18. 9. 2018 08:42 − 3115× − 0

Dani Solá se vrací

Někdejší tovární jezdec Fordu a Mitsubishi si o víkendu poprvé vyzkoušel pilotáž speciálu kategorie R5.

Jméno Solá na dlouhých sedm let zmizelo ze startovních listin automobilových soutěží a vrátilo se na ně teprve vloni při několika menších španělských soutěžích. Teď však historické BMW M3 E30 vyměnil za Škodu Fabia R5 a vyrazil s ní do jámy lvové, do výborně obsazeného španělského asfaltového mistrovství. O titul si to v něm ve velkém stylu rozdávají dva piloti. Jedním z nich je úřadující mistr Iván Ares pilotující Hyundai i20 R5 a druhým Miguel Fuster usedající za volant Fordu Fiesta R5. Druhý jmenovaný musí mluvit o obrovském štěstí, že se na start Rally Princesa de Asturias vůbec mohl postavit, když si v létě zlomil nohu. Naděje na titul si stále udržuje druhý jezdec Hyundaie José Antonio Suaréz, který sice zatím bodoval jen třikrát, ale z toho dvakrát zvítězil. Druhý start na domácích asfaltech si v Oviedu odbyl Pepe López, který předtím na konci července s Citroënem DS3 R5 z Portugalska slavil vítězství na Rallye de Ferrol.

Tentokrát se ale mladíkovi, který je pro příští rok spojován se starty s oficiálním Citroënem C3 R5 na španělských asfaltech, tolik nedařilo. Hned na první zkoušce totiž havaroval. Na trati stejného úseku zůstala stát i poškozená Škoda Fabia R5 Marca Wilkinsona Bulacii. Bolívijský mladík se v druhé etapě do soutěže znovu zapojil, ale až na výjimku v poslední zkoušce se zajetými časy nedokázal vůbec dostat do elitní desítky. K tempu, které jej před dvěma týdny dovedlo k vítězství na soutěži španělského šotolinového šampionátu, měl tentokrát Bulacia hodně daleko. Fuster před soutěží změnil dodavatele obutí a s novými pirellkami tentokrát dvojici nejrychlejších jezdců vůbec nestačil. Na prvních dvou zkouškách poztrácel skoro půl minuty a hned vzápětí musel pro technickou závadu odstoupit. Druhé odstoupení v řadě někdejšímu šampiónovi zrovna do karet nehraje.

Technická závada zapříčinila odstoupení i obou jezdců stáje Suzuki Motor Ibérica. Swift Sport R+ Joana Vinyese se zastavil už na druhé sobotní zkoušce. Jeho týmový kolega Javier Pardo tou dobou bojoval o umístění v nejlepší pětici a jeho vůz se zastavil až v předposledním testu. S Fordem Fiesta R5 se do mistrovství vrátil Jonathan Pérez a právě po Pardovi zdědil uvolněné šesté místo. O příčku výše se umístil Surhayen Pernía se třetí i20 R5, když nestačil na úřadujícího mistra Asturie Óscara Palacia ve Fordu Fiesta R5. Solá svého času před čtrnácti, patnácti lety platil za velký španělský talent, ale větších úspěchů se v několika sezónách s továrními vozy WRC nedočkal. Debut ve voze R5 ale zvládnul výtečně a už po třetí zkoušce se vyhoupnul se zkušeným spolujezdcem Marcem Martím na třetí příčku. Druhý den Solá dokázal jednu ze zkoušek vyhrát a o výsledné pódium se už připravit nenechal. Double ale tentokrát vybojovala korejská značka Hyundai. Ares doposud bojoval hlavně s Fusterem, ale ve zbylých čtyřech soutěžích se zřejmě bude muset mít více na pozoru před značkovým kolegou Suárezem. Ares na něho ani tentokrát nestačil, už po první etapě ztrácel skoro dvacet vteřin a ani druhá etapa žádnou změnu nepřinesla. Suárez prošel soutěží jako nůž máslem, vedl od prvních kilometrů do posledních a potřetí v sezóně bral maximum bodů.

Stav šampionátu: 1. Ares 163, 2. Suárez 140, 3. Fuster 137, 4. Pernía 123, 5. Vinyes 96, 6. Pardo 88

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!