reklama reklama reklama reklama
24. 8. 2018 09:36 − 2534× − 0 0

Ulsterské střetnutí Britů s Iry

Severní Irsko je každoročně svědkem souboje špiček dvou šampionátů, irského asfaltového a britského.

Druhý jmenovaný se tak trochu stává vývozním artiklem, neboť předcházející podnik hostila Belgie v rámci Renties Ypres Rally. Vítězství tam slavil Matt Edwards s Fordem Fiesta R5 a zůstal tak zatím v letošní sezóně neporažen. Úvodní Border Counties Rally byla zrušena a následující Pirelli International Rally přinesla triumf rovněž tomuto jezdci Fordu. Do role hlavního pronásledovatele lídra se pasoval úřadující mistr Keith Cronin, který tento rok přesedlal na novou techniku v podobě Hyundaie i20 R5. V Belgii směřoval za jasným triumfem, než mu cestu v úplně poslední zkoušce překazil defekt. Ve hře o letošní titul jej to sice hendikepuje, ale rozhodně nepřišel o naděje. Před startem Ulster Rally ovšem přišla tvrdá rána. Croninovi se nepodařilo dát dohromady dostatek financí a soutěž vůbec neabsolvoval.

Edwards tím pádem přišel o největšího soupeře a pomalu může začít připravovat šampaňské na oslavu zisku britského titulu. O ten jej můžou prakticky připravit už jen tři jezdci. Piloti speciálů Škoda Fabia R5 David Bogie a Rhys Yates však z prvních dvou soutěží vytěžili jen 18 bodů, což není ani polovina toho co Edwards. Alex Laffey pak se svou Fiestou R5 získal o čtyři body více. V Irsku byla doposud situace mnohem zajímavější. Ještě před pátým dějstvím v Letterkenny o titul sváděli tuhé boje tři piloti Fordů Fiesta R5 a dělily je pouhé dva body. Robert Barrable bohužel v Joule Donegal International Rally havaroval a zbylým dvěma se oddálil. Nyní v Ulsteru nestartoval vůbec a na titul může zapomenout. Bratři Sam a Josh Moffettové ale zjevně zbraně neskládají a boj o titul se doslova stává bratrovražedným. Doposud jej dělil pouhý jeden bod. Vedoucí Sam ale na start severoirské soutěže kvůli pracovnímu zaneprázdnění nedorazil a bude spoléhat na pravidla umožňující započtení pouze pěti výsledků. Josh tak teď musel vyhrát a v poslední rally už ani nemusí svého bratra porazit.

Nakonec se tak na start ulsterské soutěže postavila pouhá devítka speciálů kategorie R5. A dva z nich doplatily hned na třetí zkoušce na mokrou trať. Desi Henry se svou Fabií R5 stejně jako Jonathan Greer ve Fiestě R5 vyletěli ve stejném místě ven a své vozy poškodili o telegrafní sloup. Prvním lídrem rally se stal Yates, ale po třetím testu jej v čele vystřídal Moffett. Ir vyhrál i předposlední páteční zkoušku a na konci dne vedl o 4,4 sekundy před Edwardsem. Yates se z první příčky na začátku dne propadnul až na třetí, ovšem se ztrátou pouhých pěti sekund mohl i nadále směle pomýšlet na vítězství. To pilot Fabie R5 potvrdil hned ráno, kdy se vrátil do čela. Následně však znovu začali kralovat jeho soupeři ve Fordech a v devátém testu defekt poslal Yatese až na konečné čtvrté místo. Třetím nejrychlejším mužem rally se nakonec stal jiný pilot škodovky David Bogie. Moffett v Ulsteru do puntíku splnil úkol, když při neúčasti obou hlavních soupeřů získal nejvíce bodů a za měsíc v Corku už nemusí nikam pospíchat a v klidu dojet za jejich zády. Dost možná i povinnost bodovat Ira trochu brzdila v boji s Edwardsem. V náročných klimatických podmínkách lídr britského mistrovství předvedl svou extratřídu a i ve třetí soutěži zůstal neporažen. Severoirská soutěž minimálně výrazně promluvila, dost možná dokonce už rozhodla boje o titul v obou šampionátech.

Stav britského šampionátu: 1. Edwards 75, 2. Bogie 36, 3. Laffey 34, 4. Yates 33, 5. Cronin 30

Stav irského šampionátu: 1. J. Moffett 65, 2. S. Moffett 57, 3. Barrable 41, 4. Greer 33, 5. Donnelly 29

Komentářů celkem: 0

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama