Jiří Šteg - eWRC.cz
29. 8. 2018 20:43 − 13808× − 18

VW Polo R5 dramaticky zakoplo při testu

Jeden z posledních testů vozu ve Francii skončil jeho rozpadem.

Zájem o připravované Polo R5 je ze všech stran velký. Řada potenciálních zákazníků udělala své objednávky „naslepo“ již začátkem roku, aby se na ně v předpokládaném přetlaku zájemců dostalo. Již v lednu vybral VW Motorsport z těchto objednávek patnáct šťastlivců, kterým přislíbil svá první Pola R5. Jsou mezi nimi osvědčené týmy jako je Baumschlager Rally Racing (3 vozy), belgický BMA (2), 2 vozy objednal finský tým Printsport Oy, který je pro nás zajímavý tím, že jím prošli „škodováci“ Esapekka Lappi a Ole Christian Veiby. Na vývoji se podílel opět především bývalý vícenásobný mistr Německa Dieter Depping, známý již z vývoje Polo WRC, ale ruce k dílu přiložil i Pontus Tidemand. Testy zdaleka neprobíhaly podle plánu a nabíraly zpoždění. Představení vozu a jediný plánovaný tovární start na ADAC Rally Deutschland byl posunut až do Španělska. Kolotoč testů měl být ukončen koncem srpna, protože koncem příštího měsíce je naplánovaná homologační inspekce FIA, která má celý vývoj vozu završit a umožnit jeho plnocenné závodní nasazení.

Jeden ze závěrečných testů minulý týden ve francouzském Fontjoncouse měl ovšem nečekaný závěr. Pontusu Tidemandovi, který vůz při testech řídil, upadla celá zadní náprava.


foto facebook Pé Á Chappa Racing

Šéf vývoje FX Demaison k události řekl: „Chtěli jsme na těchto tratích jít na limit. Fontjoncouse je obvykle používána k testům na Dakar. Cesty jsou tu náročnější, než jaké se dají zažít při jakékoliv Acropolis. Abych řekl pravdu, přijeli jsme sem, abychom vůz rozlámali. Stalo se to po čtyřech dnech, kdy jsme ždímali komponenty vozu daleko za bod, kde bychom očekávali jejich destrukci. Proto jsme sem jeli. Auto je určeno pro zákazníky, museli jsme pro ně tento test udělat. Pro ně by nebylo akceptovatelné koupit si od nás vůz a pak mít problémy, protože jsme neudělali dostatečné testy odolnosti.“


foto facebook Pé Á Chappa Racing

Jeho slova doplňuje vyjádření tiskového mluvčího VW Motorsport, který se snaží celou záležitost zamést pod koberec ještě více. „Stalo se to více než před týdnem, provedli jsme prošetření celé události a jsme spokojení s výsledky. Jsem si jistý, že rozumíte tomu, proč nezveřejníme přesné detaily.“

Komentářů celkem: 18
29. 8. 2018 20:521
0 0
Být tiskovým mluvčím musí být hrozná práce, neustále vymýšlet hlavně něco, aby to hezky vypadalo, ale přitom si být vědom toho, že kdo to čte, tak není blbej a neskočí na to smajlík
29. 8. 2018 21:232
0 0
Mě jenom baví představa jak to řekneš pilotovi. Hele teď to auto prostě budeš testovat do tý doby než se nerozpadne. A přitom mu nasdíš na hlavu helmu s namalovaným žlutočernym terčíkem, takovim tim co maj na hlavách figurýny u crashtestů. smajlík
Fox
29. 8. 2018 21:293
0 0
Ono být mluvčím je vážně nezáviděníhodná práce, ale ono to skutečně mohlo být završení trhacího testu. Pak stačí jeden bulvární fotograf a je z toho málem aféra. Koneckonců, nebylo by to ani první, ani poslední soutěžní auto, co utrhlo zadní nápravu smajlík
29. 8. 2018 22:004
0 0
Moc fotek není, ale povrch má blíž k asfaltu než k akropolis...
29. 8. 2018 22:455
0 0
Nechci vam do toho kecat, ale slysel jsem, ze i skodovka takto testovala fabie - do totalniho zniceni a rozpadnuti. Ja tomu clanku nemam problem verit.
29. 8. 2018 23:086
0 0
Španělsko: Kopecký Fabia R5 vs. Tidemand Polo R5....hm? smajlík
29. 8. 2018 23:297
0 0
Test az do totalni destrukce neni nic neobvykleho, pouziva se to i pri vyvoji civinich aut. Casto se pri tom ukaze kdejaka slabina.
30. 8. 2018 10:218
0 0
Tak přece nenapíšou,že jim upadla náprava a že to nečekali.Jinak to auto nevypadá moc zničeně,ale pravdu znají jen oni.
30. 8. 2018 10:509
0 0
Původně napsal michal9
Španělsko: Kopecký Fabia R5 vs. Tidemand Polo R5....hm? smajlík
Tidemand má zmluvu so škodovou a nemyslím si že by reálne mohol takto štartovať smajlík ale tak možno ma niekto opraví
30. 8. 2018 11:5010
0 0
Když se tady testovali ve slušovickém areálu v Dešné soutěžní audiny, tak při dopadu po veleskoku urval Pavlík motor...byl pochválen, protože to tak bylo správně, že se při testování odhalí slabiny konstrukce či použitého komponentu...proto se testuje....smajlík
30. 8. 2018 12:1411
0 0
Proč neřeknou na rovinu, že ta ručka prostě brzdí víc než auto snesesmajlíksmajlíksmajlíksmajlíksmajlíksmajlíksmajlíksmajlíksmajlíksmajlík
30. 8. 2018 13:5512
0 0
Auto od te nápravy jeste kousek ujelo
30. 8. 2018 14:0313
0 0
Že by nakonec bylo Polo jen "dvoukolka" smajlík
1. 9. 2018 09:0614
0 0
tak to asi byla plánovaná destrukce. V testech má najeto 9000 km a chtějí cca 10000 km - to mi připomíná množství km která najel Kopejda při testování Fabie R5.
29.8 VW představilo hotové Polo vybraným klientům kteří si ho již předběžně zakoupili. Mají prodáno 15 kusů a čekají na homologaci
1.10. Auto bude představeno oficiálně na rally Španělsko 24.10. o týden později na Condroz rally nasadí týmy BMA-Team a THX-Racing první 3 kousky smajlík.
1. 9. 2018 13:4715
0 0
Nejsem si úplně jistý, že destrukce takového typu je výsledkem pouze "trhacích" zkoušek. Chápu, že konstruktéři jdou "na krev" a ne vždy se všechno povede. Takhle masivní výpadek několika uzlových prvků konstrukce auta najednou mi ale přijde poněkud za čárou. Chápu, že se vyrve/urve tlumič, že upadne kolo, že praskne poloosa, že praskne uložení motoru, dokonce i že se utrhne rozvodovka. Ale čekal bych, že ta sekvence bude "od menšího k většímu" neboli tyhle menší závady zabrání masivní destrukci hned několika důležitých konstrukčních prvků/agregátů v jednom celku. Nehledě na to, že "trhací" zkoušky se určitě jedou pod drobnohledem techniků. Ti neobjevili při poslední prohlídce vozu před rozpadem žádný signál? Jen aby se toho nechytla FIA a nezačala zase něco vyvádět...
1. 9. 2018 18:1116
0 0
Steg ještě zapomněl na zednáře, iluminaty a zelené trpaslíky. Nebo jsem i já v teorii spiknutí něco zapomněl? smajlíksmajlík
1. 9. 2018 19:5517
0 0
Pačesi, vlasů na hlavě mám nepochybně víc než Ty, počítám tak o pět kusů a všechny se mi při spikleneckých teoriích ježí smajlík. Jsem jen toho mínění, že se prostě něco hodně nepovedlo. Není divu, dneska jsou auta strašně komplexní bestie, šlápnout vedle je tak snadné... Ne že bych nechtěl, ale na(ne)štěstí bych neuměl něco takového zkonstruovat, ovšem tahle masivní rozborka je přinejmenším námět k zamyšlení, ne že ne. Holt za našich dob to bylo jiné smajlík.
2. 9. 2018 14:0018
0 0
Hele ja si myslim, že taková rozborka byla účelem testu. Upadl první zadek? Tak jo. Tam to musime pořešit. Kdyby se deformovali přední ramena, coz může být souběžně s tímto, tak vime kde to je. Testy do úplné destrukce jsou běžné. Potom se změří co se jak pokroutilo a vzhuru na evoluci. Pokud vim spravne, zak S2000 Fabia se likvidovala v Řecku a nakonec v Anglii.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!