Invelt
reklama reklama reklama
reklama reklama reklama
Generální
partner
Invelt
9. 7. 2018 10:28 − 2520× − 0 0

Páté místo na černém ledu

Nejnáročnější soutěží své kariéry si během uplynulého víkendu prošla posádka týmu Racing 21.

- Nejnáročnější soutěž ve sportovní kariéře Vojtěcha Štajfa a Marcely Ehlové
- Premiérový start v Libanonu, čtvrtém podniku MERC
- Rozhodla zkušenost domácích posádek na specifickém asfaltovém povrchu
- Náročné klimatické podmínky během celé soutěže
- Skvělý závěr soutěže s pátým místem v absolutním pořadí

Nejnáročnější soutěží své kariéry si během uplynulého víkendu prošla posádka týmu Racing 21 Vojtěch Štajf a Marcela Ehlová startující na voze ŠKODA Fabia R5 během letošního 41. ročníku Rally of Lebanon. I přes svůj premiérový start na velmi specifickém povrchu tratě libanonské soutěže, započítávané do seriálu Middle East Rally Championship, dokázala zejména v jejím závěru zlepšit svoje celkové umístění a získat tak další potřebné body do zmíněného blízkovýchodního šampionátu.

Letošní 41. ročník Rally od Lebanon byl zároveň třetím podnikem seriálu MERC a nabídl přibližně třem desítkám především domácích startujících posádek ve třech dnech celkem jedenáct rychlostních zkoušek o celkové délce 223 km. Měřené úseky měly asfaltový povrch, kterému se však v této oblasti přezdívá „Black Ice“ (Černý led). Jeho kluzký a těžko předvídatelný povrch byl nakonec největší výhodou pro zkušené domácí jezdce s vozy specifikace R5, ale zároveň obrovskou výzvou pro českou posádku.

V pátek čekala na všechny startující pouze jedna superspeciální zkouška na motokárovém okruhu ve městě Mtein, která se jela systémem startujících dvojic. Vojtěch Štajf s Marcelou Ehlovou zde zajeli s vozem ŠKODA Fabia R5 velmi slibný druhý čas se ztrátou pouze 0,6 sekundy na 13násobného vítěze této soutěže a domácího matadora Rogera Feghaliho, jedoucího na stejném voze.

Již sobotní etapa, rozdělená do dvou sekcí, však připravila české posádce mimořádnou náročnost této soutěže nejen ve vysokých venkovních teplotách okolo 36 °C, ale především ve zmíněném složení asfaltového povrchu měnící průběžné svou přilnavost. Vojtěch Štajf, jedoucí v Libanonu vůbec poprvé, se snažil co nejrychleji využívat čerstvě nabyté zkušenosti z jízdy na tomto typu povrchu s cílem držet a následně zlepšit svoji celkově šestou pozici po sedmi rychlostních zkouškách.

To se nakonec posádce týmu Racing 21 podařilo v nedělní etapě, složené sice jen ze čtyř měřených úseků opět ve dvou sekcích, avšak pouze s možností tankování bez poledního servisu na voze. V posledních třech horských rychlostních zkouškách, které byly situovány do nadmořské výšky až 1800 m n.m. dokázali Štajf s Ehlovou zajet jízdou na limitu svého vozu Fabia R5 hned dvakrát třetí nejrychlejší časy, což je nakonec posunulo v celkové klasifikaci Rally of Lebanon na cenné páté místo v absolutní klasifikaci soutěže. Navíc tak získali potřebné body v hodnocení seriálu MERC.

„Nechci, aby to znělo jako klišé, ale já jsem skutečně ve své sportovní kariéře tak těžkou soutěž nejel. Páteční úvod na superspeciálce nám s Marcelou vyšel a byli jsme hodně rádi za takovou výchozí pozici pro následné souboje na trati. V sobotu to bylo ale na erzetách hotové peklo. Neměl jsem zkušenosti s tímto typem asfaltu a stále jsem hledal optimální brzdné body na průběžně se měnícím gripu našich pneumatik. Bylo to šílené a často jsme v autě prožili horké chvilky nejen z panující vysoké teploty okolního vzduchu. Obtížná byla samozřejmě i volba správných pneumatik. Teď vím, že základním předpokladem úspěchu tady v Libanonu jsou zkušenosti s ovládáním vozu na tomto povrchu tratí. O tom nás nakonec přesvědčila i zdejší legenda a letošní celkový suverénní vítěz Roger Feghali, kterému patří velká gratulace a naše uznání,“ řekl na cílové rampě i tak šťastný Vojtěch Štajf.

K vysoké obtížnosti Libanonské rally se vyjádřila v cíli také šťastná navigátorka Marcela Ehlová: „Já jsem, stejně jako Vojta, nic podobného nikdy nezažila. Obtížnost na této soutěži spočívá v mnoha faktorech, od různého rytmu čtení v každé erzetě, přes vysoké teploty až ke zmíněnému asfaltu, kde skutečně není jistota, jak auto zareaguje. Ale jsme v cíli a já jsem ráda za dosažené páté místo. Navíc domů si vezu také odměnu v podobě poháru za Ladies Cup.“

Komentářů celkem: 0

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama