31. 7. 2018 07:32 − 3114× − 7 0

Vyrovnaný boj R5 a WRC na francouzské šotolině

Zatímco na asfaltu už mají piloti WRC smůlu, šotolinový šampionát Francie jim zůstal i nadále otevřený.

Rozhodně se však nedá říct, že by na ně jezdci ve vozech kategorie R5 nebyli schopni pořádně zatlačit. Když za volant Škody Fabia R5 usedne takový borec jako předloňský asfaltový šampión Sylvain Michel, nemůže zůstat v klidu ani jeden z pilotů špičkových WRC. Vyprávět by o tom mohli zejména dva piloti speciálů Citroën DS3 WRC Thibault Durbec a Lionel Baud. Zatímco první jmenovaný zvítězil v úvodní Rallye Terre des Causses, ten druhý tuto rally stejně jako následující Rallye Castine dokončil na nižších pódiových příčkách. Oba dva se díky tomu ocitli v těsné přetahované o vedení šampionátu s Michelem, který zvítězil v Rallye Castine. Po zrušení červnové Rallye Terre du Diois se posádky znovu sešly až o uplynulém víkendu v Langres. Na startu kromě zmíněné trojice nechyběl ani někdejší osminásobný šotolinový mistr Jean-Marie Cuoq se svým oblíbeným Citroënem C4 WRC. V tažení šotolinovým šampionátem pokračoval za volantem Hyundai i20 R5 Brice Tirabassi.

Na první rychlostní zkoušce dokázal vybojovat nejrychlejší čas Baud a ve vedení rally se udržel i po druhém testu, který zvládnul nejrychleji Cuoq. Michel tou dobou setrvával na třetím místě, ale pak zajel nejrychleji třetí test a servisní přestávku přečkal v roli lídra. Odpoledne se do toho znovu opřel Baud, ze tří zkoušek dvě vyhrál a večer šel spát jako vedoucí muž s náskokem 6,4 sekundy na stájového kolegu Durbeca. Cuoqovi se překvapivě vůbec nedařilo držet s vedoucí trojicí krok a i po poslední zkoušce mu patřilo čtvrté místo. Takový výsledek ex-šampióna očividně dostatečně neuspokojil a v samém závěru Cuoq odstoupil. Na konečnou čtvrtou příčku se díky tomu posunul Tirabassi, jenž ovšem za vítězem zaostal o minutu a půl. Michel jistě chtěl i v druhé etapě zaútočit na obě vedoucí WRC, ale tentokrát už jim nestačil a musel se smířit až se třetím místem. V kategorii R5 svému nejbližšímu soupeři Tirabassimu s Hyundaiem ale ujel o parník. Baudův útok na vítězství dostal v sobotu hned ráno povážlivou trhlinu. Na nejdelší zkoušce rally chyboval a už se mu nepovedlo vrátit zpět do formy. Nakonec přišel o deset vteřin a vedoucí pozici k tomu. Durbec se dostal do čela a těsný náskok si dokázal uhlídat až do samého závěru. Druhý letošní triumf jezdce Citroënu posunul do čela průběžného pořadí, ale oba jeho hlavní soupeři zůstávají v těsném závěsu.

Stav šampionátu: 1. Durbec 109, 2. Michel 105, 3. Baud 95, 4. Mordacq 77, 5. Astier 67, 6. Clarety 63

Komentářů celkem: 7
31. 7. 2018 13:08
0 0
Pokud si do kvalitního WRC sedne kvalitní jezdec a do kvalitní R5 také, je rozdíl 2 -3 sc/km, spíše ty 3, řekl bych. smajlík
31. 7. 2018 19:46
1 0
Původně napsal McTell
Pokud si do kvalitního WRC sedne kvalitní jezdec a do kvalitní R5 také, je rozdíl 2 -3 sc/km, spíše ty 3, řekl bych. smajlík
Tak to se obávám, že se pletete. Rozdíl bude mezi aktuální wrc a r5 cca 1.5-2 s/km. Zde jde navíc o starší specifikaci wrc, kterým už budou aktuální r5 velmi podobné... smajlík
31. 7. 2018 21:00
0 0
Původně napsal New man
Původně napsal McTell
Pokud si do kvalitního WRC sedne kvalitní jezdec a do kvalitní R5 také, je rozdíl 2 -3 sc/km, spíše ty 3, řekl bych. smajlík
Tak to se obávám, že se pletete. Rozdíl bude mezi aktuální wrc a r5 cca 1.5-2 s/km. Zde jde navíc o starší specifikaci wrc, kterým už budou aktuální r5 velmi podobné... smajlík
Jo pletu se. RMC = 2,58; SV = 1,78; MEX = 2,99; CO = 1,90; ARG = 2,05; PORT = 2,38; SAR = 2,53; FIN = 1,89
Omlouvám se, nepodíval jsem se na celou sezonu. 1,5 tam ale není nikde. Psal jsem o špičkových autech i řidičích a měl na mysli MS.
31. 7. 2018 21:15
0 0
Jo jasně, já to tedy moc nestudoval a předpokládám že zmíněné časy jsou z finalnich výsledků. Spíše jsem vycházel z časů co jezdili Kopecký a Tidemand na jednotlivých RZ. Jinak hezký přehled smajlík
31. 7. 2018 21:33
0 0
smajlíksmajlík
31. 7. 2018 22:01
0 0
Původně napsal McTell
Původně napsal New man
Původně napsal McTell
Pokud si do kvalitního WRC sedne kvalitní jezdec a do kvalitní R5 také, je rozdíl 2 -3 sc/km, spíše ty 3, řekl bych. smajlík
Tak to se obávám, že se pletete. Rozdíl bude mezi aktuální wrc a r5 cca 1.5-2 s/km. Zde jde navíc o starší specifikaci wrc, kterým už budou aktuální r5 velmi podobné... smajlík
Jo pletu se. RMC = 2,58; SV = 1,78; MEX = 2,99; CO = 1,90; ARG = 2,05; PORT = 2,38; SAR = 2,53; FIN = 1,89
Omlouvám se, nepodíval jsem se na celou sezonu. 1,5 tam ale není nikde. Psal jsem o špičkových autech i řidičích a měl na mysli MS.
Lappi ve Finsku 2016 0,88 a Kubica v Německu 2013 ještě tenkrát s RRC 1,64
31. 7. 2018 22:14
0 0
No každopádně v té francii šlo o srovnání starších wrc a r5. A tam se obávám že r5 už bude schopna jet stejný čas. Uvidíme co s tím předvede Honza Dohnal. Ikdyz se třeba s Kopejdou asi nepotká

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama