Tidemand bude bojovat o vítězství s Rovanperou
› Tovární posádky ŠKODA Pontus Tidemand/Jonas Andersson a Kalle Rovanperä/Jonne
Halttunen jsou favority na vítězství v kategorii WRC 2 v 11. kole letošního mistrovství světa
› Úřadující mistr světa kategorie WRC 2 Pontus Tidemand má za cíl zopakovat ve Walesu
své vítězství z roku 2017
› Juniorský tovární jezdec ŠKODA Kalle Rovanperä oslaví tři dny před startem rallye své
18. narozeniny
› ŠKODA Motorsport vybojovala letos již počtvrté v řadě v kategorii WRC 2 mistrovský titul
v hodnocení týmů
› V letošní sezóně vyhrály posádky ŠKODA v devíti z deseti odjetých soutěží
Mladá Boleslav, 27. září 2018 – Úřadující mistři světa v kategorii WRC 2 Pontus Tidemand/Jonas Andersson (S/S) týmu ŠKODA mají za cíl zopakovat na Britské rallye ve Walesu (4. 10.–7. 10. 2018) své loňské vítězství. Zatímco vedoucí muž kategorie WRC 2 Jan Kopecký vyhrál zatím poslední Tureckou rallye, Pontus Tidemand ze Švédska z ní musel odstoupit, a tím umožnil svému týmovému kolegovi významně zvýšit náskok v celkovém pořadí. Juniorský jezdec týmu ŠKODA Kalle Rovanperä a spolujezdec Jonne Halttunen (FIN/FIN) pojedou ve Walesu již podruhé a budou chtít dosáhnout na příčky nejvyšší.
Na minulé Turecké rallye se proti sobě v sezóně 2018 v kategorii WRC 2 poprvé postavil úřadující mistr světa Pontus Tidemand a mistr České republiky Jan Kopecký. Zatímco Tidemand zde zaznamenal své páté letošní vítězství, Tidemand musel odstoupit. I tak ale tým ŠKODA Motorsport s předstihem vybojoval čtvrtý týmový titul mistra světa kategorie WRC 2 v řadě (podléhá oficiálnímu potvrzení ze strany FIA).
Již na začátku sezóny šéf ŠKODA Motorsport Michal Hrabánek oznámil, že oba tovární jezdci letos pojedou stejný počet soutěží v kategorii WRC 2. Podle tohoto klíče Tidemand pojede ve Walesu svoji letošní šestou soutěž, zatímco číslem šest bude pro Kopeckého Španělská rallye za tři týdny. Pontus Tidemand se tedy bude velmi snažit na Britské rallye zopakovat své loňské vítězství. Ve velšských lesích byl v sezóně 2017 neporazitelný. Hustá mlha a déšť nemohly pravděpodobného mistra světa zastavit před tím, aby v kategorii WRC 2 zajížděl nejrychlejší časy.
Jedním z největších Tidemandových soupeřů bude na Wales Rally GB, jak zní oficiální název britské rallye, juniorský pilot ŠKODA Kalle Rovanperä. Tři dny před startem Britské rallye mladý Fin oslaví své 18. narozeniny. I když měl finský řidičský průkaz vydaný na zvláštní povolení již rok, během posledních 12 měsíců mohl závodit jen v několika zemích. I tak stačil zazářit souhrnem několika nejrychlejší časů například ve Finsku, kdy následně po nehodě skončil na čtvrtém místě. Také na Německé rallye ukázal svoji rychlost, když v kategorii WRC 2 skončil na druhém místě. Nadcházející Britská rallye ve Walesu bude prvním podnikem mistrovství světa, v němž pojede mladý Fin podruhé. A zatímco teenageři jeho věku si obvykle užívají své první jízdy se zcela novým řidičským průkazem, Kalle Rovanperä bude v kategorii WRC 2 jedním z hlavních favoritů rallye.
Britská rallye ve Walesu startuje ve čtvrtek (4. října) v 19 hodin 1,7 kilometru dlouhou rychlostní zkouškou na dostihové dráze Tir Prince. V pátek (5. října) bude na posádky čekat pětice rychlostních zkoušek s celkovou vzdáleností 110,76 km. Nejnáročnějším a nejdelším dnem rallye bude sobota (6. října) s devíti měřenými úseky a 150,24 kilometru. Závěrečná nedělní etapa (7. října) bude měřit 55,64 km. Vítěz vystoupí na stupně vítězů v obci Llandudno přibližně v 15 hodin (místního času).
Věděli jste, že…
…v roce 1932 startovalo v první „Royal Automobile Club Rally“ překvapivých 132 posádek?
…v roce 1960 se rychlostní zkoušky RAC Rally, jak se tehdejší soutěž jmenovala, jely ve velšských
lesích, v Lake District a ve známém Kielder Forest?
…v roce 1990 se zde poprvé jely předsoutěžní inspekce trati, obvykle známé jako „recce“, a bylo
možné si dělat zápisky? Před rokem 1990 se rychlostní zkoušky jely pouze na základě přibližných
informací a spolujezdci se nespoléhali na nic víc než na detailní mapy.
…dříve byla RAC Rally náročnou maratonskou soutěží? Například v roce 1983 měla soutěž celkem
3046 kilometrů s 58 měřenými rychlostními zkouškami s celkovou délkou 844 km. Měřené úseky
tehdy zajel vítěz Stig Blomquist (Audi Quattro) za 8 hodin, 50 minut a 28 sekund. Posádka Ladislav
Křeček/Bořivoj Motl vyhrála třídu A5 s továrně nasazeným vozem ŠKODA 120 LS, když skončila na
celkovém 25. místě.
…do roku 2000 se Britská rallye jako součást mistrovství světa jela v Anglii, Skotsku a Walesu, než
se finálně přestěhovala do Walesu?
…se do soutěže vrátí všechny asfaltové zkoušky „Great Orme Llandudno“? Jsou tvořené
zatáčkovitými pasážemi a končí na promenádě v obci Llandudno nedaleko od stupňů vítězů.
nějak tomu nerozumím, ale pokud pojedou Pontus i Honza šest soutěží, tak je přece už teď jasné, že mistrem je Honza, no ne? pochybuju, že by škodovka jezdila ještě i do Austrálie, co???
Já bych k tomu dodal jednu věc. Přemýšlel jste někdo nad tím, proč Pontus neodstartoval do 2. etapy Rally Turecko? Prý tam bylo neopravitelné poškození konstrukce vozu. Viděl to poškození někdo? Při dvojitém defektu se totiž moc rám neohýbá A co by to mohlo znamenat? To mi řekněte vy.
nějak tomu nerozumím, ale pokud pojedou Pontus i Honza šest soutěží, tak je přece už teď jasné, že mistrem je Honza, no ne? pochybuju, že by škodovka jezdila ještě i do Austrálie, co???
Jinak ty tiskovky ŠM jsou vážně čím dál tím výživnější... To si v motorsportu nedokážou prosadit, aby si je psali sami - vždyť z tohohle musí být zle i jim...
Kalle vyhraje a tím Honzovi zajistí titul
Kalle vyhraje a tím Honzovi zajistí titul
Jinak jsem zvědav, kde Honza skončí po letošní sezóně, poněvadž mu končí smlouva ( tedy u kterého týmu, páč nepředpokládám, že by chtěl ukončit kariéru, když je na vrcholu a ještě by mohl dost dokázat )
no a je to venku