Lucemburská přehlídka zajímavé techniky
Kalendář mistrovství se vlastně skládá hlavně ze soutěží odehrávajících se na území sousedních států. Jedna zajímavá soutěž se ale v Lucembursku odehrává a ve svém názvu nese přímo jméno země. Na jejím startu se letos nesešla vůbec špatná sestava zajímavé techniky. Vedle deseti speciálů R5 se divákům představila i pětice královských WRC. Obhájce vítězství Marijan Griebel vyměnil Hyundai i20 R5 za Citroën DS3 WRC z PH Sportu. S konkurenčními Fiestami WRC se ukázali Bob Kellen a Charel Arendt. Diváci se však mohli těšit i na dvě chuťovky z předcházející dvoulitrové éry WRC. Chris van Woensel dovezl svůj překrásný a dosti exotický speciál Mitsubishi Lancer WRC05, zatímco za volantem Subaru Impreza WRC S12 se ukázal Patrick Gengler.
Nejrychlejšího času dosáhnul v první zkoušce největší favorit rally Griebel. V té druhé však dokázal zajet nejlépe van Woensel a situace začala nasvědčovat dramatické podívané. Německý pilot ovšem nehodlal nic takového připustit a následujících pět zkoušek opanoval. Celkem si tak na čele výsledků vytvořil komfortní náskok přes minutu. Do jezdců WRC se pustila i smečka soupeřů za volanty R5. Nejlépe si mezi nimi počínal Steve Fernandes, který svou Škodu Fabia R5 dovezl do cíle na třetím místě absolutně. Závěrečná zkouška o délce skoro 26 kilometrů ještě pořádně zdramatizovala boj o vítězství. Griebel se dostal v nenadálém dešti do potíží, ve vysoké rychlosti vylétl do pole a do cíle dorazil o minutu později než van Woensel. Jezdci Mitsubishi vítězství ale i tak uniklo, k posunu vpřed by potřeboval ještě o 11,5 sekundy méně.