Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
13. 7. 2018 09:30 − 7862× − 6

Nové aero prvky pro Fiestu WRC

Britský M-Sport pro Finskou rally testuje novinky na aeropaketu svých Fiest WRC, kde došlo k úpravám dílů na zádi vozu.

Jak nedávno prozradil šéf M-Sportu Malcolm Wilson, aby Fiesta WRC ještě zrychlila a Sébastien Ogier byl nadále v boji o zisk dalšího titulu mistra světa, pracuje tým na vylepšením svého vozu. Nyní se na testech tyto vylepšení také ukázaly a cumbrijský speciál se dočkal výrazného přepracování aeropaketu na zádi vozu a bonusem se stala také nová zrcátka. Za hlavní změnu, kterou na nynějším testu jak Seb Ogier, tak Elfyn Evans zkoušeli, představuje zadní křídlo, které by mělo napomoci zvýšit stabilitu vozu a přilnavost zádi auta. Další změnou je pak úprava podoby difuzoru, který se stal větším a narostly mu jednotlivé prvky, rozměrnější se staly také výdechy na zadních blatnících, které nezaprou inspiraci řešením Toyoty.


Foto: Henri Vuorinen

Změny pro server autosport.com popisuje Malcolm Wilson: "Pro Finskou rally máme připraveny některé nové díly a samozřejmě doufáme, že budou dalším zlepšením vozu. Jedná se zejména o oblast aera. Věřte mi, když auto uvidíte, rozdíl jednoznačně poznáte. Úpravy zadního křídla byly udělány ve větrném tunelu v Charlotte, kde jsme auto nechali po Mexické rally a od té doby na něm tamní inženýři tvrdě pracovali. Bude se jednat o velkou změnu zádě auta," popisuje šéf M-Sportu úpravy.

No a jelikož jsou nové díly teprve ve fázi testování, definitivní rozhodnutí o tom, zda se na vozech ve Finské rally objeví dá až závěr týdne, dokdy chce mít M-Sport vyhodnocen vliv změn a až teprve pak zjistíme, zda se v Jyvaskile ukáží Fiesty WRC s novou zádí. Jelikož se úpravy aeropaketu týkají především stability a přilnavosti zádi vozu, mohou mít pro letošní ročník význam, jelikož organizátoři Finské rally v tomto ročníku přidali více odbočení a techničtějších cest nižší třídy, protože loni byli kritizováni za vysoké průměry a tímto způsobem by jim chtěli předejít. A právě v odbočeních a podobných místech by nové aero mohlo M-Sportu pomoci získat důležité desetinky, které mohou rozhodovat. Zda však nové díly na voze budou, to teprve uvidíme.

Komentářů celkem: 6
13. 7. 2018 15:23 Upraveno 15:24
0 0
Myslím že s tim Ogier nepojede. Poslední videa z testů ve Finsku co jsou na YouTube nastavuje ze starým aero. Ale třeba to nadělí Elfynovi nebo Suninenovismajlík
13. 7. 2018 16:44
0 0
To přeci nic neznamená - mohli jen testovat rozdíl mezi jedn. prvky.
13. 7. 2018 17:18
0 0
Těch videí je mraky a Ogier jede pořád dokola staré aero...kdyby porovnával tak střídá auta.Ale on tam nastavuje setup a podvozek na "starém". Jen konstatuji....smajlík
abs
15. 7. 2018 21:42
0 0
co mi ten přidělanej hranatej zadek , jenom připomíná .... spodek Stratos, boky Talbot skupiny B ? no teda designová hrůza
15. 7. 2018 22:17
0 0
Původně napsal louda rodrigez
Těch videí je mraky a Ogier jede pořád dokola staré aero...kdyby porovnával tak střídá auta.Ale on tam nastavuje setup a podvozek na "starém". Jen konstatuji....smajlík
Viděl jsem video kde je nove i nové body pri testu na FINSKO smajlík
16. 7. 2018 13:46
0 0
Původně napsal Jan1000
Původně napsal louda rodrigez
Těch videí je mraky a Ogier jede pořád dokola staré aero...kdyby porovnával tak střídá auta.Ale on tam nastavuje setup a podvozek na "starém". Jen konstatuji....smajlík
Viděl jsem video kde je nove i nové body pri testu na FINSKO smajlík
Sakryš, to je nějaká šifra, nebo heslo? smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!