Invelt
reklama reklama reklama
reklama reklama reklama
Generální
partner
Invelt
12. 9. 2018 14:22 − 1571× − 0 0

S vozem WRC vstříc kanadskému triumfu

Kanadské mistrovství je proslulé svým netradičním vozovým parkem, ve kterém lze ale nalézt i jeden speciál WRC.

A nejedná se o kdovíjakou podomácku vytvořenou kopii speciálu královské kategorie, nýbrž o čistokrevné Mini, se kterým v roce 2012 závodil v MS třeba Daní Sordo. V roce 2014 jej do Kanady přivezl Joël Levac, ale během žádné z dosavadních sezón neabsolvoval více než dva mistrovské podniky a na titul tak zatím nepomýšlel. Letos však uvolnil ring úřadující multišampión Antoine L’Estage a soukromým jezdcům se nabízí jedinečná příležitost. Levac odstartoval až ve třetí letošní rally a kvůli obří penalizaci za předčasný příjezd do časové kontroly ji nedokončil. O víkendu se však při Rallye Défi vrátil a měl plnit roli hlavního favorita. V pozici lídra mistrovství na start dorazil Simon Vincent, který se stařičkým Subaru ještě nedávno pilotovaným jeho otcem pravidelně sbírá body. Karel Carré je dalším synem otce soutěžáka a letos se stal prvním lídrem, když opanoval zimní Rallye Perce-Neige. V následující Rocky Mountain Rally chyběl, ale hned v další soutěži dojel druhý a tentokrát si dělal zálusk na návrat do čela šampionátu. Do bojů o mistrovskou korunu bude chtít promluvit i zástupce konkurenční značky Mitsubishi Jean-Sebastien Besner, který dosti překvapivě triumfoval v minulém podniku.

Čtvrtá soutěž přehoupla sezónu do její druhé poloviny, ale zrovna moc atraktivní startovní listinu nenabídnula. Na start se postavilo pouhých osmnáct vozů, mezi kterými chyběly třeba Subaru Crosstrek Brandona Semenuka a Davida Nickela nebo Mitsubishi Lancer EVO X Borise Djordjevice. Hlavní aspiranti na titul ale dorazili v celé sestavě. Na první příčku si však nikdo z nich tentokrát nesáhnul, neboť všechny rychlostní zkoušky ovládnul Levac se svým WRC. Po smolné Rallye Baie-des-Chaleurs se mu konečně podařilo získat první letošní mistrovský triumf. Bohužel zatím nic nenasvědčuje tomu, že by Mini bylo k vidění i ve zbylých třech soutěžích této sezóny. Carré dostal do své Imprezy novou sekvenční převodovkou a ze začátku rally se dost pral s její funkčností, kdy mu v pomalých zatáčkách vypadával rychlostní stupeň. K tomu jej na druhé zkoušce postihnul defekt, takže první etapu zakončil až jako čtvrtý.

Druhou příčku od začátku rally držel Besner, ale ze začátku první etapy na něho zle dorážel skvěle jedoucí Vincent. Bohužel v druhé půli dne u jeho stařičké Imprezy klesnul výkon a Vincent se musel smířit na konci dne se třetím místem. Besner sice odjížděl z první etapy na druhém místě, ale večer ještě nevěděl, zda bude moct ráno vůbec pokračovat. Jeho Lancer ztrácel olej a mechanikům se nedařilo zjistit příčinu. Nakonec se jim to naštěstí podařilo, ale Besner si v sobotu přivodil jiný problém v podobě dvouminutové penalizace. O druhé místo nakonec přišel a musel se spokojit se třetím. Stejná příčka mu patří i v průběžném pořadí šampionátu a teď mu nezbývá než dát dohromady starty i v další části sezóny. Vincenta ve druhé etapě hodně zpomalil defekt a pilot Subaru tím přišel nejen o umístění na pódiu, ale i o vedení v šampionátu. Staronovým lídrem se stal Carré, který po smůle obou soupeřů bral druhé místo. Ve dvoukolkách se ze začátku držel na prvním místě Mathieu Leblanc s Hondou, ale když druhý den odstoupil, daroval vítězství Wimu van der Poelovi s Fiestou R2.

Stav šampionátu: 1. Carré 56, 2. Vincent 52, 3. Besner 37, 4. Levac 23, 5. L’Estage 22, 6. A. Leblanc a Spencer 18

Komentářů celkem: 0

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama