Kris Meeke příští rok u Toyoty?
Oproti předchozím sezónám se zdá, že letos se budou škatulata hýbat docela dost. A to hlavně proto, že Citroen potřebuje nutně pořádné jezdce schopné jet jak na jednotlivá vítězství, tak bojovat i o titul. A k tomu si vyhlédl docela zajímavou dvojici Seb Ogier a Esapekka Lappi.
V prvním případě by šlo o sázku na jistotu, v druhém případě i o sázku na budoucnost. A podle toho, co se šušká, to vypadá, že se Citroenu podaří oba jezdce podepsat. Ogier by si oproti M-Sportu polepšil finančně a pro Lappiho je jistě lákavý posun z týmové trojky na dvojku s vyhlídkou ještě výš.
Tommi Mäkinen by Lappiho rád udržel, ale rozhodnutí je na Lappim, který už byl i na návštěvě u Citroenu. Jako správný šéf týmu ale musí myslet i na možnost, že Lappi odejde. A v takovém případě by rád viděl v týmu Krise Meeka. Logiku to celkem má. Byl by to další jezdec v týmu schopný vyhrát prakticky jakoukoliv soutěž v MS a asi by na něm nebyl zdaleka takový tlak jako u Citroenu. Mäkinen už si pojistil Tänaka na další sezónu a prodloužení s Latvalou už je prý jen otázkou doladění několika detailů.
Přesto je tu něco, co by mohlo angažování Meeka překazit. A to je nesouhlas v japonské centrále Toyoty. Japonci hodně dbají na pověst týmu a zatím se jim ta myšlenka moc nelíbí. Takže je otázka, jak moc je Mäkinen je schopný přesvědčit. Mäkinen ale také přiznal, že Meeka není jediná zvažovaná možnost.
Tak se pojďme podívat, jaké má další možnosti. V současné době je jeden hodně dobrý jezdec navíc u Hyundai. Ti dlouhodobě podepsali Neuvilla a asi si nechají i Mikkelsena, byť letošní výsledky nejsou i díky smůle bůhvíjaké. Paddon má zase velké zastání u Hyundai v Asii. Zbývá Sordo, který letos jede hezky, ale je mu už 35 let. Jenže Meekovi je už 39 let, takže Sordo je ještě oproti němu perspektivní:)
Pokud Ogier odejde k Citroenu, bude mít problém Ford, který asi nebude mít nikoho na vyhrávání. Elfyn Evans na to nemá a u Suninena je otázka, zda a jak se nasbírané zkušenosti projeví v příštím roce. Problém bude hlavně ten, že Malcolm nemá dost peněz na to přetáhnout nějakou opravdovou hvězdu. Kdo se mu nabízí? Pokud vyjdeme z toho, že Ogier a Lappi půjdou k Citroenu, tak bude volný minimálně někdo z dvojice Breen a Ostberg. Právě Ostberg by mohl být volbou pro Malcolma, protože s ním přijdou i nějaké peníze. Ale neřeší to jeho problém s jedničkou týmu.
Pak je tu ještě další možnost, a to, že by si nějaký tým vytáhl do vozu WRC nějakého nováčka. Nabízí se jistě Pontus Tidemand, pro kterého by to 28 letech byl logický krok. Honzovi Kopeckému bychom to hrozně přáli, ale bude o něj mít někdo zájem v 36 letech? Těžko říct, jakou roli v tom věk hraje.
Každopádně to vypadá, že v nejbližších dnech nás čeká hodně zajímavých novinek.
Osobně si myslím, že pokud Malcolmovi odejde Seb, tak se vrátí k taktice "pay drivers", takže bych se spíš nedivil návratu Madse, ten nějaký raneček zlaťáků přinést umí.
https://auto.idnes.cz/ford-farley-mondeo-crossover-brexit-d76-/automoto.aspx?c=A180904_161133_automoto_fdv
Osobně si myslím, že pokud Malcolmovi odejde Seb, tak se vrátí k taktice "pay drivers", takže bych se spíš nedivil návratu Madse, ten nějaký raneček zlaťáků přinést umí.
https://auto.idnes.cz/ford-farley-mondeo-crossover-brexit-d76-/automoto.aspx?c=A180904_161133_automoto_fdv
Honza Kopecký je daleko lepší volba pro kteroukoliv stáj, než např. Ostberg... a pokud se Meeke vrátí, bude jen dobře...