Invelt
reklama reklama reklama
reklama reklama reklama
Generální
partner
Invelt
Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
3. 7. 2018 20:12 − 2381× − 4 0

Další zájemce o slot v kalendáři je Japonsko

Jak se už nějakou chvíli šušká, dalším zájemcem o místo v kalendáři MS je Japonsko, které má díky Toyotě velké šance.

Když si to na úvod ilustrujeme malou personifikací, tak mistrovství světa je jak bohatá dívka na vdávání, nápadníků o ni stojí před dveřmi domu rodičů FIA v Paříži poměrně dost a nyní svůj zájem o sňatek oficiálně deklaroval bohatý japonský továrník. Ten se bude muset o zájem slečny MS utkat s některým s trojice nápadníků Keňa, Chorvatsko a Chile a oproti nim však mává naditou prkenicí. Jak se FIA rozhodne a kterému nápadníkovi MS nabídne, to se ukáže na podzim… Ale nyní už seriózně a bez personifikací. Již delší dobu je promotérem MS deklarováno, že v příštím roce bude šampionát sestávat ze 14 podniků podle posledních informací serveru motorsport.com jsou velmi vysoké šance dávány Japonsku, kde se sice kandidátská soutěž pojede teprve v listopadu, ale podle mnohých indicií by měla být země vycházejícího slunce i přes tento fakt zařazena do pracovní verze kalendáře.

Avšak nic není tak jednoznačné, jak by se mohlo dle prvního odstavce zdát, protože Japonsko nemusí být tou zemí, která nakonec zabere nově vzniklý 14. slot v kalendáři, protože indicie naznačují, že spíše asijský podnik bude znamenat konec jedné z evropských rally a dle toho, jak se poslední dobou týmy staví vůči soutěžím na ostrovech to má nejvíce nahnuté Tour de Corse. Soutěž je totiž neoblíbená kvůli nižšímu počtu diváků a též náročné logistice.

Samotná rally by v Japonsku měla být součástí širších snah o popularizaci sportu v této asijské zemi před tím, než se v Tokiu budou v roce 2020 konat letní olympijské hry. Rally Japan se navíc bude oproti minulým letům stěhovat na jih oproti dřívějšímu centru na ostrově Hokkaido, když by nově měla být lokalizována na ostrově Honšú blíže hlavnímu městu Tokiu. Víc informací o podniku zatím není známo, ale co známo je, že Japonsko i další výše jmenované kandidátské země jsou součástí snah promotéra o to, aby se šampionát postupně rozšířil až na 15 podniků a zejména pro nově vstupující země to nebude levné.

Jak totiž říká zdroj serveru motorsport.com, nové státy se musí podílet na zvýšených nákladech týmů. "V budoucnu bude v kalendáři 15 podniků, ale prozatím je na to moc brzy. Co nyní potřebujeme zavést je to, aby každý měl nějaké přínosy z šampionátu. Týmy od promotéra dostaly peníze za Tureckou rally, součástí smlouvy o zařazení Turecké rally je to, že organizátoři týmům pokryjí část nákladů. Je to navíc víceletá dohoda, takže dokud se bude v Turecku jezdit, tak týmy budou dostávat peníze. Tohle musí promotér uvést v život, je důležité, aby tento nový model fungoval, protože do MS přicházejí země, které si svou účast zajišťují penězi, podobně jako ve Formuli 1. Podobná dohoda jako s Tureckem pak čeká na Chile, Japonsko či Safari, tedy pokud skutečně do MS vstoupí," říká zdroj serveru a dodává, "lidé z WRC Promoter GmbH nyní našemu sportu do hloubky rozumí a chápou i význam ikonických soutěží jako je Monte, Finsko či Velká Británie. To jsou podniky, které zajišťují diváky u televize a jsou současně historickou kostrou šampionátu."

Komentářů celkem: 4
4. 7. 2018 09:11
00
Původně jsem to chtěl psát do článku, ale povzdechnu si až zde. Ano, stěžujme si, že na Korsice (a Sardošce) je málo diváků a špatná logistika a proto ju nahraďme Japonskem, kde je ta logistika tak snadná a diváků stojí okolo zkoušek špalíry (viz foto smajlík) </ironie>
4. 7. 2018 09:44
00
No jo, tribuna v aréně je plná, tak jedině že by kromě financí pro týmy, zbyly i nějaké drobné pro samotného promotéra.
Na druhou stranu, třeba je to otázka bezpečnosti, čím méně diváků, tím méně možného rizika smajlíksmajlíksmajlík
4. 7. 2018 10:11
00
Tady ty snahy opravdu nechápu. Oni v té Paříži na základně FIA mosíja u těch zasedání hrozně lét. Nikoho rozumného nemože napadnůt, že logistika do Japonska nebo na Safari či do Chile bude jednodušší než na Korsiku nebo Sardinii. To Chile se nabízí skrz Mexiko a Argentinu, ale co sem se stejně dočetl v časopisu Rally, tak všechny tovární týmy WRC tam auta posílaly letecky (!!!!), to si pak možů stěžovat na drahů logistiku. Jelita.
5. 7. 2018 11:59
00
Podle mého názoru, kdyby p. Regner přišel do FIA, že celý závod se vším všudy cvakne, tak inteligenti z FIA klidně udělají z Barumky Mistroství světa.....protože jde přece jen o ty pouhé, malinkaté penízky smajlík

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama