Dani Sordo: Na Barumce bylo víc diváků jak někdy na MS
Když se před zlínskou soutěží dostala na světlo světa zpráva, že na Moravu přijede i Dani Sordo, mnozí čekali, že dlouholetý jezdec mistrovství světa roznese zbytek konkurence v zubech. Ti střízlivěji uvažující brali v potaz, že Španěl pojede ve Zlíně poprvé a stejně tak rodák z kantabrijské Torrelavegy seděl poprvé při soutěži v i20 R5. Samotnou soutěž začal Sordo na 11. příčce po městské speciálce, po prvních klasických vložkách se postupně posunul na čtvrté místo, na němž zakončil první den. V neděli pak ukazoval, že pomalu nachází s autem společnou řeč a v poslední sekci dokázal Španěl vystoupat na bronzový stupínek a zajistit tak pro korejskou značku historicky první stupně vítězů na Barumce.
V průběhu rally Daniho Sorda potrápily dva defekty a celá soutěž se odehrávala za proměnlivého počasí, ve kterém převládal déšť, takže rally provázelo množství bláta a vytahaných nečistot. Jak se v cíli nechal španělský jezdec slyšet, jednalo se pro něj o hodně těžký podnik. "Už před startem jsem věděl, že soutěž je obtížná už za sucha, ale když sem přijedete poprvé a navíc jedete po neznámých vložkách s pro vás novým autem a za mokra, kdy jsou cesty uklouzané, tak je to ještě někde jinde."
Jak se ale nechal po dojezdu španělský jezdec slyšet, soutěž si užil. "Byla to opravdu hezká soutěž s dobrou atmosférou a diváků tu bylo víc, než na některých soutěžích mistrovství světa. Pokud bude potřeba, abych přijel znova, tak se vrátím. Musím ovšem pogratulovat soupeřům, jelo se na opravdu vysoké úrovni. Ale byla to jedna z nejtěžších soutěží, co jsem odjel. Možná, že některé zkoušky na Monte Carlu s černým ledem jsou těžší, ale za letošních podmínek byly vložky na Barumce opravdu náročné," uzavírá své hodnocení Dani Sordo.
Odjel to na jistotu, bez většího zápalu. Myslím, že ani neměl příliš velkou motivaci. Zaměstnavatel ho na Barumku poslal, tak ji prostě odjel, dle mě tak na 80%.
rozhodně nezklamal, posadili ho do auta, který neznal, testoval jenom na suchu, jel na gumách, který se světě nejedou a zažil podmínky, který nejsou jednoduchý pro nikoho, stál proti němu tovární pilot světový třídy (tady by to mohlo bejt na plichtu), ale se skvěle naladěným autem, z tohoto pohledu je bedna hodně slušnej výsledek
Odjel to na jistotu, bez většího zápalu. Myslím, že ani neměl příliš velkou motivaci. Zaměstnavatel ho na Barumku poslal, tak ji prostě odjel, dle mě tak na 80%.
Sordo především na Barumku nepřijel závodit, ale odladit i20 R5 pro WRC2. A pokud srovnám, na jaké úrovni se to auto hádalo v sobotu ráno, a jak jelo v neděli, tak zadaný úkol naprosto přesně splnil. Nepřekvapivě přitom nejlepší výkon podal tam, kde se moc často nejezdí. Očekávat, že bude vítězit v místech, která naše špička už může jet se zavázanýma očima, bylo poněkud naivní.