Tidemand bude bojovat o vítězství s Rovanperou

Úřadující mistr světa kategorie WRC 2 Pontus Tidemand má za cíl zopakovat ve Walesu své vítězství z roku 2017.

› Tovární posádky ŠKODA Pontus Tidemand/Jonas Andersson a Kalle Rovanperä/Jonne Halttunen jsou favority na vítězství v kategorii WRC 2 v 11. kole letošního mistrovství světa
› Úřadující mistr světa kategorie WRC 2 Pontus Tidemand má za cíl zopakovat ve Walesu své vítězství z roku 2017
› Juniorský tovární jezdec ŠKODA Kalle Rovanperä oslaví tři dny před startem rallye své 18. narozeniny
› ŠKODA Motorsport vybojovala letos již počtvrté v řadě v kategorii WRC 2 mistrovský titul v hodnocení týmů
› V letošní sezóně vyhrály posádky ŠKODA v devíti z deseti odjetých soutěží

Mladá Boleslav, 27. září 2018 – Úřadující mistři světa v kategorii WRC 2 Pontus Tidemand/Jonas Andersson (S/S) týmu ŠKODA mají za cíl zopakovat na Britské rallye ve Walesu (4. 10.–7. 10. 2018) své loňské vítězství. Zatímco vedoucí muž kategorie WRC 2 Jan Kopecký vyhrál zatím poslední Tureckou rallye, Pontus Tidemand ze Švédska z ní musel odstoupit, a tím umožnil svému týmovému kolegovi významně zvýšit náskok v celkovém pořadí. Juniorský jezdec týmu ŠKODA Kalle Rovanperä a spolujezdec Jonne Halttunen (FIN/FIN) pojedou ve Walesu již podruhé a budou chtít dosáhnout na příčky nejvyšší.

Na minulé Turecké rallye se proti sobě v sezóně 2018 v kategorii WRC 2 poprvé postavil úřadující mistr světa Pontus Tidemand a mistr České republiky Jan Kopecký. Zatímco Tidemand zde zaznamenal své páté letošní vítězství, Tidemand musel odstoupit. I tak ale tým ŠKODA Motorsport s předstihem vybojoval čtvrtý týmový titul mistra světa kategorie WRC 2 v řadě (podléhá oficiálnímu potvrzení ze strany FIA).

Již na začátku sezóny šéf ŠKODA Motorsport Michal Hrabánek oznámil, že oba tovární jezdci letos pojedou stejný počet soutěží v kategorii WRC 2. Podle tohoto klíče Tidemand pojede ve Walesu svoji letošní šestou soutěž, zatímco číslem šest bude pro Kopeckého Španělská rallye za tři týdny. Pontus Tidemand se tedy bude velmi snažit na Britské rallye zopakovat své loňské vítězství. Ve velšských lesích byl v sezóně 2017 neporazitelný. Hustá mlha a déšť nemohly pravděpodobného mistra světa zastavit před tím, aby v kategorii WRC 2 zajížděl nejrychlejší časy.

Jedním z největších Tidemandových soupeřů bude na Wales Rally GB, jak zní oficiální název britské rallye, juniorský pilot ŠKODA Kalle Rovanperä. Tři dny před startem Britské rallye mladý Fin oslaví své 18. narozeniny. I když měl finský řidičský průkaz vydaný na zvláštní povolení již rok, během posledních 12 měsíců mohl závodit jen v několika zemích. I tak stačil zazářit souhrnem několika nejrychlejší časů například ve Finsku, kdy následně po nehodě skončil na čtvrtém místě. Také na Německé rallye ukázal svoji rychlost, když v kategorii WRC 2 skončil na druhém místě. Nadcházející Britská rallye ve Walesu bude prvním podnikem mistrovství světa, v němž pojede mladý Fin podruhé. A zatímco teenageři jeho věku si obvykle užívají své první jízdy se zcela novým řidičským průkazem, Kalle Rovanperä bude v kategorii WRC 2 jedním z hlavních favoritů rallye.

Britská rallye ve Walesu startuje ve čtvrtek (4. října) v 19 hodin 1,7 kilometru dlouhou rychlostní zkouškou na dostihové dráze Tir Prince. V pátek (5. října) bude na posádky čekat pětice rychlostních zkoušek s celkovou vzdáleností 110,76 km. Nejnáročnějším a nejdelším dnem rallye bude sobota (6. října) s devíti měřenými úseky a 150,24 kilometru. Závěrečná nedělní etapa (7. října) bude měřit 55,64 km. Vítěz vystoupí na stupně vítězů v obci Llandudno přibližně v 15 hodin (místního času).

Věděli jste, že…

…v roce 1932 startovalo v první „Royal Automobile Club Rally“ překvapivých 132 posádek?
…v roce 1960 se rychlostní zkoušky RAC Rally, jak se tehdejší soutěž jmenovala, jely ve velšských lesích, v Lake District a ve známém Kielder Forest?
…v roce 1990 se zde poprvé jely předsoutěžní inspekce trati, obvykle známé jako „recce“, a bylo možné si dělat zápisky? Před rokem 1990 se rychlostní zkoušky jely pouze na základě přibližných informací a spolujezdci se nespoléhali na nic víc než na detailní mapy.
…dříve byla RAC Rally náročnou maratonskou soutěží? Například v roce 1983 měla soutěž celkem 3046 kilometrů s 58 měřenými rychlostními zkouškami s celkovou délkou 844 km. Měřené úseky tehdy zajel vítěz Stig Blomquist (Audi Quattro) za 8 hodin, 50 minut a 28 sekund. Posádka Ladislav Křeček/Bořivoj Motl vyhrála třídu A5 s továrně nasazeným vozem ŠKODA 120 LS, když skončila na celkovém 25. místě.
…do roku 2000 se Britská rallye jako součást mistrovství světa jela v Anglii, Skotsku a Walesu, než se finálně přestěhovala do Walesu?
…se do soutěže vrátí všechny asfaltové zkoušky „Great Orme Llandudno“? Jsou tvořené zatáčkovitými pasážemi a končí na promenádě v obci Llandudno nedaleko od stupňů vítězů.

Komentářů celkem: 19
27. 9. 2018 13:011
0 0
"bude na posádky čekat pětice rychlostních zkoušek s celkovou vzdáleností 110,76 km" tvl. už dost. Vzdálené jsou od sebe dva body. Vždyť už jsou k smíchu kde komu. smajlíksmajlíksmajlík
27. 9. 2018 13:022
0 0
Kalle vyhraje a tím Honzovi zajistí titulsmajlík smajlík
27. 9. 2018 13:483
0 0
nějak tomu nerozumím, ale pokud pojedou Pontus i Honza šest soutěží, tak je přece už teď jasné, že mistrem je Honza, no ne? pochybuju, že by škodovka jezdila ještě i do Austrálie, co???
Fox
27. 9. 2018 14:024
0 0
Řekl bych, že tiskové oddělení ŠM své zprávy nejen po sobě nečte, ale už si asi zvyklo, že je nečte nikdo - tak proč to napsat tak, aby to dávalo smysl ? Vždyť je to jedno...
27. 9. 2018 14:315 Upraveno 14:34
0 0
Původně napsal michna
nějak tomu nerozumím, ale pokud pojedou Pontus i Honza šest soutěží, tak je přece už teď jasné, že mistrem je Honza, no ne? pochybuju, že by škodovka jezdila ještě i do Austrálie, co???
Teoreticky ano. Existuje ale jedna možnost, která je asi nepravděpodobná, ale je. Ve WRC2 musíš oddělit pohár značek a jezdců. Do poháru značek se musí přihlásit tým před začátkem sezony. Do bodování pilotů se počítá 6 podniků ze sedmi prvních odjetých, které pilot jede. Honza má 5 startů a 5 vítězství. Před sebou jeden podnik, který zatím nejel. Pontus má 5 podniků, z toho 3 vítězství, 1x druhý a 1x ret. Před sebou má Wels. Pokud vyhraje, tak má 4 vítězství, 1x druhý, 1x ret. a šest startů. Teoreticky se může sám soukromě třeba i s Fordem přihlásit do Austrálie a přiihlásit se do WRC2. To není vázané na nominaci fabriky. To je šampionát jezdců, do kterého třeba ve Welsu může bodovat vyhozený Veiby. Potom tedy v případě, že vyhraje, má 5 vítězství a jedno druhé místo. Honza by při jeho teoretickém startu v Austrálii musel tedy vyhrát, nebo skončit nejhůře druhý. Potom by se rozhodoval vzájemný závod a to Turecko, kde Honza vyhrál a Pontus byl ret.
27. 9. 2018 15:036 Upraveno 15:04
0 0
Já bych k tomu dodal jednu věc. Přemýšlel jste někdo nad tím, proč Pontus neodstartoval do 2. etapy Rally Turecko? Prý tam bylo neopravitelné poškození konstrukce vozu. Viděl to poškození někdo? Při dvojitém defektu se totiž moc rám neohýbá smajlík A co by to mohlo znamenat? To mi řekněte vy. smajlík
27. 9. 2018 15:197
0 0
Kde se dá přihlásit na místo autora tiskovek škodovky? Takové překlepy sekám běžně a vzdálenost mezi RZ bych asi nenapsal smajlík
27. 9. 2018 15:348
0 0
Zkus psát články trochu zmateně a třeba si kuřete všimnou ….smajlík
27. 9. 2018 15:379
1 0
To je teď nějaká móda mít duševně vyšinutého mluvčáčka?
27. 9. 2018 15:5910
0 0
Původně napsal liposh
Já bych k tomu dodal jednu věc. Přemýšlel jste někdo nad tím, proč Pontus neodstartoval do 2. etapy Rally Turecko? Prý tam bylo neopravitelné poškození konstrukce vozu. Viděl to poškození někdo? Při dvojitém defektu se totiž moc rám neohýbá smajlík A co by to mohlo znamenat? To mi řekněte vy. smajlík
On jak odstartoval do té poslední RZ na pomalém defektu, tak díky tomu nakonec poškodil zavěšení. A prý byl nějaký problém s tím uchycením zavěšení na karosérii a technický delegát FIA (prý) zakázal pokračovat v soutěži.
27. 9. 2018 16:4011
0 0
Kuře do Plaz!
27. 9. 2018 19:2612
0 0
Původně napsal pačes
Původně napsal michna
nějak tomu nerozumím, ale pokud pojedou Pontus i Honza šest soutěží, tak je přece už teď jasné, že mistrem je Honza, no ne? pochybuju, že by škodovka jezdila ještě i do Austrálie, co???
Teoreticky ano. Existuje ale jedna možnost, která je asi nepravděpodobná, ale je. Ve WRC2 musíš oddělit pohár značek a jezdců. Do poháru značek se musí přihlásit tým před začátkem sezony. Do bodování pilotů se počítá 6 podniků ze sedmi prvních odjetých, které pilot jede. Honza má 5 startů a 5 vítězství. Před sebou jeden podnik, který zatím nejel. Pontus má 5 podniků, z toho 3 vítězství, 1x druhý a 1x ret. Před sebou má Wels. Pokud vyhraje, tak má 4 vítězství, 1x druhý, 1x ret. a šest startů. Teoreticky se může sám soukromě třeba i s Fordem přihlásit do Austrálie a přiihlásit se do WRC2. To není vázané na nominaci fabriky. To je šampionát jezdců, do kterého třeba ve Welsu může bodovat vyhozený Veiby. Potom tedy v případě, že vyhraje, má 5 vítězství a jedno druhé místo. Honza by při jeho teoretickém startu v Austrálii musel tedy vyhrát, nebo skončit nejhůře druhý. Potom by se rozhodoval vzájemný závod a to Turecko, kde Honza vyhrál a Pontus byl ret.
v tom případě Honzovi stačí, aby byl ve Španělsku druhý
27. 9. 2018 22:4513 Upraveno 22:49
0 0
Ano, bez ohledu na všechny ostatní případné Pontusovo starty mu nejhůře druhé místo zajistí titul... Ale třeba to za ně vyřeší Kalle už ve Walesu smajlík
Jinak ty tiskovky ŠM jsou vážně čím dál tím výživnější... To si v motorsportu nedokážou prosadit, aby si je psali sami - vždyť z tohohle musí být zle i jim...
28. 9. 2018 06:1714
0 0
Původně napsal plejtvak
Kalle vyhraje a tím Honzovi zajistí titulsmajlík smajlík
Kolego, kéž bys měl pravdu ! Mám ale trochu obavu, že to Kalle zahodí jako třeba v Mexiku, kde byl 1 a tuším že v předposlední RZ to poslal ven. Tam bylo vidět, že je schopen Tidemanda i přes své mládí pozávodit. Jen se ještě musí dopracovat k tomu, aby při své rychlosti posoudil míru rizika a hranu. Tím se liší mistři od ostatních. Rozhodně talent má jako prase, a Škodovka zase někomu vychová pilota ...
28. 9. 2018 07:2815
0 0
Původně napsal El Matador
Původně napsal plejtvak
Kalle vyhraje a tím Honzovi zajistí titulsmajlík smajlík
Kolego, kéž bys měl pravdu ! Mám ale trochu obavu, že to Kalle zahodí jako třeba v Mexiku, kde byl 1 a tuším že v předposlední RZ to poslal ven. Tam bylo vidět, že je schopen Tidemanda i přes své mládí pozávodit. Jen se ještě musí dopracovat k tomu, aby při své rychlosti posoudil míru rizika a hranu. Tím se liší mistři od ostatních. Rozhodně talent má jako prase, a Škodovka zase někomu vychová pilota ...
Zapomněl jsem připsat, že by taky nebylo špatné, kdyby Honza vyhrál ve Španělsku, které má v plánu jet, a tak by nemusel spoléhat nebo být nějak závislý na pomoci k titulu od někoho jiného.
Jinak jsem zvědav, kde Honza skončí po letošní sezóně, poněvadž mu končí smlouva ( tedy u kterého týmu, páč nepředpokládám, že by chtěl ukončit kariéru, když je na vrcholu a ještě by mohl dost dokázat )
28. 9. 2018 11:5116
0 0
Tak podle tiskové zprávy dokázal Tidemand v Turecku zvítězit i odstoupit. Asi dobrý oddíl. smajlíksmajlík
28. 9. 2018 11:5217
0 0
Zatímco Tidemand zde zaznamenal své páté letošní vítězství, Tidemand musel odstoupit.smajlíksmajlík
30. 9. 2018 11:3218
0 0
Tipnul bych si ze neustojí boj s Kallem a rozbije to.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!