Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
6. 7. 2018 19:50 − 9212× − 3

R4 kit od Orecy už může do soutěží

Nová třída soutěžních vozů s označením R4 je nově vhodná pro použití v rally, jelikož francouzská Oreca získala homologaci.

Poměrně dlouhou dobu bylo o projektu kitu R4 určeného pro konverzi civilního auta na soutěžní čtyřkolku ticho a nějaké novinky pustil přípravce kitu – francouzská Oreca, až nyní a z hlediska potenciálních stavitelů vozů této třídy šlo o novinku nejzásadnější, jelikož kit dostal už k 1. dubnu homologaci pod kódovým označením VR4K-17-01. Tato je platná pro nadcházejících sedm let a nic již týmům nebrání ve stavbě nových speciálů. Celý průběh homologace však probíhal od loňského prosince, kdy tým techniků FIA navštívil Orecu v jejím sídle v Signes, kde bylo všech 800 součástek kitu podrobeno podrobnému prozkoumání a hodnocení. Po této fázi byly některé díly přepracovány a k zmíněnému 1. dubnu bylo vše "oštemplováno" a schváleno. Nyní nic nebrání startu R4 v šampionátech a jak praví pravidla, na každém voze musí být aplikována kompletní konverze na R4 se všemi homologovanými díly.


Foto: Oreca

Po prvním oznámení kitu R4 se poměrně vášnivé debaty rozhořely ohledně jeho ceny, protože FIA nastavila horní hranici na 108 000 € za celý kit, avšak nakonec Oreca přišla s alespoň malou úlevou, když jej prodává za 85 000 €, což alespoň částečně pomůže ušetřit náklady. Tím by se měla nová kategorie ještě více přiblížit cílům deklarovaným při svém vzniku, tedy snaze umožnit jezdcům dostupnou cestou závodění se čtyřkolkou a najít náhradu za vymírající produkční vozy. Z hlediska financí je pak jistě pozitivní i fakt, že provoz vozu R4 by měl být o polovinu levnější, než provozování speciálu R5.

Nyní tedy nezbývá než čekat, zda se druhý pokus o zavedení kategorie R4 setká s větším úspěchem, než svého času zavedené R4, které dělaly z klasických vozů N4 "větší závoďáky" aplikací některých pokročilejších dílů, avšak kategorie poměrně rychle nabrala na úbytě a v mnoha zemích se Lancery a Imprezy R4 příliš neprosadily a postupně vymřely. Takže přejme vzkříšeným R4 o něco větší úspěch, než při prvním pokusu…

Komentářů celkem: 3
7. 7. 2018 23:581
0 0
Ještě jedna podstatná otázka. Na co všechno to půjde napasovat? Nebo ještě druhá. Bude k tomu třeba svolení automobilky?
8. 7. 2018 11:192
0 0
Právě, připadne mi to takové nějaké divné. Každé auto je přeci rozměrově jiné.
8. 7. 2018 11:323
0 0
N4 vymřely proto, že se takové vhodné auta už v serii nedělají a pokud jo tak nikdo nemá zájem je homologovat. Proto vznikla myšlenka Kitu (tzn. stavebnicovému souboru dílů) které by se mohly namontovat do libovolného auta. Napasovat půjde na cokoliv. Na stejném principu funguje třeba v Argentině vrcholná třída MR.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!