Barumka bude velkolepá

Barumka je za dveřmi. A zase bude velkolepá. Akorát novinek jsme se na tiskové konferenci na Autoklubu ČR moc nedozvěděli.

Barumka je za dveřmi. A zase bude velkolepá. Akorát novinek jsme se na tiskové konferenci na Autoklubu ČR moc nedozvěděli. Ani se nedivím. Z Barum rally už je taková monstr akce, že vlastně nevím, co nového by ještě měli pořadatelé přidávat.

Evropské závodní pole, národní závodní pole, historici v rámci Star rally, legendy, bugatky ve Zlíně (loni nebyly, letos budou a jednu z nich bude řídit ředitel rally Miloslav Regner), green rally elektro a hybridních aut, a „cyglistika, a to jsem teda nečekal, že jednou budeme pořádat cyglistický závod“.

Barumka už všechno má, novinky už by snad nebylo kam nacpat. Plno bude na tratích, kam se musí vejít 231 posádek, i kolem nich – ještě větší davy diváků než obvykle přiláká Dani Sordo, hlavní hvězda letošního závodu. Plnější budou i tisková střediska, za Sordem se zřejmě do Zlína stáhne spousta novinářů z Rallye Deutschland.

Sordo překvapivě nebude mít startovní číslo jedna. Ani domácí hegemon Kopecký, nýbrž Lukjaňuk, průběžně vedoucí muž mistrovství Evropy v rally ERC. Rozhodli tak na ústředí, akorát, že poprvé ne na zlínském, nýbrž na FIA a Eurosportu. Dvojku poveze Magalhaes, trojku Herczig, čtyřku Kopecký a pětku Sordo.

Statistika: 231 soutěžících, 138 soudobých vozů, 93 historiků a legend, 80 posádek v rámci ERC, 54 prioritních posádek, 36 vozů R5, 26 národností.

Takto naplněná startovní listina je nesporným úspěchem pořadatele už před startem závodu. Závodníci se do Zlína jen hrnou. Snad se nebudou moc často rušit nebo přerušovat rychlostní zkoušky, a všichni se pořádně svezou. Posádky s vysokými startovními čísly totiž často jedou rally o úplně jiné závodní kilometráži, než ti vepředu, a ani nemusí sami bourat.

Pokud bude vše fungovat, tak se diváci, kteří neradi přejíždějí, mohou těšit na nejméně 4,5 hodiny průjezdů. Když jim to bude připadat přece jen trochu monotónní, mohou zkusit přejet jinam. Na mnoha erzetách, ne-li na všech, se bude něco dít současně. Jen ty přejezdy nebudou zrovna snadné. Dobrých přístupových míst k trati, nadto s dobrým parkováním, je rok od roku spíše méně, a i toto léto je zlínský kraj rozkopaný stejně jako ostatní regiony v ČR.

Skladba závodu je podobná jako loni: v úterý testovací úsek v okolí Velkého Ořechova, ve středu a čtvrtek seznamovačky a přejímky, v pátek dopoledne shakedown u Komárova, který určí startovní pořadí do první etapy. Odpoledne slavnostní start, večer a v noci městská rychlostní zkouška. V sobotu dvakrát dokola Březová, Semetín, Rajnochovice, Kudlovice a servis, v neděli zase dvakrát Halenkovice, Maják a Kašava. O tom, jestli počtvrté v řadě a posedmé dohromady vyhrál Kopecký, nebo ho konečně porazil Lukjaňuk, nebo všem ukázal světovou třídu Sordo, nebo to dopadlo úplně jinak, se budeme moci přesvědčit na finální ceremonii v neděli od 17 hodin na Náměstí Míru ve Zlíně.

Doporučení pro fanoušky: Historiky už nehledejte v baťovském areálu ve Zlíně, ale v Otrokovicích kousek od Barumu, na ploše Zlín Aircraft. A vynechejte Pindulu. Opravdu se nejede – teprve podruhé od roku 1973. Řádí tam nakažení divočáci. Zřejmě migrovali ze Slušovic, kde loni taky málem zrušili erzetu. Najděte si nějaká jiná místa třeba pomocí interaktivní mapy. Což vlastně přece jenom je novinka. I když asi ještě ne úplně dotažená.

Videa, fotogalerie, články a magazíny hledejte také na www.msrevue.cz. Máme rádi motorsport!

Komentářů celkem: 3
16. 8. 2018 12:50
0 0
Nemáte někdo info ohledně toho testovacího úseku v okolí Velkého Ořechová?
16. 8. 2018 14:49
0 0
Na foru se to řešilo.
17. 8. 2018 00:05
0 0
Ehm, milá redakce, zůstal tam perex z jiného článku...
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!