3. 7. 2018 08:09 − 4033× − 3

Jindřich Štolfa nečekaným vítězem Rally Bohemia Historic

Poprvé za dobu pětiletého trvání Rally Bohemia Historic nezvítězila Škoda 130 LR, přesto propojení se značkou Škoda nechybělo.

S vozem Rover Metro GTI totiž vyhrál bývalý jezdec továrního týmu ŠKODA Motorsport Jindřich Štolfa, navigovaný Miroslavem Krčmářem.

K jubilejnímu pátému vítězství na Rally Bohemia Historic nicméně Škodě 130 LR příliš nechybělo, protože až do předposlední rychlostní zkoušky s ní byli o více než dvě minuty ve vedení Jan Frei – Petr Šlegl. Pak se ale opakovala historie a ve zdejším vítězství jim stejně jako loni zabránila technická závada, tentokrát převodovky. Po stejné rychlostní zkoušce odstoupili pro závadu poloosy i Stanislav Budil s Petrem Vejvodou na BMW 2002 TI. Kvůli problémům ztratil mnoho minut i průběžně čtvrtý, další bývalý tovární jezdec škodovky, Vladimír Berger se Škodou 130 LR. Do té doby druzí Jindřich Štolfa s Miroslavem Krčmářem tak zůstali na čele doslova osamoceni.

Za Jindřichem Štolfou se na stupních vítězů nečekaně srovnaly posádky Peugeotů 205 Gti v pořadí Vratislav Hýbner – Jiří Jonášek a Roman Mihulka – Jiří Soumar. Moc nezbývalo k tomu, aby se Peugeot 205 Gti umístil i na čtvrtém místě, ze kterého se až na osmé propadli Tomáš Volf – Milan Donoval. Kde jinde, než také na předposlední RZ 14 Cetno II. Výrazný úspěch na Rally Bohemia Historic si tedy mohli na cílové rampě vychutnat čtvrtí Václav Hostaš – Jan Valeš na Ladě VFTS a pátí Marek Štuksa – Ondřej Novák na Škodě Favorit 136 L. Šesté místo v cíli určitě velmi potěšilo i Josef Kakrdu na historickém Opelu Ascona A.

Letošní Rally Bohemia Historic by dala nazvat pohromou favoritů, kdy už v sobotní etapě musel z vedoucí pozice odstoupit i Vlastimil Neumann na Fordu Escort RS Cosworth a nedojela ani liberecká legenda automobilového sportu a vítěz minulých dvou ročníků soutěže Břetislav Enge. Náročnou soutěž dokončilo pouze 16 a 28 převzatých posádek.

Vítězové jednotlivých kategorií jsou následující:

Kategorie 1 (automobily do roku 1969): Oldřich Kovařík – Oldřich Kovařík jun., Škoda Octavia TS 1200; Kategorie 2 (automobily z let 1970-1975): Josef Kakrda – Štěpán Chludil, Opel Ascona A; Kategorie 3 (automobily z let 1976-1981): František Felt – Marek Felt, Škoda 120 S Rallye; Kategorie 4 (automobily z let 1982-1990): Vratislav Hýbner – Jiří Jonášek, Peugeot 205 Gti; Kategorie 5 (automobily z let 1991-1996): Jindřich Štolfa – Miroslav Krčmář, Rover Metro GTI.

Kompletní výsledky, stejně jako archivy z vysílání Rádia Rally Bohemia, fotografie a videa ze všech částí soutěže naleznete na oficiálních webových stránkách soutěže www.rallybohemia.cz a na sociálních sítích. Tradičním generálním partnerem soutěže je automobilka ŠKODA AUTO. Akce byla realizována za finanční podpory Středočeského kraje.

Komentářů celkem: 3
3. 7. 2018 12:03
2 0
Rád bych podotkl, že Štolfa s Krčmářem jeli celou soutěž hodně vepředu, od poloviny soutěže druzí. S autem nepříliš srovnatelným s vymakanýma elerama. O Escortu ani nemluvit. Na prvního Freie neměli a ty ostatní si hlídali velmi pečlivě. Ne všichni favorité tedy trpěli pohromou, jak by z článku mohlo vyznívat a pozice Štolfy-Krčmáře byla poctivě vybojovaná od počátku do konce. Jak jinak u Jindry? .smajlíksmajlík
3. 7. 2018 14:24
Upraveno 14:34
0 0
Já bych ho strašně chtěl vidět v kitový feldě, byl to největší pán smajlík
4. 7. 2018 13:36
Upraveno 13:40
0 0
smajlíkpan McTell - lépe bych to nenapsal.smajlíksmajlík

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama