Kopecký a Tidemand se v přímém souboji utkají o titul
› Tovární posádky ŠKODA ve složení Jan Kopecký/Pavel Dresler a Pontus Tidemand/Jonas
Andersson se s vozy ŠKODA FABIA R5 utkají o vedení v mistrovství světa kategorie WRC 2
› Obě posádky pojedou svoji pátou soutěž mistrovství světa v letošní sezóně; Kopecký
v kategorii WRC 2 vede, jeho týmový kolega Tidemand je druhý se ztrátou sedmi bodů
› Šéf ŠKODA Motorsport Michal Hrabánek: „Pro Turecko nemáme žádnou týmovou režii,
Jan a Pontus budou bojovat o vítězství a titul ve WRC 2 v přímém souboji.“
› Posádky ŠKODA zvítězily v osmi z devíti odjetých soutěží v sezóně 2018
Mladá Boleslav, 6. září 2018 – Posádky ŠKODA v letošní sezóně jasně dominují kategorii WRC 2 mistrovství světa. Jan Kopecký a Pavel Dresler (CZ/CZ) jsou se čtyřmi vítězstvími ve vedení průběžného pořadí a mají sedmibodový náskok na své týmové kolegy Pontuse Tidemanda a Jonase Anderssona (S/S), kteří vyhráli tři soutěže a jednu dokončili na druhém místě. V nadcházející Turecké rallye – Rally Turkey Marmaris (13.–16. 9. 2018) – budou obě tovární posádky vůbec poprvé v roce 2018 stát proti sobě v přímém souboji. Úspěšnější posádka se výrazně přiblíží celkovému vítězství v letošní sezóně mistrovství světa kategorie WRC 2.
Šéf ŠKODA Motorsport Michal Hrabánek vybral Tureckou rallye jako místo, kde se mezi posádkami ŠKODA rozhodne o tom, kdo získá v letošní sezóně titul mistra světa v kategorii WRC 2. „Pontuse a Jana čeká do konce sezóny stejný počet soutěží, takže mají stejnou šanci na zisk titulu. V Turecku pojedou v sezóně 2018 vůbec poprvé proti sobě v přímém souboji,“ řekl šéf týmu. „Ani Pontus, ani Jan nemají s tureckou soutěží žádné zkušenosti. Každá rychlostní zkouška pro ně bude nová, mají proto stejné šance.“
Na náročných šotolinových zkouškách se budou obě posádky spoléhat na vůz ŠKODA FABIA R5, který je aktuálně nejen nejúspěšnějším soutěžním vozem své kategorie, ale je také mimořádně spolehlivý. Od své homologace v dubnu 2015 dosud žádný z továrně nasazených vozů ŠKODA FABIA R5 neodstoupil ze soutěže mistrovství světa nebo mistrovství České republiky kvůli technickým potížím.
Jan Kopecký zažívá v sezóně 2018 působivou sérii vítězství. Jednoduše řečeno vyhrál v každé rallye, do níž nastoupil. Zvítězil v šesti domácích soutěžích a s předstihem získal titul mistra České republiky. Kromě toho vyhrál také ve čtyřech kolech mistrovství světa v kategorii WRC 2. Vítězstvím v kategorii WRC2 v Italské rallye na Sardinii ukázal, že není pouze specialistou na asfaltové soutěže, ale že dokáže být rychlý také na šotolině. Úřadující mistr světa kategorie WRC 2 Pontus Tidemand jel svoji poslední soutěž v kategorii WRC 2 v květnu v Portugalsku, kde ukázal svoji mimořádnou rychlost na šotolinovém povrchu. Po úspěšném absolvování testů jsou oba jezdci týmu ŠKODA dobře připraveni na nadcházející Tureckou rallye.
Turecká rallye startuje ve čtvrtek (13. září) ve 20:08 hodin 2,45 kilometru dlouhou „show-stage“ v centru města Marmaris. Pátek (14. září) bude se šesti rychlostními zkouškami s celkovou délkou 145,10 km nejdelší etapou celé rallye. Na sobotu je připraveno dalších šest měřených úseků o celkové vzdálenosti 134,20 km. Po celkem 17 rychlostních zkouškách a 317,25 měřených kilometrech bude znám v Marmarisu vítěz v neděli kolem 13. hodiny.
Věděli jste, že
…se v Turecku jela první mezinárodní rallye již v roce 1972? Startovala a končila v Istanbulu.
…že první myšlenka o konání Turecké rallye v rámci mistrovství světa je z roku 1999 a první
Turecká rallye se jela v roce 2000 v Izmiru?
…že Tureckou rallye situovanou v Antalyi/Kemeru jelo v roce 2003 60 soutěžících, z nichž jich
dojelo pouze 26?
…že se v roce 2010 rallye přesunula do regionu nedaleko Istanbulu a v roce 2018 se do kalendáře
mistrovství světa vrátila, když nahradila Polskou rallye?
Doufám,že se ještě potkají aspoň ještě ve Španělsku,když už není žádná plnohodnotná asfaltová soutěž,na přímý boj!
10. DEAD HEAT IN THE CHAMPIONSHIP
10.1 DRIVERS AND CO-DRIVERS
For drawing up the final and/or provisional classification of a Championship, the rule for deciding between drivers and co-drivers who have scored exactly the same points total shall be:
10.1.1 According to the greater number of first places, then second places, then third places, etc., achieved in the final classifications on their respective Championship, counting only those rallies which have served to make up their points total.
10.1.2 According to the greater number of highest places achieved in the final classifications of their respective Championship, taking into consideration only those rallies in which all of the drivers and/or co-drivers concerned have taken part, one 11th place being worth more than any number of 12th places, one 12th place being worth more than any number of 13rd places, and so on.
10.1.3 In the event of a further tie, the FIA itself will decide the winner and decide between any other tying drivers and co-drivers, on the basis of whatever other considerations it thinks appropriate.