reklama reklama reklama reklama
7. 8. 2018 18:20 − 3458× − 0 0

Sébastien Ogier si vyzkouší DTM

Jeden z nejzajímavějších okruhových seriálů na světě přivítá na startu rakouského závodu zajímavého hosta.

Značka Mercedes tím naváže na obě své soupeřící značky. Devatenáctý vůz v úvodním závodu na Hockenheimringu pilotoval multišampión DTM Mattias Ekström a v Misanu pak do speciálně upraveného M4 usedne Alex Zanardi. V DTM letos bohužel končí sedmileté období, během kterého se jej účastnila kompletní trojice prémiových německých značek Audi, BMW a Mercedes. Poslední jmenovaný se rozhodl dát atraktivním okruhovým závodům, které z domácího Německa během sezóny vždycky párkrát zavítají i za hranice, vale. Získané volné síly Mercedes hodlá směřovat do Formule E. Tak trochu v německém pokryteckém stylu současnosti se tím zřejmě hodlají zasloužit o krásný a čistý svět. Naštěstí se ještě i v této pokroucené době najdou značky, které místo unylých rádoby atraktivních šampionátů dávají přednost pravému adrenalinovému motorsportu. Do DTM by tak v sezóně 2020 měl vtrhnout Aston Martin, a to hned s vydatnou podporou týmu HWA, který byl doteď spojen s Mercedesem, a sponzorstvím Red Bullu. Ze vzdálenější budoucnosti se ale vraťme do té bližší.

Konkrétně do víkendu 22. a 23. září, kdy se na rakouském okruhu Red Bull Ring odehraje předposlední dějství letošní sezóny DTM. Se sedmým Mercedesem-AMG C 63 DTM se proti osmnáctičlennému poli postaví samotný Sébastien Ogier. Pětinásobný mistr světa v rally tou dobou bude s největší pravděpodobností stále urputně bojovat o svůj šestý soutěžní titul. Ale to jej nikterak neodradilo od nabídky tohoto atraktivního startu. Ogier se se světem DTM sbližoval už na začátku sezóny na Hockenheimu, když na stupních vítězů předával ocenění nejlepším pilotům. Teď se pokusí si stupně vítězů vychutnat z té strany, jak je zvyklý z rally. To je samozřejmě cíl hodně nadnesený, přeci jen proti zkušeným okruhářům to nebude mít vůbec lehké a je si toho sám dobře vědom. Na druhou stranu Sebastien Loeb se na okruhových závodech WTCC dokázal také prosadit, tak proč by měl jeho odvěký rival zůstat pozadu. Těžko říct, zda za jeho výjimečným startem stojí více tato rivalita nebo naopak jeho manželka Andrea Kaiser, která v DTM působí jako moderátorka. Pro úplnost je třeba dodat, že na továrního jezdce Fordu čekají hned dva závody. Víkendy DTM totiž sestávají z dvojice identických závodů dlouhých 55 minut, přičemž jeden se odehrává v sobotu a druhý pak v neděli. První ostré testy si pilot odbývá zrovna teď v Itálii. Tipnete si jakých výsledků Ogier dosáhne?

Komentářů celkem: 0

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama