Domácí přihlášky na Rallye Český Krumlov

Jako každoročně se vydá na trať Rallye Český Krumlov i řada „domácích“ posádek.

Tisková informace 34. Rallye Český Krumlov č. 5 / 21. 5. 2006

Co domácí?
Jako každoročně se vydá na trať soutěže i řada „domácích“ posádek. Tedy takových, které buď přímo sídlí v regionu, anebo za některého místního soutěžícího startují. Tradice jihočeského soutěžního sportu co do slavných posádek není právě bohatá, jižní Čechy se zdaleka nemohou honosit tak úspěšnými posádkami, jako například Příbram nebo Zlín. Při pohledu do dávné minulosti se musíme zmínit o posádce Fošum – Kulhánek, která v 70. letech reprezentovala krumlovský autoklub. Stanislav Fošum je dnes už dlouholetým ředitelem soutěže, Vratislav Kulhánek také chvíli v této roli působil. Později ho ale osud zavál mimo jižní Čechy, až se stal nejvyšším představitelem Škody Auto. Pak se do kokpitu soutěžního vozu tu a tam vracel, párkrát s Fošumem dokonce v obráceném gardu: jako jezdec se Stanislavem na pravé sedačce.

Velkou postavou je Jiří Urban z od Krumlova blízké Přísečné. Fungoval jako člen dvou největších soutěžních týmů československé historie, v tovární sestavě z Mladé Boleslavi a Barum teamu ve Zlíně. Zažil bohatýrské doby vozů Škoda 130 RS.

Dnes reprezentují Jihočechy především manželé Trojanovi z Katovic, Pavel Kundrát s Františkem Poláčkem přímo z Českého Krumlova, Patrik Hlach, Jan Jinderle a další. Určitě velmi speciálním hostem bude tentokrát Emil Triner startující se škodovkou v barvách spolupořádajícího ČK motorsport.

Emil Triner za ČK motorsport
Jeden z nejlepších soutěžáků české historie a stále velmi populární Emil Triner pojede v Krumlově s licencí soutěžícího ČK motorsport. Triner startuje letos hlavně na Slovensku se Škodou Fabií Kit Car, ale účastní se i českých soutěží. Slovensko absolvuje s prvním exemplářem vozu, který postavili v Praze – Podbabě pro Jana Kopeckého a Filipa Schovánka. Jeho autor Vlastimil Brůzl pak připravil pro Kopeckého druhé auto a s prvním jel párkrát sám. Ovšem na posledním sprintu v Tišnově došlo u pravidelného Trinerova auta k technické poruše, takže je otázka s jakým v Krumlově pojede. Říká se, že motor v tom prvním je lepší, má příznivější křivky průběhu výkonu a točivého momentu.

I tak ale slibuje Trinerův start určitě velkou podívanou, stále platí za vynikajícího jezdce dvoukolek. Ne nadarmo byl i mistrem Evropy. V těchto chvílích zůstává otazníkem jen jméno spolujezdce, v úvahu připadají zřejmě Martin Omelka, stejně jako na Šumavě, či výjimečně volný Jaroslav Jugas.

Jihočeské posádky v obvyklé sestavě
Kromě už zmíněného Emila Trinera pojednou Jihočeši tak, jak jsme už nějaký čas zvyklí. Mezi šestnáctistovkami se letos poprvé objeví posádka Pavel Kundrát – František Poláček se Škodou Felicií Kit Car. Vůz postavil před lety špičkový jezdec a mechanik v jedné osobě Jaroslav Vančík a po několika sezónách ho prodal k lipenskému jezeru. Kundrát s Poláčkem si s ním zažili dobré i zlé, včetně ošklivé havárii právě na domácí krumlovské soutěži. Po dokonalé restauraci vozidla bude mít jakousi obnovenou premiéru právě o tomto víkendu. Velmi vysoko ve své třídě N 1600 míří manželé Jiří a Eva Trojanovi. S už poněkud letitým Volkswagenem Polo týmu ČK motorsport jsou pravidelně rovnocennými soupeři převládajících vozů Honda Civic 1,6 Vti a také tentokrát rozhodně míří na stupně vítězů.

Za pozornost určitě stojí i blatenský Václav Stejskal, který obhospodařuje celou řadu zajímavých vozů třídy N do 2000 cm3 a sám také vždycky některý řídí. Tentokrát s libereckým zkušeným spolujezdcem Josefem Králem v barvách českobudějovického Ediktu. Domácí sestavu doplňují jako obvykle Patrik Hlach, loňský neúspěch v podobě medializované havárie chce odčinit jistě Jan Jinderle a premiéru bude mít „pohárový“ Josef Koupal. „Cestující“ spolujezdkyně Pavla Třebínová, jinak dcera bývalého soutěžáka a v současné době také časoměřička, usedne tentokrát vedle Dušana Breichy a na trati se objeví i českobudějovičtí manažeři tamní teplárny Roman Koranda a Jiří Kramář v maličké Toyotě Yaris, kterou kdysi v plzeňské stáji Milana Lišky velmi úspěšně řídil Marcel Tuček.

Komentářů celkem: 3
Anonym IP:212.158.147.130
22. 5. 2006 15:00
0 0
GO jihočeši GO!!!
22. 5. 2006 23:42
0 0
Fadíme našemu Pepovi Koupalů a nezapomínáme ani na Dušana Brejchu, se kterým se pravidelně utkáváme v Českobudějovickým poháru. Pavlovi Kundrátů samozřejmě fandíme taky. Tak ukažte klucí, že i u nás na jihu čech to umíme, hodně štěstí.
Anonym IP:194.50.64.132
30. 5. 2006 09:09
0 0
Dušan Brejcha jel skvěle zasloužil by si lepší auto . Díky Dušane
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!