27. 7. 2018 16:50 − 13241× − 23

Tovární jezdec Hyundai Dani Sordi míří do Zlína!

Letošní 48. ročník Barum Czech Rally Zlín, pátý díl Mistrovství Evropy v rally (ERC), ozdobí velká hvězda světového rallysportu.

Na startu se objeví španělský jezdec Dani Sordo na voze Hyundai i20 R5. Pětatřicetiletý jezdec tovární stáje Hyundai Shell Mobis World Rally Team se přesune do Zlína rovnou z Rallye Deutschland s cílem prokázat schopnosti vozu Hyundai kategorie R5 v souboji se špičkou evropského šampionátu.

Dani Sordo se narodil 2. května 1983 ve španělské Torrelavege. S motoristickým sportem začal ve dvanácti letech, kdy začal jezdit motokáry a motokros. Do soutěžního světa rally vstoupil v roce 2001, o dva roky později poprvé odstartoval v mistrovství světa při domácí Rally Catalunya. V roce 2005 se stal juniorským mistrem světa JWRC, od dalšího roku už světové tratě objížděl se speciálem kategorie WRC. V roce 2013 celkově vyhrál Německou rally, v letošní sezoně skončil dvakrát na medailových stupních, v Mexiku byl druhý a v Argentině obsadil třetí místo. Dvakrát dojel těsně za nejlepší trojicí, čtvrtý byl na Korsice a v Portugalsku. Celkově má na svém kontě přes čtyři desítky pódiových umístění. Sordo obsadil dvakrát třetí místo v celkovém pořadí MS v letech 2008, 2009, dále přidal jedno čtvrté místo (2007), třikrát páté místo v celkovém pořadí mistrovství světa (2010, 2013, 2016), v loňském roce skončil šestý. K jeho koníčkům patří sport a především cyklistika. Daniho idolem byl jezdec formule 1 Ayrton Senna z Brazílie. Jeho spolujezdcem je zkušený devětačtyřicetiletý krajan Carlos del Barrio.

Sordo během let vystřídal několik továrních týmů, se stájí Hyundai Motorsport je spojen od roku 2014. Zlínská rally pro něj bude premiérou za volantem vozu kategorie R5. „Barum Czech Rally Zlín je mimořádná soutěž a je mi jasné, že při mé první účasti to tam nebudeme mít lehké,“ říká Dani Sordo. „Budou tam hodně rychlí konkurenti, kteří tamější tratě znají, ale to je pro nás výzva a pokusíme se odvést co nejlepší práci. Hyundai i20 R5 je dobré auto, viděli jsme to například už v červnu, když s ním Thierry Neuville vyhrál belgickou Ypres rally. Osobně jsem er-pětku ještě neřídil, takže se těším na její otestování, abychom si na ni zvykli a dostali se do správného tempa. Uvidíme po testu, ale jsem přesvědčený, že najdeme rychle společnou řeč a posléze se nám podaří zajet kvalitní výsledek.“

Andrea Adamo, manažer zákaznického programu Hyundai Motorposrt, k tomu dodává: „Barum rally je klíčový podnik v zemi, kde má rallysport velice silnou základnu. Je to také jeden z největších závodu seriálu FIA European Rally Championship, kde klíčovou roli hrají speciály kategorie R5. Proto je pro nás s ohledem na zákaznický program důležité být vidět na takové soutěži. Nyní máme možnost posadit do Hyundai i20 R5 Daniho Sorda. Vzhledem k jeho zkušenostem na asfaltových tratích je ideálním pilotem, který může předvést schopnosti našeho vozu. Víme, že startovní listina bude nabitá posádkami, které tamější tratě dobře znají, ale přesto věříme, že kombinace Daniho Sorda a našeho vozu může být vítězná.“

Přítomnost pilota světového továrního týmu na zlínské rally dělá samozřejmě velkou radost i pořadatelům. „Dodnes vzpomínáme na velmi silný ročník 2011, kdy se ve Zlíně objevila jména jako Meeke, Neuville, Mikkelsen, Breen, Andersson či Gardemeister. Tedy kombinace těch, kteří se posléze stali špičkou v seriálu WRC, a těch, kteří již svou světovou kariéru pomalu končili,“ říká ředitel rally Miloslav Regner. „Avšak Dani Sordo je v MS stále aktivní, jde o jednoho z nejzkušenějších pilotů světového šampionátu. Má za sebou celou řadu úspěchů a vzhledem k jeho asfaltové specializaci je jasné, že na barumce může míchat pořadím na těch nejvyšších příčkách. Jsme za jeho přítomnost na Barum rally rádi, jméno takového formátu vždy dodá soutěži patřičný glanc.“

Komentářů celkem: 23
27. 7. 2018 19:24
0 0
Tak jsem zvědav jak si s těma uskákanýma asfalty poradí.
27. 7. 2018 19:35
1 0
Nevýhoda je, že nejel ani Barumku, ani s i20 R5. Ale to on částečně dožene a zajede i na vratech od stodoly. Navíc letos jede moc hezky. smajlík
27. 7. 2018 19:54
0 0
Paradá a takto uz trénuje nájezd na nocní specialku ve Zlíne........

https://www.youtube.com/watch?v=yQwzC444ZNk smajlíksmajlíksmajlíksmajlíksmajlíksmajlík
27. 7. 2018 20:06
0 0
Radsi at trenuje na normalni rz a ne na ten cirkus mezi patnikama smajlíksmajlíksmajlík
27. 7. 2018 20:11
0 0
Původně napsal hujer
Tak jsem zvědav jak si s těma uskákanýma asfalty poradí.
A kde jsou prosím ty uskákané asfalty?Jako dlouholetý návštěvník a domácí mohu říct,že rozhodně už Barumka nemá to co mívala,náročnost se pomalu vytrácí s "novými" asfalty a úseky,jedinný Semetín a Jankovická jsou náročnější jinak všude,jak po kolejích,ale to je samozřejmě jen můj názor a vpomínka na starý Troják a Pindulu,kde se lámal chleba smajlík
27. 7. 2018 20:33
0 0
To dalva:nevím jak jsi domácí ale rz mezi Držkovou a Včkovou(Podhoranka)je opravdu peklo na techniku a ruce...to samé z Kašavy do Trnavy až na Všeminu...koleje to jsou ale tam kde se ten čas zastavil a píše se history Barumky....jinak smajlíksmajlík
27. 7. 2018 21:04
0 0
Podhoran je opravdu hodně rozbitý, navíc bych přidal na Žlutavě úsek kolem motokrosu, dále od kamenolomu nad Haleny...
27. 7. 2018 22:07
0 0
Jak to vidíte ? Dá ho Honza ?
27. 7. 2018 22:19
0 0
Původně napsal Bobinracing
To dalva:nevím jak jsi domácí ale rz mezi Držkovou a Včkovou(Podhoranka)je opravdu peklo na techniku a ruce...to samé z Kašavy do Trnavy až na Všeminu...koleje to jsou ale tam kde se ten čas zastavil a píše se history Barumky....jinak smajlíksmajlík
Barumku návštěvuji již desítky let a bydlím u Pinduli, mluvíš/te pouze o pár pasážích, já mluvím o RZ Maják, Komárov, Slušovice,Biskupice i ta Žlutava je slabší, Troják býval náročnější a dnes je až na pár pasáží prostě už moc letecký,ale to dělá i závodní technika a nový asfalt na spoustě míst.Pravda je,že z Trnavy na Všeminu je to hezké,ale z Kašavy na Podkopku? Myslíš ten nový asfalt s "pěti" zatáčkami? Možná myslíš motanici v Podkopce a dohul do Trnavy kolem Fagusu,ale to je pár km.Troják zůstal náročný střídáním tempa na té délce,ale půl minuty už se tam ve špičce nedávají.Pindula bývala nejnáročnější,ale "bývala" už nebude.I tak se samozřejmě moc těším,vyhraje Honza Kopecký následován Ašínem,Alexem a možná tím Sordem smajlík
27. 7. 2018 22:26
0 0
Ještě bych dodal, že Kůrovec a následně nespočet přetížených kladovek na lesních cestách pracuje pro fandy rozbitých lesních cestičeksmajlík
27. 7. 2018 22:33
0 0
Dalva proc pindula nebude ? Taky bydlím kousek od pinduly a je to moje srdcovka. Ani do budoucna se nevrátí?
27. 7. 2018 23:04
0 0
Oprava povrchu na lesních cestách, soukromých,L.Čr a následná pětiletá záruka to zabíjí.Bude probíhat větší a větší těžba a hromada lesních cest se bude obnovovat (nejen na Pinduli) ale v celém Zlínském kraji.I Podhoran k Vlčkové to má nahnuté co se týče povrchu.Okolo Lukova se na tom začalo dělat a i Halenkovice se mají opravovat,jestli už nejsou.
28. 7. 2018 02:06
0 0
Možná letos oželím Ústeckou 21, která se jede ve stejném termínu ( by mě zajímalo, kdo ty kalendáře dělá?). Ale souboj Jana, Daniela, Alexe a Václava bude stát za návštěvu okolí Zlína.
29. 7. 2018 00:32
0 0
Původně napsal Glob
Jak to vidíte ? Dá ho Honza ?
Samozrejme. Da ho s prehledem i Venca.
29. 7. 2018 08:04
0 0
stanďas: To je úplně jednoduché - FIA. Barumka i Ústecká 21 jsou závody ME a tam bohužel do termínu moc mluvit nejde. Ale je to škoda, oboje budou moc pěkné závody.
29. 7. 2018 13:39
0 0
Myslím, že Sordo bude hodně vysoko a klidně muže bojovat o nejvyšší příčku. Vzpomeňme na jednu z prvních účasti Bouffiera.
30. 7. 2018 10:32
0 0
Ideální by bylo kdyby Dani stíhal Kopejdovi , i pro Honzu by to bylo něco nového, ale zase na druhou stranu s R5 toho Dani asi moc nenajel. Každopádně je to lákadlo pro diváky!
31. 7. 2018 05:25
0 0
Původně napsal dalva
Původně napsal hujer
Tak jsem zvědav jak si s těma uskákanýma asfalty poradí.
A kde jsou prosím ty uskákané asfalty?Jako dlouholetý návštěvník a domácí mohu říct,že rozhodně už Barumka nemá to co mívala,náročnost se pomalu vytrácí s "novými" asfalty a úseky,jedinný Semetín a Jankovická jsou náročnější jinak všude,jak po kolejích,ale to je samozřejmě jen můj názor a vpomínka na starý Troják a Pindulu,kde se lámal chleba smajlík
Souhlasím s tebou. Barumku dobře znám, je to krásná soutěž, ale ničím zas tak speciální. Řeči o "specifických" soutěžích, "uskákaném asfaltu" a podobně, jsou jenom rally kolorit a dnes populární úsměvné klišé. Pro Sorda je Barum speciální snad jenom v tom, že je to opravdu závodiště pro mnohé, kteří si z pár českých soutěží udělali životní trafiku. No a když se k tomu přičte, že mají prvotřídní vercajk a že jezdit umí, tak se nováček snadno může divit. Ještě více by se ale divili tihle "čeští specialisté", kdyby vyrazili do světa. To ale nehrozí. No a soutěžácký duch z dob kdy Barumka (tehdy jako Mitropa Cup) začínala a na který mnozí pamatují a vzpomínají s nostalgií, je prostě fuč. Vložky se jely každá jednou, max. dvakrát, soutěž měřila, někdy hodně, přes tisíc kilometrů a v servisech se nová auta "nevyráběla". Bravo Barumsmajlík
31. 7. 2018 19:20
0 0
Když v r. 2007 nastupoval N.Vouilloz s číslem 16 ve velmi dobré konkurenci a neměl s Barumkou žádné zkušenosti a s S2000 taky příliš mnoho ne a vyhrál tak proč by nemohl teď i Sordo. A navíc chtěl bych slyšet komentář pana Straky pod hradem o nej hvězdě co kdy Barumku jela, loni to byl Dumas a letos je to snad nadmíru jasné.smajlík
1. 8. 2018 13:47
Upraveno 14:00
0 0
Ecky možné je všechno, ale Kopecký je podle mě na asfaltu stejná extratřída jako špička WRC, rok od roku lepší, zkušenější, rychlejší. Navíc dokonale zná auto a soutěž. Pokud se s ním dokáže tahat Sordo o sekundy, budu hodně překvapený. Nevím, jak myslíš komentář o Dumasovi, ale jedna z největších hvězd to byla nepochybně. Je to dvojnásobný vítěz LeMans a jeden z nejvšestrannějších jezdců, letos rekordman na Pikes Peak. Byť celkový výsledek na Barumce nakonec nevyšel, s menším restriktorem dle R-GT dosahoval mezi otevřenějšími Porsche na Baruce časy zcela ve vlastní lize.

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama