Vyrovnaný boj R5 a WRC na francouzské šotolině
Rozhodně se však nedá říct, že by na ně jezdci ve vozech kategorie R5 nebyli schopni pořádně zatlačit. Když za volant Škody Fabia R5 usedne takový borec jako předloňský asfaltový šampión Sylvain Michel, nemůže zůstat v klidu ani jeden z pilotů špičkových WRC. Vyprávět by o tom mohli zejména dva piloti speciálů Citroën DS3 WRC Thibault Durbec a Lionel Baud. Zatímco první jmenovaný zvítězil v úvodní Rallye Terre des Causses, ten druhý tuto rally stejně jako následující Rallye Castine dokončil na nižších pódiových příčkách. Oba dva se díky tomu ocitli v těsné přetahované o vedení šampionátu s Michelem, který zvítězil v Rallye Castine. Po zrušení červnové Rallye Terre du Diois se posádky znovu sešly až o uplynulém víkendu v Langres. Na startu kromě zmíněné trojice nechyběl ani někdejší osminásobný šotolinový mistr Jean-Marie Cuoq se svým oblíbeným Citroënem C4 WRC. V tažení šotolinovým šampionátem pokračoval za volantem Hyundai i20 R5 Brice Tirabassi.
Na první rychlostní zkoušce dokázal vybojovat nejrychlejší čas Baud a ve vedení rally se udržel i po druhém testu, který zvládnul nejrychleji Cuoq. Michel tou dobou setrvával na třetím místě, ale pak zajel nejrychleji třetí test a servisní přestávku přečkal v roli lídra. Odpoledne se do toho znovu opřel Baud, ze tří zkoušek dvě vyhrál a večer šel spát jako vedoucí muž s náskokem 6,4 sekundy na stájového kolegu Durbeca. Cuoqovi se překvapivě vůbec nedařilo držet s vedoucí trojicí krok a i po poslední zkoušce mu patřilo čtvrté místo. Takový výsledek ex-šampióna očividně dostatečně neuspokojil a v samém závěru Cuoq odstoupil. Na konečnou čtvrtou příčku se díky tomu posunul Tirabassi, jenž ovšem za vítězem zaostal o minutu a půl. Michel jistě chtěl i v druhé etapě zaútočit na obě vedoucí WRC, ale tentokrát už jim nestačil a musel se smířit až se třetím místem. V kategorii R5 svému nejbližšímu soupeři Tirabassimu s Hyundaiem ale ujel o parník. Baudův útok na vítězství dostal v sobotu hned ráno povážlivou trhlinu. Na nejdelší zkoušce rally chyboval a už se mu nepovedlo vrátit zpět do formy. Nakonec přišel o deset vteřin a vedoucí pozici k tomu. Durbec se dostal do čela a těsný náskok si dokázal uhlídat až do samého závěru. Druhý letošní triumf jezdce Citroënu posunul do čela průběžného pořadí, ale oba jeho hlavní soupeři zůstávají v těsném závěsu.
Stav šampionátu: 1. Durbec 109, 2. Michel 105, 3. Baud 95, 4. Mordacq 77, 5. Astier 67, 6. Clarety 63
Pokud si do kvalitního WRC sedne kvalitní jezdec a do kvalitní R5 také, je rozdíl 2 -3 sc/km, spíše ty 3, řekl bych.
Pokud si do kvalitního WRC sedne kvalitní jezdec a do kvalitní R5 také, je rozdíl 2 -3 sc/km, spíše ty 3, řekl bych.
Omlouvám se, nepodíval jsem se na celou sezonu. 1,5 tam ale není nikde. Psal jsem o špičkových autech i řidičích a měl na mysli MS.
Pokud si do kvalitního WRC sedne kvalitní jezdec a do kvalitní R5 také, je rozdíl 2 -3 sc/km, spíše ty 3, řekl bych.
Omlouvám se, nepodíval jsem se na celou sezonu. 1,5 tam ale není nikde. Psal jsem o špičkových autech i řidičích a měl na mysli MS.