Peugeot v Německu pořádně zatápí
Poslední odjetý podnik ale senzačním způsobem vyhrál Marijan Griebel zastupující konkurenční stáj Peugeot a významně tím snížil svůj bodový odstup. Česká značka má však v mistrovských šarvátkách početní výhodu. Tedy přesněji řečeno měla. S další Fabií R5 se čtyř mistrovských podniků zúčastnil po loňské vážné havárii již zotavený Christian Riedemann. Rallye Stemweder Berg dokázal vyhrát a před startem aktuální ADAC Rallye Niedersachsen za vedoucím Dinkelem zaostával jen o osm bodů. Bohužel ani takto příznivá situace v boji o titul mu ale nepomohla sehnat dostatek financí a start v šestém podniku kalendáře Riedemann těsně před začátkem vzdal. Zbytek roku se tedy bude odehrávat ve znamení duelu Dinkela s Griebelem. A hned první z trojice soutěží měla hodně dramatický průběh.
Už v první zkoušce skončil mimo trať krásný Renault Megáne Maxi Carstena Moheho. O tom, jaká to byla škoda, nejlépe hovoří klasifikace druhé etapy, ve které Mohe obsadil pěknou pátou příčku. Stejné místo v konečných výsledcích obsadil dost překvapivě Stephan Wild pilotující BMW M3 E36, který za sebou nechal i nejrychlejšího jezdce produkčních vozů. Další vůz s pohonem zadní nápravy pilotoval někdejší německý šampión Ruben Zeltner. S Porsche mířil až na pódium, ale nakonec kvůli minutové penalizaci za předčasný vjezd do časové kontroly skončil těsně pod ním. Třetí místo tak připadlo Romanu Schwedtovi, mladému jezdci německého Peugeotu. Ten si při nedávné ADAC Deutschland Rallye poprvé vyzkoušel řízení 208 T16 R5, ale tentokrát musel vzít zavděk starší 207 Super 2000.
Dvojici příček vyhrazených nejrychlejším jezdcům si pro sebe rezervovali hlavní protagonisté boje o titul. Rychleji soutěž rozjel Dinkel, když v úvodní zkoušce soupeři v Peugeotu nadělil skoro půl sekundy na kilometr. Na delší druhé zkoušce naopak zářil Griebel a nakonec to byl on, kdo šel večer spát s náskokem sekundy a půl. Z úvodní sekce druhého dne si Griebel odvezl další dva dílčí triumfy, ale Dinkelovi stačil pouhý jeden na to, aby se o 1,2 sekundy vrátil zpátky do vedení. Do cíle RZ 6 však pilot škodovky dorazil se ztrátou přes dvacet vteřin a to nevěstilo nic dobrého. U jeho Fabie R5 se porouchal diferenciál a s předokolkou na rychlejší časy moc pomýšlet nemohl. Celá šlamastika Dinkela stála přes minutu a půl a sebrala mu veškeré reálné naděje na vítězství. Co naplat, že následně pilot Škody vyhrál všechny zbývající testy. Zachránil tím jediné, maximum bodů z Power Stage. Griebel získal na vedoucí příčce velmi komfortní náskok a úspěšně dokráčel k parádnímu druhému vítězství v řadě. Pilot Peugeotu se bodově dotáhnul na Dinkela, a jelikož má více vítězství, stal se virtuálním lídrem mistrovství.
Stav šampionátu: 1. Griebel 114, Dinkel 114, 3. Riedemann 83, 4. Schwedt 73, 5. Gassner Jr 41, 6. Keil 36
a nikdo mi nevymluví že ta 208 T16 R5 zní jako skutečnej krvelačnej závodák a Fabia je oproti němu úplně neškodná do dojmu
Jinak tedy 4 a 5 místo dvoukolek, navíc skoro historika, značí spíše nedostatek konkurence a kvalitu Německých asfaltů, než cokoliv jiného. Ona už ta ztráta hovoří za vše...