Invelt
reklama reklama reklama
reklama reklama reklama
Generální
partner
Invelt
10. 7. 2018 17:19 − 3148× − 0 0

Bouffier bojuje o francouzský titul z lůžka

Bryan Bouffier letos zavítal do domácího asfaltového šampionátu a osedlal Hyundai i20 R5.

S ním našel rychle společnou řeč, ze čtyř absolvovaných soutěží dokázal tři vyhrát a vytvořil si v čele mistrovství komfortní náskok. Následně si však odskočil na belgickou Ypres Rally a to se mu stalo osudným. Hned ve druhém testu ošklivě havaroval a s poraněním krku skončil v nemocnici. Teď jej čeká delší rehabilitace, která mu znemožnila účast v pátém dějství kalendáře. Velká příležitost zvrátit dosud nepříliš úspěšný průběh sezóny se tím vyskytla Yoannu Bonatovi. Úřadující francouzský mistr dokázal vyhrát pouze jediný ze soubojů s Bouffierem a navíc předcházející Rallye Vosges – Grand Est kvůli poruše Citroënu C3 R5 vůbec nedokončil. Tentokrát novinka francouzské značky vydržela ještě kratší dobu. Už tři kilometry po výjezdu ze servisního parku na start se totálně vybitá C3 R5 zastavila. U Citroënu teď zřejmě zavládnul pořádný neklid, podobným způsobem totiž skončilo i vystoupení José Pedro Fontese ve Vodafone Rally de Portugal. Drobnou náplastí se pro Bonata stalo alespoň opanování všech přírodních zkoušek v sobotní etapě. Ze svého manka na zraněného Bouffiera každopádně neumazal ani bod.

Při neúčasti lídra mistrovství zachraňoval čest značky Hyundai Quentin Giordano, který vyhrál hned první rychlostní zkoušku. V té druhé ale poslal svou i20 R5 mimo trať a poškozenou ji následně musel odstavit. Jen o něco dále dojel hostující účastník juniorského mistrovství Evropy Laurent Pellier. Jeho Peugeot 208 T16 R5 se zastavil kousek před cílem třetího testu. Ještě neskončila ani první čtvrtina rally a tři velcí favorité na vítězství už byli mimo hru. Čelo výsledkové listiny tak ovládla početná skupina čtyř jezdců za volanty speciálů Škoda Fabia R5. Nejpomalejší z nich pilotoval Ludovic Gal a první etapu zakončil s náskokem jen 13,2 sekundy na Jordana Berfu s Hyundaiem i20 R5. Ten na něj v sobotu ráno pořádně tlačil a Gal se v druhé zkoušce dne nevyhnul chybě. Na dlouhých šest minut zaparkoval svou Fabii R5 mimo trať a soutěž pak zakončil až v druhé desítce.

Eric Mauffrey první etapu zakončil na třetím místě, ale druhý den hned ráno ztratil velkou chybou padesát vteřin a nakonec bral čtvrté místo. Za ním se do cíle po skvělém výkonu dostal třetí nejrychlejší muž WRC2 na Sardinii Nicolas Ciamin, který se svým Abarthem 124 Rally RGT porazil třeba i Williama Wagnera s Fiestou R5. Nejlepší výsledek na asfaltu si v Rallye Aveyron Rouergue připsal úřadující šotolinový šampión Berfa. Po problémech škodováků Gala a Mauffreyho pilot Hyundaie i20 R5 ukořistil pěkné třetí místo. První etapu dokončil v pozici lídra Pierre Roché, když si na kolegu v další Fabii R5 Quentina Gilberta vyjel náskok 11,2 sekundy. Gilbert se druhý den hned ráno pustil do stahování ztráty a zkoušku po zkoušce ji snižoval, až se dvě zkoušky před cílem stal o šest desetin novým lídrem. Roché pak soupeře dokázal porazit v předposledním testu a své manko snížil na nicotnou desetinku. O vítězi nádherného souboje musela rozhodnout až závěrečná divácká superspeciálka. Roché se dopustil několika drobných chybek a souboj nakonec prohrál. Gilbert vyšel z dramatického závěru jako vítěz a jednalo se o jeho první výhru ve francouzském mistrovství.

Komentářů celkem: 0

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama