20. 9. 2018 11:08 − 2668× − 0

Vítěz bere vše. Tedy téměř vše:)

Na startu Barumky proto nemohla chybět posádka klatovských juniorů z Talaš Racing Teamu.

Zlínská Barum Czech Rally je právem považována za elitní soutěž v kalendáři domácího mistroství. Posádky na ní mají jedinečnou možnost poměřit své výkony s evropskou konkurencí. Na startu proto nemohla chybět posádka klatovských juniorů z Talaš Racing Teamu.

Říká se, že bez komplikací se ani ta sebelepší rallye neobejde a Talaš Racing Team se o tom přesvědčil už v servisu. "Když to zjednoduším, postavili jsme ve čtvrtek po obědě servis, abychom ho mohli odpoledne sbalit. Pořadatel nás totiž, na základě žádosti jiné posádky, která chtěla stát vedle nás, postavil úplně na konec servisu. Tam jsme pochopitelně být nechtěli. Naše místo bylo podle mínění týmu u ostatních posádek s vozy R2. Velké díky posíláme Honzovi Mastacanovi, díky jehož zásahu se stěhování povedlo a my stáli v centru dění," uvedl týmový manager Dan Koželuh.

Klatovští se mírně obávali technické přejímky a toho co si na posádku mohou FIA komisaři vymyslet. Ukázalo se ale, že vše, co bylo potřeba má tým v pořádku a technickou prošlo bez ztráty květinky. Na páteční start bylo tedy vše připraveno.

Program rallye začal z pohledu soutěžních posádek na pátečním shakedownu. Pro Jana Talaše a Zbyňka Pilse nebyl tentokrát, díky oficiálnímu předzávodnímu testu, shake úplně důležitý. Naostro tedy klatováci začali až na městské speciálce. Atmosféra na městské ve Zlíně je bezkonkurenční a nepřenositelná. Tisíce lidí, světlic, blesků, ale taky spousta betonových obrubníků a podobných míst kde se dá hodně ztratit a jen málo získat. "Smůla se nám vyhnula a Peugeota jsme dovezli do cíle bez defektu a hlavně vcelku. Protože městká rychlostka je jediná, kterou mají mechanici možnost vidět, našli jsme je po předání auta do UP v hledišti a s celým týmem jsme si mohli vychutnat průjezdy nejsilnějších aut, ve kterých se letos předváděla nejen česká a evropská špička, ale díky účasti Dani Sorda i špička světová," přiblížil atmosféru Jan Talaš.

Soutěžáky na Moravě pořádně potrápilo počasí. Sobota byla promáčená, v ranním servisu se tým rozhodl auto přestavět na kompletní mokrý setup a do akce nasadit nové mokré gumy. Naplno se ukázala nevýhoda malých aut. Pro ta totiž není k dispozici žádný hrubý mokrý vzorek a řezání pneumatik nebylo povoleno. "Jestli jsme něco velkým autům opravdu záviděli, byl to hluboký dezén jejich mokrých gum," řekl Zbyněk Pils.

Podmínky na trati byly sice pro všechny stejné, ale to nic neubírá na jejich náročnosti. V cíli sobotní etapy se z tváře jezdce spokojenost vyčíst nedala. "Opravdu jsem moc spokojený nebyl, až 7. příčka ve dvoukolkách a ztráta téměř 3 minuty na Erika nebyla dobrou vizitkou. Ale soutěž končí až na rampě a před námi bylo ještě hodně kilometrů. A my jsme byli, ostatně jako vždy, rozhodnuti nedat se bez boje," zhodnotil sobotní etapu Jan Talaš.

V neděli déšť neustával,proto posádka vyrazila do akce na mokrém setupu i gumách. "Byli jsme sice připraveni stále bojovat o každou vteřinku na trati, ale jeli jsme opravdu s rozumem. Řekli jsme si, že raději dojedeme v klidu a vcelku do cíle než abychom auto někde nesmyslně zahodili. Neděle byla opravdu hodně napínává. Erik jel stále rychle a evropská konkurence také nedávala nikomu nic zadarmo," přiblížil Jan Talaš.

Staré známé rčení praví, že zajíci se počítají až po honu a v rallye tato pravda platí bezezbytku. Klatovští mladíci mohli v cíli náročné soutěže pořádně oslavovat. Mimo vítězství v poháru Pirelli totiž Jan Tlaš a Zbyněk Pils vyhráli vše co mohli. "Díky Erikově zaváhání a defektům jsme se dostali před něj a získali tak cenné body za vítězství v rámci MČR, které nám předčasně zajistili tituly ve třídě 6, 2WD a junior. Za to, že jsme mohli na Barumce startovat musíme poděkovat především celému týmu, rodinám, fanouškům a v neposlední řadě Honzovi Mastacanovi za úžasnou podporu a za všechno co pro nás dělá," shrnul Jan Talaš.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!