Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
8. 9. 2018 14:09 − 9376× − 22

Zvažují se úpravy pravidel ve WRC2

V současné podobě, tedy dělení na subšampionáty WRC2 a WRC3 funguje MS od roku 2013, avšak možná jsou na obzoru změny.

Když se podíváme na aktuální složení pole ve WRC2, tak nad ryzími soukromníky obvykle dominují (polo)tovární posádky, přičemž prim hraje v poslední době Škoda motorsport. Ta ostatně také zásluhou Pontuse Tidemanda a Esapekki Lappiho získala poslední dva tituly v jezdcích a letos je nejlepší cestě ke třetímu úspěchu. S Fiestami R5 se do WRC2 zapojuje také M-Sport, přičemž s autem připravovaným přímo M-Sportem startuje Gus Greensmith, Citroen racing se po homologaci C3 R5 vydal taktéž cestou oficiálních vozů. V pomyslné šedé zóně se pohybuje Hyundai s Jarim Huttunenem, jenž se členem programu korejské značky na výchovu jezdce, ale i20 R5, s níž Fin startuje je připravována francouzským Sarrazin Motorsportem. Aby toho nebylo málo, při Katalánské rally by se měl (byť oficiálně tvrdí na jeden podnik) představit Volkswagen s novým Polem R5.

Z výše jmenovaného výčtu tedy vyplývá, že klasičtí soukromníci dnes ve WRC2 hrají spíše druhé housle a na toto by vedení světového šampionátu chtělo zareagovat. Řešením by dle britského Autosportu mělo být zavedení samostatné "trofeje značek" (pozn. redakce: pokus o překlad "manufacturers award), která by od roku 2020 rozšířila současnou paletu subšampionátů ve WRC. Mimo to by se pro tuto trofej připravily vozy R5+, které by disponovaly cca o 100 koní vyšším výkonem, aby bylo pro jezdce při přestupu do vyšší kategorie snazší překonat výkonový rozdíl mezi speciály R5 a vozy WRC.

Aby byl systém po zvažovaných úpravách co nejsložitější, tak v současné podobě plánů je také to, že jezdci bodující do trofeje značek by nemohli bodovat do hodnocení jezdců ve WRC2, čímž by své osobní ambice upozadili pro slávu značky. Titul mistra světa WRC2 by tak zůstal volný pro klasické soukromníky, kteří by tímto krokem měli získat větší mediální pozornost a nesoupeřit v souboji Davida s Goliášem s oficiálními týmy. Jak vše ale dopadne, to se teprve uvidí, jelikož nápadů a myšlenek na zlepšení šampionátu již bylo a realizace nedošly zdaleka všechny.

Komentářů celkem: 22
11. 9. 2018 09:4321 Upraveno 09:49
0 0
Škodovka by se měla naopak zapojit do WRC, ale to by museli posvetit pánové z Vlciho hrádku... smajlík nebo to zabalit a jet jen klientský program... smajlík Kopecký by se ve WRC myslím chytnul, minimalne na asfaltu... Rychlost má a je konzistentní...
11. 9. 2018 10:5022
0 0
haq smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!