Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
28. 9. 2018 17:30 − 13029× − 11

M. Wilson: S hledáním jezdců nespěcháme

M-Sport dnes přišel o týmovou jedničku, když Sébastien Ogier oznámil, že se vrací k Citroenu, což znamená pro cumbrijský tým hledání pilota.

Po dvou letech se letos ukončí spolupráce Sébastiena Ogiera a britského M-Sportu, avšak zejména kvůli sezóně 2017, kdy tým Malcolma Wilsona vybojoval titul jak mezi značkami, tak i zásluhou francouzského jezdce mezi piloty budou určitě v M-Sportu na spolupráci nahlížet jako na velmi povedenou. Teď však Francouz odchází zpět k Citroenu, kde svou kariéru v MS začínal a Malcolm Wilson má před příští sezónou nelehký úkol najít jezdce, který co nejlépe Ogiera na postu jedničky nahradí. Avšak jak se šéf M-Sportu nechává slyšet, rozhodování se ohledně budoucnosti nechce nijak uspěchat a zatím jedná s různými potenciálními piloty. Mezi jedním ze jmen, se kterými dle spekulací Malcolm Wilson jednal byl například Kris Meeke, jenž na blížících se Rally Legend bude startovat s Fiestou WRC.


Pod M-Sportem vyhrál Ogier naposledy letos na Korsice

Pokud jde o budoucnost týmu, na vše je dle Malcolma Wilsona dost času: "Mistrovství světa se účastníme pěknou řadu let a v plánu je jej neopouštět. Probíhají různá jednání, ale co přinesou, uvidíme. Není zatím moc kam spěchat. Pod smlouvou máme Teemu Suninena na příští rok," říká šéf M-Sportu s odkazem na jediného jezdce z letošní sestavy, který má smlouvu zajištěnu i na nadcházející sezónu. Elfyn Evans dle svých slov nemá chutě utíkat ke konkurenci a rád by v kokpitu Fiesty WRC vydržel i další rok, ale Welšan zatím smlouvu nemá. Potenciální jezdce pro M-Sport v roce 2019 lze hledat i u konkurence, smlouvy nemají v Citroenu Craig Breen ani Mads Ostberg, stejně tak smlouva končí například Haydenu Paddonovi s Danim Sordem. Takže teoreticky jezdci na trhu jsou, ale kdo a zda zamíří do M-Sportu, to ukáží nadcházející (tý)dny.

Pokud jde o samotný konec Seba Ogiera v M-Sportu, pak není pochyb, že pro M-Sport a Malcolma Wilsona jde o velkou ztrátu. "Z toho, že Seb s Julienem odchází jsem opravdu smutný. Stali se tady součástí rodiny a až nám na konci sezóny řeknou své sbohem, tak za sebou nechají podobný odkaz jako Colin McRae, Carlos Sainz, Marcus Gronholm a všichni ostatní skvělí jezdci, kteří týmem prošli. Je bez debat, že nám budou chybět. Snažili jsme se bojovat, aby nás neopouštěli, ale i s větší technickou podporou od Fordu to bylo málo," říká Malcolm Wilson a pokračuje, "jsem velmi hrdý na to, co dokázali a co ještě v nadcházejících třech soutěžích mohou dokázat. Přišli k nám do týmu a i malým množstvím testovacích kilometrů dokázali vyhrát první rally s Fiestou WRC. Loni jsme společně psali historii a to, co jsme jako soukromý tým spolu se Sebem a Julienem dokázali nebude zapomenuto, na což jsem velmi hrdý."

Komentářů celkem: 11
28. 9. 2018 18:41
0 0
Přeloženo - čekáme, co zbyde
28. 9. 2018 19:04
1 0
Je mi Malcolma "líto". Trochu mi v sezoně připadá, že volání Ogiho po větším zapojení Fordu, bylo stále naléhavější, hlavně ve Finsku. Holt plně tovární tým je výhoda a nelze to nahradit ani nasazením všech lidí v týmu.
A jak píše Tom, tak hvězdy mají kontrakt na leta u konkurence, takže na M-Sport zbývá jen zalátat ztráty. Snad to neutne jejich vášeň pro rally!
28. 9. 2018 19:40
Upraveno 19:43
1 0
Škoda že nechali jít Tanaka... Podle mého, to letos vyhraje a další roky bude velmi, velmi silný... A Ogier i Neuville to budou mít hodně těžký v r. 2019. Je čím dál tím lepší, je to zabiják... smajlík
28. 9. 2018 20:42
0 0
Za současné konstelace by byl pro M-Sport, ideální Meeke, jediný má rychlost, která stačí na 3 nejrychlejší...
28. 9. 2018 21:06
0 0
Mám stejny názor, jde podle me o to, jestli to da pojišťovna
29. 9. 2018 01:57
0 0
Trochu bych to viděl jinak. Ogier pomalu strací a udělat další titul bude pro něj větší a větší problém ať bude kdekoliv, proště stárne, minulý rok se mu podařil, tento ani trochu. Myslíš že Malcolm to dávno tuší jinak by určitě bojoval vic, to si myslím. Tento rok dle mě už titul Ogier neuděla, to je velmi pravděpodobné. Vymlpuvat se na Ford úplně nefunguje, rozhodně Ford nemůze za to že udělal třeba v Turecku houpou chybu. Tento rok dela více chyb a to auto i team zná vice.
29. 9. 2018 02:01
0 0
Jestli si někdo zaslouží titul za to co předvádí tento rok tak je to jednička Toyoty
29. 9. 2018 08:04
0 1
Původně napsal Jan1000
Trochu bych to viděl jinak. Ogier pomalu strací a udělat další titul bude pro něj větší a větší problém ať bude kdekoliv, proště stárne, minulý rok se mu podařil, tento ani trochu. Myslíš že Malcolm to dávno tuší jinak by určitě bojoval vic, to si myslím. Tento rok dle mě už titul Ogier neuděla, to je velmi pravděpodobné. Vymlpuvat se na Ford úplně nefunguje, rozhodně Ford nemůze za to že udělal třeba v Turecku houpou chybu. Tento rok dela více chyb a to auto i team zná vice.
No jasne, uz je to duchodce a mel by odevzdat ridicak, mezi sezonou 2017 a 18 dostal Alzheimera a sedy zakal. Me prijde ze ty rozumy o starnuti placaji lidi kdyz uz fakt nemaji co jineho rict. Jo, zna lip auto a tym, ale konkurence taky nespi a vyviji. Loeb bral tituly az do konce aktivni kariery v 38, a ze mu rychlost stale nechybi ukazuje doted. Ogier je porad liga sama pro sebe a ukazuje se to ve vypjatych situacich, verim ze na zbyvajicich zavodech to predvede. Hlavnim souperem bude asi Tanak.
29. 9. 2018 08:13
0 0
Malcolm Wilson... chlap, co má "koule"... žádné vytáčení, žádné okecávaní. To je rozdíl proti tiskovkám ŠM. Pro mě nejlepší manažer okolo rally všech dob. smajlík
29. 9. 2018 11:48
0 0
Původně napsal Zajda
Původně napsal Jan1000
Trochu bych to viděl jinak. Ogier pomalu strací a udělat další titul bude pro něj větší a větší problém ať bude kdekoliv, proště stárne, minulý rok se mu podařil, tento ani trochu. Myslíš že Malcolm to dávno tuší jinak by určitě bojoval vic, to si myslím. Tento rok dle mě už titul Ogier neuděla, to je velmi pravděpodobné. Vymlpuvat se na Ford úplně nefunguje, rozhodně Ford nemůze za to že udělal třeba v Turecku houpou chybu. Tento rok dela více chyb a to auto i team zná vice.
No jasne, uz je to duchodce a mel by odevzdat ridicak, mezi sezonou 2017 a 18 dostal Alzheimera a sedy zakal. Me prijde ze ty rozumy o starnuti placaji lidi kdyz uz fakt nemaji co jineho rict. Jo, zna lip auto a tym, ale konkurence taky nespi a vyviji. Loeb bral tituly az do konce aktivni kariery v 38, a ze mu rychlost stale nechybi ukazuje doted. Ogier je porad liga sama pro sebe a ukazuje se to ve vypjatych situacich, verim ze na zbyvajicich zavodech to predvede. Hlavnim souperem bude asi Tanak.
Jak dopadl poslední start Loeba? Nedojel. Ještě nikdo nevyhrál titul jen rychlostí. Minulý rok Ogier nevyhral nejvíc RZ ale pravidelně bodoval. Tento rok to několikrát zahodit vlastní chybou. Jinak by určitě měl víc bodů. Rád se budu plést ale myslím že podpisem Citroenu je o této sezoně rozhodnuto. To že nikdo není mladý věčně je fakt.
29. 9. 2018 13:32
0 0
Sakraa naučte se použít diskuzi. Není třeba plevelit stránku hloupou citací. Stačí třeba napsat: To Jan1000 souhlasím s tebou.

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama