Invelt
reklama reklama reklama
reklama reklama reklama
Generální
partner
Invelt
6. 8. 2018 08:10 − 1012× − 0 0

Nové koště dobře mete aneb hoří, má panenko

Asi takhle by se dal shrnout další závod Duck racing historic a jeho zástupce Jardy Petráska.

Začněme ale popořadě.

Po Rally Bohemia padlo rozhodnutí vyzkoušet jinou techniku než je Porsche 911S. A když osud míchá kartami, tak pořádně.

Jak již bylo dříve ohlášeno, Pepík Král přijal nabídku, která se neodmítá, a nám nezbylo nic jiného, než hledat Jardovi nového spolujezdce. Dal na mou radu vyzkoušet na horkém sedadle spolujezdkyni. No a od slov nebylo daleko k činům. Oslovili jsme proto Verču Krejsovou a ta nabídku přijala.

Na papíře bylo vše namalované perfektně a zbývalo to jen vyzkoušet v praxi. Týden před Pačejovem proběhl kratičký test v okolí dílen MW racingu. Pocity byly zprvu rozpačité. Jediné společné věci které má Porsche 911s a BMW 318 is, jsou to, že pocházejí od západoněmeckých soudruhů, mají pohon zadních kol a v názvu typu vozu písmeno S.

Zprvu byl Jára trochu vyděšený. Bavorák oproti Porsche postrádá výkon a krouťák. Což znamená, že neodjíždí, na druhou stranu má však nesporně lepší podvozek, brzdy a přesnější řízení. Co se nového spolujezdce týče, Verča si s Jardou sedli na první dobrou. Nezbylo než to vyzkoušet naostro a vyrazit na bojiště.

Po seznamovačkách následoval shakedown. Ten si posádka projela asi 4x a vše bylo na pohodu. Co mají tito dva společného, to je stále dobrá nálada a úsměv na tváři. Večer se posedělo a všichni s napětím očekávali ostrý start, který byl v sobotu na krásně zrekonstruovaném náměstí v Horažďovicích.

Opět se ukázalo, že lidé z pořadatelského týmu jsou na svém místě a že dodrželi předepsané pořadí startujících dle šampionátu. Neboť jak každý zajistě ví, MČR HA je nadřazeno rally sprint sérii.

Na obloze ani mráček, čísla na teploměru začínala připomínat demoverzi krematoria, nálada byla báječná… takže vše v pořádku a Rallysprint Invelt Pačejov jak má být.

Na 1. RZ začala posádka vlažně. Jára občas hledal nějaký ten kvalt, sem tam si objel nějakou tu zastávečku, ale jinak dobrý. Po příjezdu do časovky jsem si sice neodpustil poslat mu káravou ale zároveň povzbuzující sms. Šlo to docela dobře.

Na dalších RZ už začal zrychlovat a stoupat vzhůru ve výsledcích. Po celou soutěž se dílčí výsledky jen lepšily.

V teamu panovala pohoda a radost.

To by ale nebyl Jarda, aby nám nenachystal nějaké překvapení a nepokazil opalovačku. Při pohledu do výsledků předposlední RZ se dlouho neobjevoval. Už jsem otáčel kalendář a počítal dny do Barumky s myšlenkou, co všechno bychom případně dokázali opravit. Asi po 8 minutách tam padl čas. Bylo jasné že byli "venku". Jak moc, to jsme mohli jen odhadovat. Do tohoto prohřešku, který k rally sportu občas patří, byla posádka na pěkném 13. místě. No evidentně smolném.

Ještě před příjezdem do servisu proběhl telefonát a zjištění stavu auta.

Cituji Jardu: ,,Hele, dooobrý, se nám to nějak roztočilo, voe, těsně před cílem. Trošku jsme s tím ťukli o příkopu a nemohli potom vyjet, bo to hrabalo. No, tyyy voe, ono to začalo zase hořet. Ta tráva zespoda… Ale zavzpomínal jsem na svá léta působení u dobrovolných hasičů a uhasil jsem to hasičákem. Jinak ale vááážně dobrý. Nic tomu skoro není."

Toto když vám řekne tenhle Pražák, tak je jasné, že je to průser. Něco jako když pronese v určitých situacích to své "MAKÁM NA TOM".

Ještě před příjezdem do ÚP, se nám přes servis prohnalo takové malé tornádo. Takže stan v luftu i s markýzou. No ale to už známe s předloňské Bohemky. A zase jsem to schytal já.

Chvíli po úklidu se přiřítila posádka vysmátá od ucha k uchu. Prohlédli jsme auto, co šlo se opravilo, a posádka byla vyhozena ze servisu s upozorněním, že se uvidíme až na cílové rampě.

Tak se také stalo a Jarda si s Verčou přijeli pro pěkné třetí místo ve třídě. Na to, že to byl první závod s jiným autem a novým mitfárou, teda mitfárovou, tak je to vážně pěkný výsledek.

Jinak pořadatelsky to byla parádní soutěž. Oni to tady prostě umí.

Ještě bych chtěl moc poděkovat traťákům za pomoc při hledání ztraceného Verčina telefonu. Když jim začala doslova hořet koudel u pr… po tom výletu mimo trať, a Verča utíkala upozorňovat ostatní posádky, vypadl jí z kapsy telefon. Zjistila to až v následném servisu. Jarda volal stykařům, a ti zase traťákům, kteří nemeškali, prohledali místo, které jim Jarda popsal, a telefon se našel. To jako klobouk dolů.

Moc všichni děkujeme a vážíme si celého pořadatelského týmu a jejich práce.

A jak to bude dál????

Letos snad už jen Porsche, v to doufáme všichni. A příští rok? To je ještě daleko, ale asi už je to jasné.

Komentářů celkem: 0

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama