Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
1. 9. 2018 19:48 − 9743× − 14

Fiat zásluhou Milano Racing opět se čtyřkolkou v rally

Zásluhou francouzského týmu Milano Racing a Orecy se po necelé dekádě vrátí na rallyové tratě vůz FIAT s pohonem všech kol.

FIAT se v rally naposledy prezentoval evropským průkopníkem kategorie S2000, tedy Grande Puntem, které však postupně začalo ztrácet na konkurenční Peugeoty a následně zejména Škodovky a z tratí se vytratilo. Od té doby Italové o rally moc zájmu nejevili, možnou první vlaštovkou změny trendu byl Abarth 124 Rally RGT, jenž se spolu s vozy Porsche objevuje v rámci kategorie GT. Díky třídě R4, pro kterou vyvinula francouzská Oreca přestavbový kit a díky týmu Milano Racing se však v příští sezóně jedna soutěžní čtyřkolka od Fiatu v rally objeví. Sice pod názvem MR 500X R4, ale základ speciálu bude v sériovém modelu od italské automobilky. Po zájemcích o kit R4 z mimoevropských destinací je tomu tak poprvé, co se o stavbu R4 zajímá tým ze starého kontinentu.


Foto: Milano Racing

Milano Racing, který se mimochodem letos představil na Barum Czech Rally Zlín, kde jej reprezentoval Raphael Astier, který i díky zlínské výhře v rámci GT Cupu vybojoval letošní celosezónní primát, se plánuje posunout dále a právě FIAT 500X byl vyvoleným vozem. Ten by se dle představ týmu měl zacílit zejména na francouzský šotolinový šampionát a taktéž mistrovství Evropy. Že je projekt poměrně blízko realizaci svědčí i zveřejněné data prvních testů, když by vůz měl být poprvé testován v posledním kvartále letošního roku a první speciály by zájemcům měly být k dispozici začátkem roku 2019.


Foto: Milano Racing

"Celý tým Milano Racing cítí velkou radost a hrdost z toho, že může společně s Orecou připravovat MR 500X R4. Máme velkou důvěru v budoucnost vozů R4, jedná se o ambiciózní a smělý projekt, kterému dáváme velkou důležitost. Třídy R4 nabízí dobrou příležitost pro mladé jezdce, kteří chtějí s omezeným rozpočtem závodit se čtyřkolkou. Již nyní pracujeme na přípravě národních a mezinárodních programů pro rok 2019 a nemůžeme se dočkat, až vystartujeme do prvních soutěží," zní z týmu Milano Racing.


Foto: Milano Racing

Několik slov k první evropské spolupráci dodává i Jean-Philippe Eddaïkra, ochodní ředitel Oreca Group: "Se spolupráce s Milano Racing máme velkou radost. Zaprvé kvůli tomu, že se jedná o první francouzský tým, který se zapojuje do třídy R4 a také kvůli tomu, že jsme skoro sousedé a pozorně jsme sledovali cestu tohoto rodinného týmu k úspěchům. Důkazem toho je jejich výsledek z minulého týdne. Po rozhodnutí francouzské federace ohledně třídy R4 v národních rally si jsme jistí, že tato spolupráce povede k řadě dalších. "

Komentářů celkem: 14
1. 9. 2018 22:03
0 0
A jak vlastně dopadl Nissan Micra R4 od Dytků? Slíbili, že ho postaví, ale zatím nic. Mimochodem ten Fiat 500X jako rallyový závoďák velmi jasně ukazuje úpadek celé dnešní společnosti. Závodní mikrobus.
2. 9. 2018 11:06
0 0
Mno tak... Zase bych nebyl takový fatalista. Pamatuješ si ignis? smajlík
2. 9. 2018 14:03
0 0
Tak i o Mini se říkalo, že to je autobus... a ve verzi S2000 to sbíralo medaile v MČR, ve verzi WRC s tím Sordo a Meeke taky zajeli pár slušných výsledků smajlík
Fox
2. 9. 2018 18:11
0 0

Nechci být za šťouru, ale on ve třídě R4 vůbec někdo jezdí ? Já to teda moc nesleduji, ale žádný zajímavý výsledek jsem nezaregistroval. Ale možná se jen pletu a je to zajímavá a všemi sledovaná třída a ten ignorant jsem já...
3. 9. 2018 08:43
0 0
Fox: Třída R4 v aktuální verzi (výše zmíněné specifikace "vestavby" od Orecy atd.) je "horká" novinka (obdoba např. argentinských Maxi Rally) a zatím ani nebylo, aspon jsem nezaregistroval, homologováno žádný auto - jen ten "upravující kit, který se napasuje do auta, který chceš provozovat - viz zde: https://www.ewrc.cz/clanek/32557-r4-kit-od-orecy-uz-muze-do-soutezi/
Fox
3. 9. 2018 12:50
0 0
Co si tak pamatuji (ale jsem už starší pán, takže paměť nic moc) smajlík , tak R4 kity měly před několika lety pomoci k lepším výkonům u "produkčních" Lancerů a Imprez. A jestli se nepletu, tak to moc nefungovalo. trochu mi to v případě Fiata a Orecy připadá jako výroba nové generace "céček", tamagoči nebo walkmanů ... smajlík
3. 9. 2018 13:35
0 0
tak se to FIA povedlo smajlík
i staří mazácí, jako třeba Fox, se zamotali do toho guláše, kterej FIA míchá ve třídách...
tato R4 nemá vůbec, ale vůbec nic společnýho s kitem R4, který se rouboval na vozy třídy N4, jak FIA nazývala produkční auta, tohle je úplně jiná cesta a budou to úplně jiný auta, otázkou je, jak moc se to uchytí, když jenom ten kit bude stát tolik, co stávalo slušný produkční auto...
3. 9. 2018 14:02
0 0
Ano FIA dosahla sveho, ztraci se v tom uz i fandove...proste to zjednodusili. A pro ty, kteri se jeste nahodou stihaji orientovat, tak pro jistotu jeste brzy otocime cislovani trid...
Jak pise novej, nema to spolu nic spolecneho, proto jsem psal "R4 v aktualni verzi" - proste je to uplne nove trida aut, ktera ma ale stejne oznaceni jako zmínene rozsireni N4 (PV, třída 3 nebo jakkoliv chcete byvala "velká" eNka nad 2 litry znacit....).
Takže "nová" R4ka je "kit", sada obsahující v podstatě hlavně přestavbu pohon 4x4, který by měl jít napasovat do automobilů různých značek a udělat tak z "jakéhokoliv obyčejného" auta rallyovou čtyřkolku. Pokud jsem pochopil správně, tak homologovat to pujde "individuálně", takže stačí postavit i jen 1 kus - něco jako Porsche pro třídu GT.
Fox
3. 9. 2018 20:07
0 0
Díky za vysvětlení, tak jsem konečně taky v obraze smajlík
Taky máte ten neodbytný pocit, že FIA usilovně pracuje na likvidaci toho mála, co ještě má něco společného s původní myšlenkou rallye ?
3. 9. 2018 22:33
0 0
Jak FIA likviduje rally zavedením nových předpisů pro R4? Mě se to naopak zdá dobrý krok. Klasické N4 už jezdit nikdy nebudou, protože žádná automobilka už v serii vhodné auta nevyrábí. A udělat jednotný kit, který se dá zabudovat v podstatě do libovolného auta je myšlenka dobrá. Můžete postavit auto, aniž by jste museli ty speciální díly vyvíjet, počítat, vymýšlet. A dočkat se tak můžeme i značek a typů aut které by jsme jinak nikdy na rally neviděli. A to je fajn ne?
Fox
4. 9. 2018 11:16
0 0
Fajn pro koho ?
Fajn by bylo, kdyby se vrátila původní idea rallye - soutěž v rychlosti, spolehlivosti a výdrži sériových nebo lehce upravených vozů, které si s minimálními náklady může pořídit prakticky kdokoliv, bez potřeby ty speciální díly vyvíjet, počítat, vymýšlet. To by najednou bylo panečku talentů. Na jednu stranu se FIA snaží dalšími a dalšími nesmyslnými nápady snižovat cenu závodění vymýšlením rádoby úsporných kitů, které stejně stojí majlant a na druhou stranu vypisuje třídy, které se sériovou produkcí nemají nic společného.
4. 9. 2018 13:17
0 0
Ono je ale otázka, koho by to dnes Foxi zajímalo. Cesta zpět už není. Kdo jednou viděl WRCo v akci, tak by taková auta těžko sledoval. Chápu, že tě žigulovské vzpomínky vedou do minulosti. Nicméně lehce upravená auta už jsou dávno minulostí a dnes frčí speciály. Podívej se na dnešního diváka. Většina dnes odchází po projetí čtyřkolek a stěhují se na další RZ. Dnes už skoro nikoho nezajímá ani R2 v dobrých rukou. Když jsem před mnoha lety vzal kamaráda poprve na rally, tak měl tendenci právě tak odejít. Vysvětlil jsem ať počká, Že teprve teď přijede to pravé nasazení, které nahrazuje nedostatky techniky. A první Felda přiletěla na Bystřičce dveřma napřed, bohužel až do únikovky. Poctivě čekal až do posledního auta. Mimo jiné jeho syn měl tehdy 5 let a v současnosti po mém zaučení jezdí docela schopně. smajlík Nevím ale, koho by návrat do minulosti ke kořenům dnes zaujal.smajlík
Fox
4. 9. 2018 14:50
0 0
Jasně, pokrok nezastavíš, o tom žádná. Jen jsem zvědav, až ten pokrok přinese (no, on už vlastně přinesl) elektromobily, které jsou rychlejší než současná auta, jestli ta většina, co odchází po projetí plastových autíček WRC bude taky tak nadšeně hýkat blahem. Ano, žigulská éra je pryč, i když na rozevlátou Ladu je hezčí pohled, než na WRCo, jedoucí jak po kolejích, ale proti gustu žádný dišputát. Ale nejde o návrat do minulosti, jen by bylo fajn držet se ducha sportu, kterému se (pořád ještě) říká rallye. Ona ta současná sériová auta jedou a sedí líp, než metalexový žigul blahé paměti. A pokud by současní diváci, co jsou schopni sledovat jen WRC odešli, žádná veká škoda - většinou právě tihle lidé ví o tomto sportu mnohem míň než ten, co si počká na ty R2 nebo historiky.
5. 9. 2018 13:09
0 0
Souhlasím s Foxem. Vidět dnešní sériová auta živě v akci by myslím bylo docela zábavné. A každá fabrika dělá jakoby sport modifikace a" čtyřkolky" pro smrtelníky. To by byla zábava pro všechny, jak diváky, tak jezdce. Myslím, že by bylo hodně muziky relativně za málo penízů. Pro někoho by to bylo i nadále nedostupný, ale na seriovce se za našich časů poznal talent.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!