--> -->
Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
20. 7. 2018 13:52 − 8507× − 25 0

Volkswagen by rád viděl více alternativních pohonů ve WRC

VW Motorsport rozmetal svým elektrospeciálem rekord na Pikes Peak a rád by alternativní pohony ve větším viděl i v rally.

Volkswagen se sice na sklonku sezóny 2016 stáhnul z MS v rally a od té doby se věnuje jiným motoristickým aktivitám, avšak tým se nyní ústy svého šéfa Svena Smeetse nechává slyšet, že by odpovědní za technické předpisy vozů WRC měli rychle hledat řešení, jak do pravidel implantovat alternativní či hybridní pohony. Podle informací britského Autosportu se na FIA řeší možnosti vývoje do budoucna, avšak nyní se nepředpokládá, že by ani v nadcházející tříletce počínaje sezónou 2020 přišla nějaká technická revoluce. "WRC se nějakým způsobem potřebuje spojit s další generací. Ale když se mě zeptáte, jak tato budoucnost vypadá, nedokáži vám dát jasnou odpověď. Bylo by teď velmi obtížné říct, že potřebujeme postavit elektrický vůz WRC, protože na to nenastal ten správný čas. Ale něco musí být učiněno," říká šéf Volkswagen motorsportu.


… mluví se o alternativních pohonech, ale Polo R5 bude ještě klasický závoďák na benzin

A podle vývoje to spíše vypadá, že pravidla budou víceméně stejná i období 2020 – 2022, aby tak FIA a výrobci měli více času pro hledání možností, jak alternativní pohony implementovat. Sven Smeets si však myslí, že to může být pro šampionát pozdě. "Už opravdu nastává ta chvíle, abychom alternativní pohony začali řešit a vymysleli, jaké kroky učinit a jak začnout. Čekat s rozhodnutím do roku 2022 není dobré. Možná, že řešením by bylo zkrátit příští cyklus na dva roky. To by současným týmům dalo včetně následující sezóny tři roky a současně bychom měli dost času udělat změny v pravidlech," přemýšlí nad alternativní budoucnosti MS Sven Smeets a pokračuje, "je třeba brát ohled na současné týmy v MS, ale je potřeba také nalákat nové zájemce o vstup do šampionátu. Řekl bych, že FIA musí cílit na to, aby koncem příštího roku byly na stole technické předpisy. Každý si je pak může prostudovat a FIA následně může rozhodnout, zda je skutečně aplikuje."

Jak ale šéf Volkswagen motorsportu dodává, v MS by nemělo panovat uspokojení z toho, že v něm nyní působí čtyři značky. Pokaždé se může opakovat situace po konci sezóny 2005 nebo 2008, kdy z většího počtu značek zůstaly jen dvě. "Nyní se šampionát nachází v dobré pozici. A když jste v takové pozici, tak se vždy nabízí myšlenka, proč cokoliv měnit, když to nyní funguje. Ale další věcí je si položit otázku, kolik značek klepe na dveře a mělo by zájem se přidat? S Yvesem Mattonem jsme se o tomto nebavili, ale myslím, že nyní jich moc není. Takže tím, že se nacházíte v podobné pozici jako MS nyní se zároveň dostáváte do rizika, že někdo řekne, jdeme se věnovat něčemu jinému a v MS skončí," uzavírá Sven Smeets.

Komentářů celkem: 25
24. 7. 2018 22:00
0 0
Vratnicku, vy me neprestavate bavit smajlík Tak nejdrive se podivame na ta Vase fakta: Ocean i vegetace samozrejme CO2 produkuji, ale zaroven ho spotrebovavaji (urcite jste nekdy slysel o fotosynteze) a jak pozemska vegetace tak oceany spotrebuji za rok vice CO2 nez ho vyprodukuji. Prave diky tomu se spotrebuje cast (i kdyz bohuzel ne vsechen) nadbytek CO2 ktere vyprodukuje lidstvo - ackoli vyjadreno procentuelne lidska produkce CO2 je oproti prirodni mrnava priroda si nedokaze s timto nadbytkem zcela poradit a tak postupne mnozstvi CO2 v atmosfere stoupa. Toliko k tem faktum ktere jste uvedl. Dale samozrejme spalovani fosilnich paliv neni jen o produkci CO2, tech skodlivin je samozrejme daleko vic, a co je nejvetsi problem zejmena u aut je ze tyto skodliviny jsou vypousteny prave v mistech kde ziji lide. Ja nejsem ekoterorista, vim moc dobre ze "ekologicke auto" je nesmysl ktery neexistuje - vyroba baterii je co se ekologie tyce dost velka prasarna, ale to je tezba a rafinace ropy zrovna tak. Zrovna tak nemam problem vzit auto a za dve hodiny na okruhu vyjet nadrz a pul a odepsat sadu pneumatik. Ovsem na rozdil od Vas se dokazu na veci koukat kriticky - pulka lidi by mohla mit doma auto na elektriku klidne uz dneska, minimalne z ohledem na to jak pulka lidi auta pouziva. Me od nakupu EV zatim zrazuje jen porizovaci cena ktera stale nedava ekonomicky smysl, jinak uz jsem ho davno mel, na kazdodeni jezdeni do prace to nema chybu. Foxovi vycitate ze neni dostatecne demokraticky kdyz vas kritizuje za vas nahled na rizeni Evropy ale zaroven me poslete do 5. kolony za to ze si na rozdil od vas nemyslim ze hybridy a elektricka auta jsou nesmysl, tak jaky je v tom vlastne rozdil?
24. 7. 2018 22:02
1 0
Zbynek: Od tebe to beru jako poklonu.
Vrátníček: Bez dlouhých elaborátorů - já totiž nic nastudovávat nemusím, ale jsem rád za vysvětlení, že bez nařízení EU by nebyl žádný pokrok. Pane kolego, skutečně nejsme v rozporu, zánik tradičních automobilů mne štve ještě víc než zánik parních lokomotiv, kazeťáků a analogových telefonních přístrojů. Ale opravdu s tím nic nenaděláme, i kdybychom ten zlý Brusel srovnali se zemí. Ten za to totiž vážně nemůže.
24. 7. 2018 22:16
0 0
Původně napsal oifovo
5. Kolona, k te me zatim jeste nikdo nepriradil smajlík smajlík smajlík Vratnicek - to ze Vy kolego hybridy nekde nechcete predstavenstva automobilek opravdu nezajima. Ja vam rozumim, take mam rad rally takovou jaka je, take mam rad kdyz je auto poradne slyset, kdyz hezky praska do vyfuku a slehaji za nim plameny. Ale je smutnou skutecnosti ze na nejvyssi urovni tomu pomalu zvoni hrana. Jak uz jsem jednou psal, WRC jsou primarne o vyvoji technologii a prezentaci, a zadne predstavenstvo neodsouhlasi ucast v necem co je technologicky X let pozadu. Podivejte se na prodeje hybridu a elektrickych aut v USA a v Evrope a zjistite ze ackoli jsou proti normalnim autum stale v mensine jejich porodeje vytrvale rostou. To co zatim brani vetsimu rozsireni hybridu je porizovaci cena - zatim stale je to jeste pro fanousky hybridu a EV, ale cena uz ted zacina jit dolu a cim niz se ji podari stlacit (rostouci konkurence tomu dost pomuze) tim vic lidi to bude kupovat. A v ten moment budou chtit znacky mit WRC na bazi hybridu. Jinak zrovna s Asii jste se dost sekl, temer polovina vsech plug-in hybridu se proda v Cine a v Japonsku rostou prodeje raketovym tempem.
Elektromobily jsou v blizke budoucnosti naprosto nepouzitelne jako nahrada spalovaciho motoru, zejmena pro kombinaci vysoke ceny, dojezdu (energeticke hustoty baterii) a doby nabijeni. Jak to vypada kdyz je socialisticky stat protlaci nasilim jsme se mohli presvedcit v Norsku. Uz jednotky procent zastoupeni elmobilu zpusobily kolaps notne posilovane infrastruktury nabijecich stanic. Dotace se snizily a pocet registraci klesl k bodu mrazu. Je treba si uvedomit ze si lidi vzdy budou kupovat to, co je pro ne nejvyhodnejsi. Levny elmobil s levnou elektrinou je kauf. Takova situace na globalnim trhu ale nikdy nenastane.
24. 7. 2018 22:51
0 0
fox.: O.K., ale ten zánik starých věcí byl vždy logickým důsledkem toho, že nastoupila věc kvalitnější a hlavně to nebylo nařízeno direktivně
oifovo: pokud jsem fanda aut se spalovacím motorem a motorsportu, a asi to tak u Vás naštěstí je, tak přeci nemohu podporovat toho, kdo mi podřezává větev jenom proto, že se mi to rentuje....a jak jinak to nazvat, než že to je rozvracení zevnitř, od fandy motorsportu....kdybych chtěl si zajezdit s elektroauty, tak jdu na matějskou, stejný názor má třeba i W.Rohl......jinak jsem zapomněl připomenout, že Asie jsou i ty různé ..stány, Indie a velká část Ruska plus Mongolsko, kde se nepotká mnohosetkilometrů pumpa...natož zásuvka.... tam to na použití elektromobilů ještě tak 100 let nevidím... naštěstí
Fox mi vyčítal, že mám jiný názor na Brusel, což mám, ne na elektromobilitu, kde nejsme v rozporu
25. 7. 2018 07:52
0 0
Fox: pomalu s tou hodností, náčelník je tu jen jeden, tak aby nás nevylískal oba a já jsem navíc nevoják smajlík
Vrátníček: ještě k tomu 1% nesouhlasu, nebejt dotací, tak Musk ty svý tesly taky ještě nemá posletovaný a tam EU ani Brusel snad nemají, ne? smajlík tahle debilita je celosvětová, bohužel...

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama reklama
-->