Další zájemce o slot v kalendáři je Japonsko
Když si to na úvod ilustrujeme malou personifikací, tak mistrovství světa je jak bohatá dívka na vdávání, nápadníků o ni stojí před dveřmi domu rodičů FIA v Paříži poměrně dost a nyní svůj zájem o sňatek oficiálně deklaroval bohatý japonský továrník. Ten se bude muset o zájem slečny MS utkat s některým s trojice nápadníků Keňa, Chorvatsko a Chile a oproti nim však mává naditou prkenicí. Jak se FIA rozhodne a kterému nápadníkovi MS nabídne, to se ukáže na podzim… Ale nyní už seriózně a bez personifikací. Již delší dobu je promotérem MS deklarováno, že v příštím roce bude šampionát sestávat ze 14 podniků podle posledních informací serveru motorsport.com jsou velmi vysoké šance dávány Japonsku, kde se sice kandidátská soutěž pojede teprve v listopadu, ale podle mnohých indicií by měla být země vycházejícího slunce i přes tento fakt zařazena do pracovní verze kalendáře.
Avšak nic není tak jednoznačné, jak by se mohlo dle prvního odstavce zdát, protože Japonsko nemusí být tou zemí, která nakonec zabere nově vzniklý 14. slot v kalendáři, protože indicie naznačují, že spíše asijský podnik bude znamenat konec jedné z evropských rally a dle toho, jak se poslední dobou týmy staví vůči soutěžím na ostrovech to má nejvíce nahnuté Tour de Corse. Soutěž je totiž neoblíbená kvůli nižšímu počtu diváků a též náročné logistice.
Samotná rally by v Japonsku měla být součástí širších snah o popularizaci sportu v této asijské zemi před tím, než se v Tokiu budou v roce 2020 konat letní olympijské hry. Rally Japan se navíc bude oproti minulým letům stěhovat na jih oproti dřívějšímu centru na ostrově Hokkaido, když by nově měla být lokalizována na ostrově Honšú blíže hlavnímu městu Tokiu. Víc informací o podniku zatím není známo, ale co známo je, že Japonsko i další výše jmenované kandidátské země jsou součástí snah promotéra o to, aby se šampionát postupně rozšířil až na 15 podniků a zejména pro nově vstupující země to nebude levné.
Jak totiž říká zdroj serveru motorsport.com, nové státy se musí podílet na zvýšených nákladech týmů. "V budoucnu bude v kalendáři 15 podniků, ale prozatím je na to moc brzy. Co nyní potřebujeme zavést je to, aby každý měl nějaké přínosy z šampionátu. Týmy od promotéra dostaly peníze za Tureckou rally, součástí smlouvy o zařazení Turecké rally je to, že organizátoři týmům pokryjí část nákladů. Je to navíc víceletá dohoda, takže dokud se bude v Turecku jezdit, tak týmy budou dostávat peníze. Tohle musí promotér uvést v život, je důležité, aby tento nový model fungoval, protože do MS přicházejí země, které si svou účast zajišťují penězi, podobně jako ve Formuli 1. Podobná dohoda jako s Tureckem pak čeká na Chile, Japonsko či Safari, tedy pokud skutečně do MS vstoupí," říká zdroj serveru a dodává, "lidé z WRC Promoter GmbH nyní našemu sportu do hloubky rozumí a chápou i význam ikonických soutěží jako je Monte, Finsko či Velká Británie. To jsou podniky, které zajišťují diváky u televize a jsou současně historickou kostrou šampionátu."
Na druhou stranu, třeba je to otázka bezpečnosti, čím méně diváků, tím méně možného rizika