nor ztrácí 10 sekund na lepší příčky, sedmý je Vojtěch, jemuž na továrního jezdce chybí 12 sekund. Ani osmý Odložilík příliš nezaostává (33 desetin), devátý Szeja se rozjíždí po absenci v Hustopečích a na desátém místě jede Nordgren, jenž se snaží hodit za hlavu dvě nepovedené vystoupení na podnicích ME.

Ve třídě 3 odstartovalo sedm dvojic a nejlépe začal lídr průběžné klasifikace třídy Šikl. Tomu sekundoval Pešl. Pro oba dva jmenované však soutěž trvala jen do RZ3, kde oba odstoupili a do čela se posunul Matěna, který byl před Hrobským díky jeho penalizaci. Když po RZ5 Hrobský ztrátu snížil na pouhé tři sekundy a vypadalo to, že svou stíhací jízdu dotáhne do úspěšného konce, tak Matěna zabral a na RZ6 zase nějaký čas vybojoval. Tím se pořadí stabilizovalo a až do konce dne se nezměnilo. Když nahlédneme mezi dvoukolky, tak na Bondy začal nejlépe hostující Madsen s nově postaveným Swiftem Maxi 2000 Evo a za jeho zády se utvořila smečka pronásledovatelů s vozy třídy 6. No a po prvním Chloudovu už šly "šestkaři" do popředí klasifikace 2WD a prim udávali bratři Wagnerovi, kteří se na našich tratích potkali poprvé od loňské Barumky. Lépe začal mladší Julian před Simonem, třetí byl Kamenec, čtvrtý Talaš a pátý Dohnal. Po RZ5 se na třetí místo ve dvoukolkách posunul Talaš před Kamence a tím bylo pořadí pro první etapu hotovo. Po pátku tedy vede Julian Wagner o deset sekund před Simonem, třetí Talaš je zpět o dalších šest sekund, Kamenec zaostává shodně dalších šest sekund a pátý je Dohnal.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!