Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
1. 8. 2018 13:21 − 5039× − 0

Seb Ogier: Potřebujeme víc rychlosti

Ve Finské rally nedokázal Sébastien Ogier zachytit tempo soupeřů a výsledkem bylo páté místo, ke kterému mu pomohli i kolegové.

Finsko poslední dva roky Sébastienu Ogierovi nepřálo, když v roce 2016, naposledy s Polem WRC, dojel kvůli výletu mimo trať na 24. příčce, loni už s Fiestou WRC havaroval a odjel opět bez bodu. Při hodnocení letošního vystoupení by to touto optikou bylo výrazné zlepšení, když pětinásobný mistr světa dokončil jako pátý a lehce ukrojil z náskoku vedoucího muže MS Thierryho Neuvilla. K výsledku mu navíc pomohla týmová režie, díky níž se Francouz dostal před své týmové kolegy, aby bral více bodů. V průběhu rally dokázal Francouz vyhrát jen jednu jedinou zkoušku, kterou navíc byla městská speciálka Harju, na klasických testech se Ogier ani jednou nedostal mezi trojici nejrychlejších a jak se nechává po soutěži slyšet, M-Sport musí z Fiesty WRC vymačkat více výkonu a rychlosti, pokud chce zůstat v boji o oba tituly.

Nyní totiž Ogier v jezdcích zaostává o 21 bodů za Neuvillem, ve značkách pak M-Sport ztrácí 26 na Hyundai. "Když vám celou rally chybí rychlost, tak jste z toho logicky zklamaní. Ve Finsku to nefungovalo, teď se musíme soustředit na další soutěž. Ale ve Finsku nešlo o nějaké drobnosti. Loni všechna tři auta – Elfyn, Teemu i já, než jsem brzy odstoupil, měla rychlost k zajíždění nejrychlejších časů, auto na tom bylo s tempem dobře. Letos jsme přijeli a doufali, že budeme schopní stíhat Toyotu, ale dokončili jsme dole a neschopní o cokoliv bojovat," říká pro autosport.com francouzský jezdec. Ten ve Finsku kromě nového aera jel i s tlumiči značky Sachs namísto obvyklých Riegerů, protože na německou značku je zvyklý ještě z dob Volkswagenu.

Ty měly pomoci s chováním přídě auta, jíž podle Ogiera chyběl optimální grip. "Abyste auto udrželi na cestě, musíte s ním hodně bojovat, takže bychom se asi měli zaměřit na grip. Podívejte se na Toyoty, které vypadají stabilněji a mají větší grip v zatáčkách. Mohu použít jaký tlumič chci, ale to nic nezmění, problém který máme není způsobený tlumiči," říká pětinásobný mistr světa a dodává stran nového aera, "nevypadá to, že by nové aero moc pomohlo, všechna auta byla v rally pomalá, nehrálo roli kdo měl jakou jeho evoluci. Takže nejspíš se to sešlo kousek po kousku, dokonce i s šasi to vypadá, že nejsme v úplně fantastickém stavu. Víme, co tady umí Toyota, ale rychlejší byl i Citroen. Čekali jsme, že jim budeme blíž, ne až tolik pozadu," uzavírá pátý muž Finské rally 2018.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!