Invelt
reklama reklama reklama
reklama reklama reklama
Generální
partner
Invelt
10. 7. 2018 08:30 − 953× − 0 0

Mistrův vítězný návrat domů

Norbert Herczig ovládnul poslední tři sezóny maďarského mistrovství a letos vyrazil poměřit své síly s Evropany.

Na jihoevropských šotolinách v Řecku a na Kypru se mu dařilo parádně a v obou soutěžích vystoupal na bednu vítězů. Šotolina mu navíc tak zachutnala, že si o víkendu nenechal ujít oblíbenou Veszprém Rallye. Pro letošní aspiranty na mistrovskou korunu se tak vyskytla ideální příležitost ukázat, zda by o titul mohli bojovat i při Herczigově účasti v šampionátu. Nejlépe do sezóny vstoupil András Hadik, který se svým Fordem Fiesta R5 opanoval úvodní dvě soutěže. Následující první šotolinu roku v Szombathely ale nedokončil a ze Székesfehérváru si odvezl body jen za čtvrté místo. V čele šampionátu jej tak vystřídal vítěz šotolinové Iseum Rally Frigyes Turán. Ten se teď po dvou soutěžích za volantem Hyundaie i20 R5 vrací do kokpitu Fiesty. S i20 R5 naopak pokračuje Ádám Velenczei, který před třemi týdny v Székesfehérváru získal životní výsledek v podobě druhého místa. Vítězství tam zaznamenal Ferenc Vincze jun. se Škodou Fabia R5 a vylepšil tím své ambice na zisk titulu.

Vinczeho účast na TAXI4 Veszprém Rallye ale neměla příliš dlouhého trvání. Posádka hned v prvním testu ošklivě havarovala a Vincze se spolujezdkyní Ágnes Farnadi skončili v nemocnici. Naštěstí by ale na nich tato nehoda neměla zanechat žádné vážnější následky. Prvním lídrem se díky přiřazování náhradních časů posádkám jedoucím hned za dvojicí ve Fabii R5 stal Róbert Bútor v další škodovce. Miláček maďarského publika se však hned ve druhém testu propadnul na třetí místo a další pád jej čekal v neděli. Do cíle nakonec dojel až jako čtvrtý. První etapu, která obsahoval pouze dva průjezdy úsekem Márkó – Jutaspuszta, nakonec opanoval János Balogh s další Fabií R5. Ani ten však neodolal tlaku ze strany rychlejších pilotů a v neděli spadnul na místo třetí. Na skvělý začátek sezóny nedokázal ani tentokrát navázat Hadik, který se trápil s výběrem gum, defektem a problémy s vozem a do cíle dojel na slabé sedmé příčce.

Po třetím testu se do čela vyhoupnul největší favorit rally Herczig a ten třemi dalšími nejrychlejšími časy rychle mířil za vítězným návratem na domácí půdu. V poslední zkoušce jeho Fabii sice postihnul defekt, ale o první příčku jej nepřipravil. Té se Herczig vzdal dobrovolně až odstoupením v cíli. O mistrovské body neusiluje a nechtěl se tak motat ostatním do boje o titul. Velkou radost tím určitě učinil Turánovi, který se v neděli i díky dvěma nejrychlejším časům popasoval se škodováky Bútorem a Baloghem. Nakonec tedy bral body za druhou příčku a posílil svou vedoucí pozici v šampionátu. Trochu rozpačitým vítězem se po Herczigově odstoupení stal jeho značkový kolega Miklós Kazár. Body se mu každopádně více než hodí, v Miskolci havaroval a předcházející Székesfehérvár neabsolvoval. Takto si uchovává alespoň drobné naděje na zisk titulu.

Komentářů celkem: 0

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama