--> -->
Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
1. 8. 2018 08:56 − 5482× − 5 0

Mads Ostberg: Finský výsledek je důležitý pro rok 2019

Na uplynulé Finské rally si Mads Ostberg dojel pro druhé místo a ukázal, že Citroen nemusel jeho volbou udělat krok špatným směrem.

Když Citroen usadil bokem Krise Meeka, jemuž po Portugalské rally zapověděl další starty, angažoval jako dalšího jezdce Madse Ostberga, který ve francouzském týmu již dříve dvě sezóny působil a vybojoval 5. a 4. příčku v hodnocení sezóny 2014, potažmo 2015. Nyní je však zpět a poprvé od Mexika 2016 stanul na stupních vítězů, když v uplynulé Finské rally byl jediným, kdo dokázal alespoň trochu držet krok s vítězným Ottem Tänakem a v cíli z toho pro Madse byla druhá příčka. Ta, jak se jezdec nechává slyšet, může být důležitou k tomu, aby si zajistil pro příští ročník MS kontrakt na celou sezónu.

Ostatně v tomto smyslu se nechal Mads Ostberg slyšet i pro britský autosport.com: "Řekl bych, že tohle je nejdůležitější věc, které jsem v životě dosáhl. Doufám, že jsem po dlouhé cestě zpět a mimo světla reflektorů jsem pro to odvedl hodně práce. Abych byl upřímný, v sezóně jsem byl na dně a posléze se to začalo zase zvedat. S ročníkem 2017 jsem byl spokojený, protože ukázal úroveň na jaké se jede a získal jsem respekt pro tento sport," říká druhý muž Finské rally 2018 a dodává ke svému nekompletnímu programu začátku sezóny, "to, že jsem někdy nestartoval mi dodalo zmíněný respekt a ukázalo, jak moc pro mě tento sport znamená. Když o něco přijdete, tak to bolí a snažíte se bojovat, abyste byli zpět. Měl jsem nějaké příležitosti, využil jsem a jsem na to hrdý. Být zpět v Citroenu je pro mě přirozený pocit. Cítím se jako doma."

Ve Finsku tedy Mads bojoval s nejrychlejšími a částečný podíl na tom měla jednak nová geometrie přední nápravy a také set-up, který si Nor připravil podle svých preferencí a který mu dodal další jistotu v C3 WRC. "Poprvé jsem nové řešení na přední nápravě zkoušel před Sardinií a předek auta byl mnohem ostřejší, což znamenalo, že jsme mohli jet měkké nastavení a současně jsme pořád zachovali vazbu od přední nápravy. Když jsme nyní přijeli do Finska na test, tak jsem týmu řekl, že se jedná o nejlepší auto, které jsem kdy na této rally měl. Přijeli jsme sem bojovat o čtvrté místo. Čekali jsme, že Toyota bude o parník před zbytkem pole. Testovali nějakých 20 dní a my jen 3 dny. Bylo úžasné, že jsme s nimi dokázali bojovat, a v boji s Jarim-Mattim jsem zajel několik zkoušek, jak jsem nejlíp v životě jel."

Komentářů celkem: 5
1. 8. 2018 10:24
00
Mads pro mě byl nejpříjemnějším překvapením víkendu, na to jak dlouho pořádně nezávodil, s autem o jehož kvalitách panují největší pochyby, super, jen tak dál smajlíksmajlík
1. 8. 2018 10:31
00
Dovolil bych si trochu nesouhlasit s "... byl jediným, kdo dokázal alespoň trochu držet krok s vítězným Ottem Tänakem ...", protože Latvala zas tak daleko nebyl.
1. 8. 2018 11:30
00
Nezapírám, že se mu Finská rally povedla, ale dost mu pomohla startovní pozice, stejně jako kdysi Meekovi, kdy v šampionátu startoval sporadicky a dokázal tak vyhrávat soutěže. Kdyby jel celý šampionát, jistě by byla jeho startovní pozice horší a takové výsledky by nepřicházely, zas by to bylo jen pravidelné sbírání bodů za cca 5.-6. místo.
2. 8. 2018 22:55
00
Původně napsal michal9
Nezapírám, že se mu Finská rally povedla, ale dost mu pomohla startovní pozice, stejně jako kdysi Meekovi, kdy v šampionátu startoval sporadicky a dokázal tak vyhrávat soutěže. Kdyby jel celý šampionát, jistě by byla jeho startovní pozice horší a takové výsledky by nepřicházely, zas by to bylo jen pravidelné sbírání bodů za cca 5.-6. místo.
Ono zase kdyby bral 5.-6. místo ve všech rally za sezónu, plus nějaký lepší výsledek ve Švédsku a Finsku tak by to ve výsledku mohl být pro Citroën na konci výsledek snů smajlík
4. 8. 2018 02:53
00
no jako super výkon

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama reklama
-->