30. 9. 2018 09:06 − 8725× − 6

Český triumf na rakouské půdě

O finále letošní sezóny rakouského mistrovství se postarala zbrusu nová soutěž s centrem v Melku.

Tento exkluzivní post do loňska patřil tradiční Waldviertel Rallye, ale ta po rozkolech v organizačním sboru, problémech s financemi a ve finále po kontroverzním rozhodnutí rakouské automobilové federace v šampionátu skončila. Nakonec ale odloučení této klasiky od rakouského mistrovství nemusí trvat vůbec dlouho. Do reinkarnace svého oblíbeného podniku se pustil její vítěz z roku 2014 Christian Mrlik a první ročník Rallye W4 se odehraje už letos v půlce listopadu. Posádkám nabídne klasické úseky s více než dvoutřetinovým obsahem šotoliny a celkovou délkou 120 ostrých kilometrů a bude kandidovat na místo v kalendáři pro příští rok. Teď se ale vraťme zpátky do letošní sezóny a podívejme se na jiný zbrusu nový podnik. Tím se stala Niederösterreich Rallye, rovněž umístněná nedaleko českých hranic, obsahující 150 ostrých kilometrů na pěkných asfaltových tratích. První etapu tvořil sice jediný test, zato se jednalo o třicetikilometrový polokruhový úsek.

Novopečeným rakouským mistrem se už s předstihem stal Niki Mayr-Melnhof a ten se rozhodl dát před účastí v závěrečném podniku přednost sbírání evropských zkušeností. Právě do mistrovství Evropy by se příští rok mohl pilot Fordu Fiesta R5 přesunout a tak si ještě letos vyzkouší tamní konkurenci v lotyšském podniku. Žádnou díru do světa, přesněji řečeno do Evropy letos neudělal rakouský mistr z roku 2016 Hermann Neubauer. Na závěr sezóny tak se svou Fiestou R5 vyrazil domů, kde chtěl navázat na vítězství z prázdninové Rallye Weiz. Cesta k vítězství však vedla přes hodně silnou zeď tvořenou favorizovanou dvojicí Raimund Baumschlager a Škoda Fabia R5. Kromě duelu bývalých mistrů se v Niederösterreich Rallye odehrály ještě další pěkné duely. Duel o post vicemistra mezi dvěma piloty Fabií R5, Johanesem Keferböckem a Gerhardem Aignerem byl tím prvním.

V prvních dvou zkouškách se více dařilo Aignerovi, který letos pravidelně sbírá body a z pěti startů čtyřikrát rally dokončil na pódiu. Keferböck, který cestu za vicemistrovským titulem v lednu zahájil nečekaným triumfem v obrozené Jänner Rallye, se před svého rivala posunul na třetí zkoušce a vydržel před ním až do samého konce. V celkovém pořadí Keferböck dokázal udržet za zády i maďarského hosta Józsefa Trencsényiho v další škodovce a díky tomu se postavil na bednu. Vicemistrem se nakonec Keferböck stal jen díky vyhranému Jänneru, bodů nasbíral totiž stejně jako Aigner. Závěrečná rakouská soutěž musela rozhodnout i zamotanou zápletku boje o titul ve dvoukolkách. Wilhelm Stengg jun. své nasazení trochu přehnal a všechny naděje pověsil v RZ 4 na strom stejně jako svůj Opel Adam R2. Ve stejném čase Christopha Zellhofera za volantem Suzuki Swift Super 1600 od titulu dělila necelá půlminuta, kterou ztrácel na Lucu Waldherra v Opelu. Pilot Suzuki sice v závěrečné zkoušce zajel čas o osmnáct sekund rychlejší, ale na titul to nestačilo. Rakouským mistrem dvoukolek se stal Waldherr.

V absolutním pořadí do rally vstoupil nejrychleji Baumschlager, když v jediné páteční zkoušce porazil Neubauera o 4,1 sekundy. Pilot Fordu sice ráno nezvolil ideální obutí svého vozu, ale i tak se posunul po RZ 2 do čela výsledkové listiny. Bohužel už do cíle následujícího testu dorazil s prasklou poloosou a minutovou ztrátou. O mistrovské body Neubauerovi nešlo, jediný význam mělo vítězství a to bylo definitivně pryč, takže posádka už do dalšího testu nenastoupila. Baumschlager se vrátil do čela, ale vyhráno ještě neměl. Na start rally odehrávající se relativně blízko českých hranic vyrazila i trojice českých posádek ve vozech R5. Zdeněk Pokorný se jako jediný z nich nedostal do top ten, když soutěž dokončil na třináctém místě. Patrik Rujbr s další Škodou Fabia R5 rally dokončil na šesté místě. Senzační výkon však v Rakousku předváděl Jaroslav Orsák, který po dlouhé roční pauze znovu vyrazil se svým Fordem Fiesta R5 na soutěžní tratě. Ve čtvrté a páté zkoušce zajel Orsák identický čas s Baumschlagerem a po sedmém testu se už vyhoupnul do čela. Zkušený rakouský matador se pokusil v předposlední zkoušce ještě zvrátit situaci ve svůj prospěch a do finále šel s odstupem tří vteřin. Orsák tam ale zajel rychleji a první letošní start, ještě na zahraniční půdě, ozdobil nečekaným vítězstvím.

Konečný stav šampionátu: 1. Mayr-Melnhof 133, 2. Keferböck 95, 3. G. Aigner 95

Komentářů celkem: 6
30. 9. 2018 09:36
0 0
Na resultech ještě nejsou komplet výsledky, ale článek si žádal nahodit
30. 9. 2018 12:55
0 0
30. 9. 2018 13:59
0 0
Nějak jsem to nepochopil s tím Waldviertelem? V článku je chyba,nebo se opravdu pojede v půlce listopadu jako samostatný kandidátský podnik? V kalendáři nic není,ale byla by to dost potěšující zpráva.smajlík
30. 9. 2018 14:38
0 0
Původně napsal matejovec
Nějak jsem to nepochopil s tím Waldviertelem? V článku je chyba,nebo se opravdu pojede v půlce listopadu jako samostatný kandidátský podnik? V kalendáři nic není,ale byla by to dost potěšující zpráva.smajlík
http://www.rallyew4.at/2018/
30. 9. 2018 20:46
0 0
Jarin ještě jezdí? Dobrá zpráva.,
30. 9. 2018 21:28
0 0
Gratulace vitezum!!
A pochvala organizatorum za velmi povedenou Rally smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!