--> -->
15. 9. 2018 22:27 − 6729× − 17 0

Kopecký je po odstoupení Tidemanda na cestě za titulem

Po opravě poloosy tovární posádka Jan Kopecký/Pavel Dresler udržela vedení v kategorii WRC 2.

› Tovární posádka ŠKODA Jan Kopecký/Pavel Dresler udržela vedení v kategorii WRC 2 i po třetím dni Turecké rallye, která je 10. kolem letošního mistrovství světa › Jejich týmoví kolegové Pontus Tidemand/Jonas Andersson nemohli znovu nastoupit do závodu z důvodu bezpečnosti poté, co jejich vůz ŠKODA FABIA R5 byl v poslední páteční etapě poničen › Šéf ŠKODA Motorsport Michal Hrabánek řekl: „Dnes mě Jan a Pavel na náročných šotolinových cestách Turecké rallye zaujali bezchybnou a rychlou jízdou.“

Marmaris, 15. září 2018 – Po opravě poloosy tovární posádka ŠKODA ve složení Jan Kopecký/Pavel Dresler (CZ/CZ) udržela v sobotu na Rally Turkey Marmaris (13.–16. 9. 2018), která je 10. kolem letošního mistrovství světa, vedení v kategorii WRC 2. Potom, co Pontus Tidemand/Jonas Andersson (S/S) museli v poslední páteční etapě odstoupit, se nemohli z bezpečnostních důvodů do rallye opět zapojit. Nicméně Tidemandovy naděje na titul ještě nejsou zcela ztraceny. V případě, že Kopecký v Turecku vyhraje, může být matematicky letošním mistrem světa kategorie WRC 2 pouze jeden ze dvou továrních jezdců ŠKODA.

Sobotní dopoledne Turecké rallye začalo pro fanoušky ŠKODA smutně. Napínavý souboj o vítězství v kategorii WRC 2 mezi Janem Kopeckým a Pontusem Tidemandem předčasně skončil. Po třetím defektu následovaném poškozením zavěšení kola v páteční etapě musel úřadující mistr světa kategorie WRC 2 zastavit a odstoupit ze třetího místa.

Poté, co byl jeho vůz ŠKODA FABIA R5 v servisní zóně zkontrolován, bylo zjištěno další strukturální poškození jeho nosné struktury. Po konzultaci s technickými inspektory FIA se ukázalo, že na místě nelze provést bezpečnou opravu vozu. Z toho důvodu nebylo možné, aby se Pontus Tidemand se svým spolujezdcem Jonasem Anderssonem následující den vrátili podle pravidel kategorie WRC 2 zpět do soutěže. Mistr České republiky tak má vše ve svých rukách. Další vítězství by z něj udělalo největšího kandidáta pro zisk letošního titulu mistra světa kategorie WRC 2. Na posádky ale stále čeká ještě mnoho náročných šotolinových úseků. V sobotu posádky ujely na měřených úsecích 134,2 kilometru. Kopecký měl do sobotního dne dobrý start, zajel druhý nejrychlejší čas a zvětšil své vedení v kategorii WRC 2. Ale na třetí rychlostní zkoušce mu praskla poloosa předního kola a jeho vůz ŠKODA FABIA R5 měl od tohoto okamžiku pouze pohon zadních kol. Kopecký ztratil dvě a půl minuty a propadl se na druhé místo za Chrise Ingrama, jedoucího s privátně nasazeným vozem ŠKODA FABIA R5. Během poledního servisu technici vůz opravili, takže do odpoledních rychlostních zkoušek byl opět plně funkční. Kopecký postupně zmenšoval svoji ztrátu na vedoucího Ingrama. Na nejdelší zkoušce dne „Yesibele“, měřící 34,24 kilometru, najel 41 sekund a před dvěma posledními rychlostními zkouškami zmenšil Ingramovo vedení na méně než půl minuty.

Kopecký se vyvaroval chyb a vrátil se do vedení v kategorii WRC 2. Brit Ingram s privátně nasazeným vozem ŠKODA se kvůli defektu propadl na aktuálně třetí pozici. V případě, že Kopecký v Turecku zvítězí, může být čistě matematicky mistrem světa kategorie WRC 2 pouze on nebo Pontus Tidemand.

Šéf ŠKODA Motorsport Michal Hrabánek řekl: „Dnes mě Jan a Pavel na náročných šotolinových cestách Turecké rallye zaujali bezchybnou a rychlou jízdou.“

Po 17 rychlostních zkouškách bude vítěz Turecké rallye vyhlášen v neděli (16. září) kolem 13. hodiny ve městě Marmaris.

Průběžné pořadí Turecké rallye po třetím dni (WRC 2)
1. Kopecký/Dresler (CZ/CZ), ŠKODA FABIA R5, 3:51.28,4 h
2. Tempestini/Itu (ROM/ROM), Citroën C3 R5, +44,5 s
3. Ingram/Whittock (GB/GB), ŠKODA FABIA R5, +1.23,3 min
4. Kajetanovicz/Szepaniak (PL/PL), Ford Fiesta R5, +3.08,3 min
5. Heller/Olmos (CHL/CHL), Ford Fiesta R5, +6.59,1 min

Číslo dne: 44,5

I přes dva defekty v páteční etapě a potíže s poloosou v sobotu je tovární jezdec ŠKODA Jan Kopecký ve vedení kategorie WRC 2 s náskokem 44,5 sekundy.

Komentářů celkem: 17
15. 9. 2018 23:46
10
Honza jde na titul a to je problém dát do oficielní tiskovky pár jeho vět k dnešku a průběhu soutěže?
16. 9. 2018 00:25
00
Honza je asi pro skodovku problem, tak to na me proste pusobi. Jezdi skvele, vyrovnane a evidentne se se svoji roli sbirace ceskych titulu nesrovnal...
16. 9. 2018 02:39
00
Měla to bejt jeho poslední sezona, místo toho ho zdravě nakopli a jede tak, že ho pustit nemužou, trošku prskaj no :D
16. 9. 2018 08:42
Upraveno 08:45
10
Celou sezonu jsou pro mě tyhle tiskovky záhadou. Jejich profesionální úroveň je slabá, jejich duch podivný. Pro laiky fádní, pro znalé eufemisticky řečeno bezobsažné. Nejsem kdovíjaký národovec, ale domácí využití faktu, že jede Kopejda o světový titul je pro české prostředí nulové až záporné. Potenciál zvláště v roce stého výročí státu byl prostě vyhozen z okna (pomineme-li design v mistrovství ČR)
16. 9. 2018 08:52
Upraveno 08:53
00
To je tiskovka naprosto k zbliti. Od Honzy ani slovo, od Hrabanka vyjadreni jak kdyby je videl jet poprve v zivote. Naprosty des.
16. 9. 2018 09:22
Upraveno 09:30
00
Větičky typu „Dnes mě Jan a Pavel na náročných šotolinových cestách Turecké rallye zaujali bezchybnou a rychlou jízdou.“ pro jistotu v TZ dvakrát zopakované smajlík nebo ...další vítězství by z něj (Kopejdy) udělalo největšího kandidáta pro zisk letošního titulu mistra světa... jsou ukázkou dokonalé profesionality, zapálení a marketingového mistrovství. Mohly by znít ještě hůře? A ten kontext. Maně se občas zamýšlím nad tím, jak vypadají smlouvy jezdců. Jaké závazky, podmínky a priority tam mají? Jak jsou ošetřeny jejich zájmy a hlavně zájmy továrny/značky? Zaparkovaný Tidemand, vyčichlý (jenom synek?) Veiby, topící se Nordgren, připadá mi to jako smutná galerie, překrytá přece jen úspěchy. Zřejmě nechtěný Kopejda a Rova jako supernova (tam je to ovšem neskonale profi se Jouhkim v zádech) jsou jediné opravdové hvězdy. Už kolikrát mě napadlo, nejsou-li vlastně Tidemand a Veiby de facto platící jezdci. Abysme se ještě nedočkali Tidemanda v Austrálii...
16. 9. 2018 09:33
00
Honza si letošními výkony snad řekl o pořádné angažmá. Nedivil bych se, kdyby šel do VW a dostal jejich nové Polo R5 na vrchol. To se pochopitelně škodovce líbit nebude...smajlík
16. 9. 2018 10:06
00
Původně napsal instinkTT
Honza si letošními výkony snad řekl o pořádné angažmá. Nedivil bych se, kdyby šel do VW a dostal jejich nové Polo R5 na vrchol. To se pochopitelně škodovce líbit nebude...smajlík
Já bych se divil, s autem kategorie R5, proti jezdcům co s nima závodí, si Kopecký nemá už co dokazovat. Jestli titul WRC2 získá nebo ne už je jen formalita, závislá na rozhodnutí továrny kdo co pojede. V téhle vrcholné formě se podle mě pokusí zrealizovat starty ve WRC. U Juha to tehdy taky vypadalo na zoufalý pokus ke konci kariéry, a nakonec skončil v továrně Toyoty (což byl ale pro něj, pravda, domácí finský tým).
16. 9. 2018 10:37
00
Zejdo,hlavně novej tým,který potřeboval jezdce.
A ten letos nikde nevidím.
16. 9. 2018 10:43
00
Původně napsal JaraKl
Zejdo,hlavně novej tým,který potřeboval jezdce.
A ten letos nikde nevidím.
Tak třeba Malcolm připraví auto pro každého, kdo mu to zaplatí, že.
16. 9. 2018 10:45
01
Hoši nečerťete se. Tahle tiskovka není určená fanouškům rally, kteří se o celou věc zajímají. Tiskovka je určená pro širokou veřejnost a určitě nejen českou, počítám, že bude existovat i její AJ verze. Zároveň účel tiskové zprávy není jen aby ji někdo překopíroval jako je to tady. Většina medií (ne zcela odborných) ji převezme a přepíše, zkrátí nebo odcituje jen nějaké pasáže. Z tohoto pohledu je tato tiskovka (a i další od Škody) naprosto v pořádku není potřeba víc, není potřeba nic jinak.
16. 9. 2018 10:52
01
Původně napsal Zajda
Původně napsal JaraKl
Zejdo,hlavně novej tým,který potřeboval jezdce.
A ten letos nikde nevidím.
Tak třeba Malcolm připraví auto pro každého, kdo mu to zaplatí, že.
a vážně myslíš, že by mu to byl Honza schopen zaplatit? A s jakým rizikem výsledků, šance na bednu mizivá, na top 5 malá a dál, koho pak zajímají umístění na konci desítky.
16. 9. 2018 11:13
10
Popravdě vůbec netuším. U Juha to taky byl risk a na pohled zoufalost, platit si pár startů s Fiestou v roce 2013, ale dovedlo ho to do Hyundaie a nakonec do Toyoty, kde absolvoval kompletní sezónu. Šance na tovární sedačku může přijít třeba až napřesrok. Třeba taky ne. Ale těžko vůbecv přijde, pokud tam nebude aspoň pár startů s WRC a nějaké srovnání s konkurencí. Nevím jak to vidí Kopejda, ale zažít zase po letech nejvyšší ligu, v autě co má skoro 400 koní, musí být lákavé i pro něho. I když tam bude mizivá šance na top výsledek.
16. 9. 2018 11:52
00
Jako popravdě by to WRCo přál Honzovi snad každý (až na pár Škodahejtrů), ale obávám se, že platit si to nové soukromě v MS neutáhne nikdo. Dobře, jistý šejk ano, ale když to odpískal i Ostberg se svýma možnostma, tak nevím kde by na to vzal Honza...
16. 9. 2018 12:15
00
Tak myslím, že Honza by se tam určitě rád viděl, kdyby to bylo reálné. Ale jak finančně je to velmi nákladné, zak i ve vší úctě k jeho skvělím výkonům bude hodně těch kluků z WRC taky o něco jinde. Juho měl v roce 2013 jinou pozici, hlavně provoz soukromého wrc byl tehdy určitě citelně levnější. Já Honzovi fandím, přál bych mu to, ale stále mi to přijde spíš z říše snů. Realita je jinde.
16. 9. 2018 14:12
Upraveno 14:13
00
fansforkopecky.cz?smajlík Ale je pravda, že teď je to asi o jiných penězích než za Kresty, a to se i tehdy vybral jen zlomek potřebné částky...já bych klidně přispěl.
18. 9. 2018 10:54
00
Vždyť ani Martin Prokop neutáhl nové WRC.
Tak kde by na to vzal Kopecký.

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama reklama
-->