12. 7. 2018 06:45 − 4140× − 0

HMK Autosport na Rally Bohemia 2018

O minulém víkendu se uskutečnil další ročník Rally Bohemia.

Ani letos mezi přihlášenými posádkami do MČR HA nechybělo krásné BMW 2002ti z dílen HMK Autosport. Letos, oproti loňskému ročníku, došlo ke změně na místě pilota, kterým je pro tento rok Milan Kopka. Vedle zmiňovaného jezdce Milana Kopky, který s tímto vozem startoval i Hustopečské rally, usedl na jako navigátor opět zkušený Tomáš Pfajfr.

Soutěž pro historická vozidla startovala prologem, již v pátek večer. Po startovním ceremoniálu, který se symbolicky odehrával v blízkosti mladoboleslavského muzea Škoda Auto, čekal na účastníky MČR HA kratičký dvousetmetrový sprint, kdy historická vozidla soupeřila v testu akcelerace mezi sebou nebo moderními vozy, které disponují alternativním pohonem, převážně elektřinou poháněné automobily. Již při tomto testu se u vozidla BMW 2002ti objevili nemalé technické problémy, které pro mechaniky znamenali celonoční práci na vozidle. „Došlo k ulomení vahadla, takže motor pracoval jen na tři válce a následná oprava zabrala mechanikům dost. Opravu dokončili okolo páté hodiny ranní a díky tomu jsme mohli odstartovat do první etapy Rally Bohemia 2018. Mechaniků patří velké díky za skvěle odvedenou práci.“ říká spolujezdec Tomáš Pfajfr.

Už od první rychlostní zkoušky začal pro posádku Milan Kopka – Tomáš Pfajfr napínaví souboj s vítězem letošní Rally Bohemia Jindřichem Štolfou, kterému na prvním měřeném testu nadělili necelých 5 vteřin a držela 3. místo v absolutním hodnocení. Souboj pokračoval i na další, třetí a nejdelší rychlostní zkoušce Radostín, známé jako Sychrov. Po dvaadvaceti kilometrech měřeného testu posádka držela 4. místo, a to jen díky pětivteřinové penalizaci za poražený retardér a nefunkčním brzdám v závěru RZ. „Asi jeden kilometr po průjezdu obcí Hodkovice nám začali, vinou vysokých teplot, vadnou brzdy. Bohužel to přišlo v té nejtěžší a nejnáročnější pasáži před cílem, kde bylo brzd potřeba. Několikrát jsme byli blízko výletu mimo trať. Bylo to velmi nebezpečné, tak jsem se snažil brzdy alespoň našlapat, ale zároveň je šetřit.“ popisuje horké chvilky na Radostíně jezdec Milan Kopka.

Po průjezdu stanovištěm STOP se hned posádka jala opravy a brzdy znovu odvzdušnila, protože následujícím testem byla RZ Ještěd, jejíž první polovina vedla vzhůru do kopce, po které následoval sjezd do obce Křižany, kde je velké množství ostrých zatáček. „Ještěd se zdál být těžkým, ale nakonec tomu tak nebylo. S výraznou opatrností, kvůli problémům na předchozím Radotíně, jsme trochu zvolnili“ říká jezdec. I tak posádka BMW v továrních barvách po Ještědu opanovala čtvrtou pozici, se ztrátou 1,6 vteřiny na Jindřicha Štolfu s Roverem a s náskokem necelých sedmi vteřin na další legendu motoristického sport Břetislava Engeho se Škodou 130 LR.

Po seskupení a půlhodinovém servisu, kde došlo k nutným úpravám, výměně brzdové kapaliny a běžné kontrole, se posádka vydala do druhé sobotní sekce, která čítala druhé průjezdy RZ Chloudov, Radostní, Ještěd a dva průjezdy Gladiator arénou v Sosnové u České Lípy. Bohužel, už před startem do RZ 5 musela posádka na dispečink soutěže ohlásit odstoupení, kvůli závadě motoru. „Zastavili jsme v obci Líšný, kousek od startu RZ5 Chloudov, abychom provedli předstartovní úkony. Oblečeni a připraveni ke startu, jsme vyrazili směr start. Jenže ještě na příjezdu na start rychlostní zkoušky, se začali z motoru ozývat ošklivé zvuky a motor začal opět jít na tři válce.“ dodává spolujezdec.

Poškození bylo natolik vážné, že posádka musela odstoupit nejen z dobře rozjeté soutěže, ale musela vyklidit čtvrtou pozici, kterou průběžně držela v absolutním hodnocení MČR HA. „Moc nás to mrzí, protože se nám jelo velmi dobře a zajížděli jsme kvalitní časy. Nyní nás čeká stavba nového motoru a pokud to finanční stránka dovolí, tak bychom rádi startovali na Barum rally. Zatím je vše ve hvězdách.“ doplňuje pilot Milan Kopka.

I přes všechny peripetie odjíždí tým HMK Autosport z Rally Bohemia s dobrou náladou a spoustou nových zkušeností. „Máme spoustu dat a poznatků. Dokážeme konkurovat soupeřům, a to nás žene dál. Chtěl bych poděkovat mechanikům za perfektně odvedenou práci. Vím, že toho dávají maximum a tohle se prostě stane. Dále bych chtěl poděkovat Petru Kratinovi s jehož BMW jsme tu mohli startovat. Byl s námi po celou dobu v servisu připraven nám pomoci. Nesmíme zapomenout na sponzory a partnery, bez kterých bychom tu nebyli. Ať už je to společnost Energon, Speedpro nebo Signal Trans.“ uzavírá povídání jezdec Milan Kopka.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!