reklama reklama reklama reklama
1. 8. 2018 07:19 − 1351× − 0 0

Návrat do Tasmánie

Australský šampionát po dlouhých letech znovu zavítal do Tasmánie, která dříve tvořila neoddělitelnou část kalendáře.

A organizátoři pro jezdce hned připravili pořádnou výzvu, když se během dvou etap museli vypořádat s porcí 240 měřených kilometrů. Eli Evans stejně jako v předešlých soutěžích využil služeb Škody Fabia R5 a do Tasmánie přijížděl jako největší favorit na vítězství. Adrian Coppin znovu usednul do kokpitu druhé Fabie R5, ale nejsilnější Evansovy vyzývatele bychom hledali jinde. V první řadě u Harryho Batese, který zatím doplácí na dětské nemoci Toyoty Yaris AP4. Když mu ale speciál funguje, dosahuje hodně kvalitních časů. Jako zjevení v letošním šampionátu působí Steve Glenney, který se starším Subaru WRX STi dokáže divy a zle zatápí pilotům v modernějších speciálech. Teď jeho síla ještě vzrostla, v Tasmánii jej totiž čekal jeho domácí podnik. A páteční superspeciálku domácí borec hned zajel nejrychleji. V sobotu ráno ale své Subaru zahodil do lesa a na dobrý výsledek v první etapě musel zapomenout.

Harry Bates v sobotu kupil jeden druhý nejrychlejší čas za druhým, ale už od rána dobře věděl, že si domů velkou kupu bodů neodveze. Hned na první sobotní zkoušce zazlobila elektronika jeho Toyoty a trvalo dlouho, skoro čtvrt hodiny, než se podařilo vůz znovu rozjet. Harryho mladší bratr Lewis musel u svého Aurisu Super 2000 měnit v RZ 3 kolo, ale i tak bratra ve výsledcích etapy o tři příčky porazil a skončil pátý. Další bratrská dvojice Marcus a Scott Walkemové spolu usedli do kokpitu čerstvě postaveného Peugeotu 208 AP4 a hned jej v sobotu do cíle dovezli na pěkném čtvrtém místě. Až nejnižší pódiová příčka zbyla na Coppina a nejlepší letošní výsledek v podobě druhého místa brala Molly Taylor v oficiálním Subaru. Vítězný Evans však předloňské mistryni nadělil čtyři minuty.

V neděli měl pilot škodovky zcela logicky stejnou strategii, dojet si do cíle pro další maximální bodový příděl. Hned ráno se ale přetočil a nechal si zhasnout motor. Dlouhých pět minut pak Evansovi trvalo, než jej znovu nastartoval. Nehybnou Fabii ještě ke všemu pomáhal rozpohybovat na laně civilní vůz. Ten se navíc málem srazil se Subaru Molly Taylor a i to přispělo k tomu, že byla situace po soutěži vyšetřována sportovními komisaři. Taylor bojovala celou rozbahněnou etapu s Coppinovou druhou Fabií R5 o nejnižší pódiový stupínek a o 8,2 sekundy prohrála. Harry Bates se dostal ráno do čela, ale pak musel svou Toyotu odstavit kvůli problému s alternátorem. Když se odpoledne na trať vrátil, pro změnu nevydržela poloosa. Rodinná stáj neodmyslitelně spojená s japonskou značkou zažila dosti smolný víkend a Harry může na boj o titul pomalu začít zapomínat. O malou náplast se úspěšným zdoláním obou etap postaral alespoň mladší bratr Lewis, v neděli pátý. Glenney po smolné sobotě začal špatně i v neděli, ranní servis opustil pozdě a na konto mu přistála penalizace 130 sekund. Soupeři se však dostali do daleko větších potíží a domácí pilot Subaru nakonec bral nedělní vítězství. Celkovým vítězem se nakonec stal Evans, komisaři jej za přijetí cizí pomoci nakonec nevyloučili.

Stav šampionátu: 1. Evans 290, 2. Glenney 239, 3. Taylor 200, 4. Coppin 189, 5. H. Bates 181, 6. L. Bates 130

Komentářů celkem: 0

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama