reklama reklama reklama reklama
10. 7. 2018 08:12 − 1154× − 0 0

Duck Racing: Historic Rally Bohemia 2018

„Je to marný, je to marný je to marný.“

Jedině těmito slovy se dá shrnout účast posádky Duck Racing Historic teamu Jaroslav Petrásek – Josef Král s vozem Porsche 911 S. na Historic Rally Bohemia 2018.

Po nezdařené Agrotec Rally Hustopeče se celý team soustředil na Bohemku. Radek s Honzou, dokázali zajistit náhradní motor do Porsche (brouka) a udělat základní revizi a usadit jej do vozu. Za to jim patří obrovský dík. Těsně před soutěží, a to doslova, proběhl krátký testík a potom hurá vstříc ostrým kilometrům. Počasí bylo ideální, ani nesnesitelná vedra, ani velká zima.

První dojmy z jízdního projevu byly skvělé a kluci se těšili, že si konečně zazávodí. Po pátečním "prologu", který byl určen pro HA a spočíval v souboji na dráze 200 m proti elektrospotřebičům (pardon, omlouvám se ekoteroristům, jsou to vlastně perfektní ekologické dopravní prostředky) nic nenasvědčovalo tomu, že nastanou nějaké problémy. Zážitek pro diváky to musel být naprosto nezapomenutelný a rozhodně patřící k rally.

V sobotu panovala dobrá nálada a v teamu byla pohodička. Při pohledu na časy v RZ bylo jasné, že Jarda s Pepíkem budou chtít svádět boj o příčky nejvyšší a neztrácet krok s konkurencí. Pro všechny to byla radost, ale teď už víme, že to byl jen klid před bouří.

Na RZ Ještěd začal z motoru unikat olej a kluci raději auto odstavili. Radek s Honzou vyjeli k Ještědu a naložili brouka a odvezli ho do servisu.

Po ohledání motoru byla identifikována závada a kluci rozhodli, že motor zkusí opravit, aby Jarda s Pepíkem mohli pokračovat v rámci super rally. Začal závod s časem a rozborka motoru. Bylo to jako v mraveništi. Klobouk dolů před všemi mechaniky a především před Honzou. Je to opravdu profík a chlap na svém místě.

Asi za 2 hodinky byl brouk opět v kondici a uložen ke spánku do ÚP. Ráno posádka bez komplikací vyrazila vstříc nedělní etapě. Po zrušení 1. nedělní RZ se přesunuli na další 22 km dlouhou RZ. Tu zajeli v perfektním čase a v nabité konkurenci skončili na 6. místě. Již ke konci rychlostí zkoušky zpozorovala posádka ve voze kouř, který šel od motorového prostoru. Vzhledem k tomu, že v poslední době bylo požárů už dosti, rozhodli se kluci neriskovat a brouka odstavili. V tu chvíli byla nálada na bodu mrazu.

Dnes už víme, kde byla chyba. Nebylo to nic zásadního, ale s ohledem na velmi drahou techniku musím konstatovat, že pokračovat v závodu by bylo opravdu riskantní. Jaroslav Petrásek: „Nyní řešíme co bude dál. Původní motor prochází zásadní renovací, která stojí nemalé peníze, a my už nechceme nic uspěchat. Zároveň však máme chuť závodit. Po absenci na Kopné, Vltavě a Krumlově nám chybí i odjeté kilometry v závodním voze, což se občas projevuje v chybách při soutěži samotné. Proto jsme přijali nabídku od Martina Kučery k zapůjčení jeho vozu BMW 318 iS na Invelt rally Pačejov.

Tam také dojde ke změně na sedadle spolujezdce. Kdo to bude, to je zatím obestřeno rouškou tajemství. Pepík dostal nabídku, která se vážně neodmítá a já i celý náš team mu přejeme hodně zdaru a dokončených RZ na stupních vítězů. Pepíku, vzpomínej na nás jen v dobrém.“ Tímto bychom chtěli poděkovat všem partnerům za neskonalou trpělivost a podporu; rovněž celému teamu za nasazení a práci, kterou tomuto vozu a sportu dávají, byť je osud mnohdy nepříznivý.

My se však nevzdáváme.

Komentářů celkem: 0

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama