Porazí v Německu Peugeot Škodu?

V Německu se o víkendu odehrál předposlední díl šampionátu a situace v boji o titul zůstává nadále více než vyrovnaná.

Peugeot před dvěma roky reinkarnoval své německé zastoupení a stalo se tak třicet let poté, co Michéle Mouton za volantem 205 T16 ovládla německé mistrovství. Stáj Peugeot Talbot Deutschland tím navázala na triumf Kalle Grundela z předcházející sezóny. Marijan Griebel letos na co navazovat nemá, první dva roky s 208 T16 R5 a Christianem Riedemannem mistrovský úspěch Peugeotu Deutschland nepřinesly. Teď k němu ale mají hodně blízko, když Griebel zvítězil ve dvou posledních soutěžích po sobě a na start té předposlední dorazil jako lídr mistrovství. Na Dominika Dinkela letos připadnul úkol hájit barvy značky Škoda na německé půdě, když Fabian Kreim zamířil do mistrovství Evropy. Dinkelovi se zatím podařilo vyhrát jedinou soutěž a to rozhodlo o jeho propadu na druhé místo, bodově je jeho skóre nadité stejně jako to Griebelovo. Ani tentokrát se na start nepostavil Christian Riedemann, který tím pádem už definitivně vypadává z boje o titul.

Carsten Mohe si letos dělá doslova radost, a to nejen sobě, ale i fanouškům. Ve svých dílnách se mu podařilo dát dohromady krásný Renault Megáne Maxi. V rámci ADAC Rallye Masters vypisované na soutěžích německého mistrovství už dvakrát zvítězil a ve stejný úspěch doufal i tentokrát. V shakedownu Mohemu ale pořádně zatrnulo, když jeho Renault dojížděl na tři válce. Do ostrého startu soutěže se jej naštěstí podařilo opravit a Mohe se pustil do boje s Rubenem Zeltnerem v Porsche o vedení v ADAC Rallye Masters. V osmém testu ale motor Renaultu řekl definitivně poslední slovo a vítězem se nakonec stal Zeltner. Atrakcí ADMV Rallye Ezgebirge se stal start Seppa Wieganda, který se zde objevil za volantem Opelu Adam R2. Se značkovým kolegou Juliusem Tannertem sehrál pěknou bitvu, kterou dokázal vyhrát a v celkových výsledcích ještě Wiegand vystoupal na pěkné páté místo.

Oba hlavní protagonisty v boji o titul na pódiu doplnil stejně jako třemi týdny při ADAC Rallye Niedersachsen mladý Roman Schwedt s Peugeotem 207 Super 2000. Na první příčce se po první zkoušce objevil Dinkel a hned v té druhé jej ve vedení vystřídal Griebel. Vítězem úvodní etapy tvořené třemi testy, ze kterých dva musely být kvůli nedávné vichřici upraveny, se ale nakonec přeci jen stal pilot Fabie R5. Přetahování se o vítězství pokračovalo i v sobotu ráno, když si během první sekce oba jezdci pořadí dvakrát prohodili. Dinkel vedl i nadále, jen místo pátečního náskoku dvou desetin teď měl k dobru už jen jedinou. V šestém testu se do čela vrátil Griebel, ale následující test dokončil na defektu. Naštěstí ztratil jen deset vteřin a dramatický souboj mohl dál vesele pokračovat. Pilota Peugeotu defekt očividně nakopnul, když poté zvítězil ve třech zkouškách po sobě a vrátil se zpátky do čela. Dinkel si však stále udržoval šanci na vítězství, do poslední zkoušky nastupoval se ztrátou pouhých 1,4 sekundy. Stejně jako při předešlé soutěži jej v rozhodujícím momentu zradil jeho vůz, byť za ohnutou spojovacku z předposlední zkoušky si pilot mohl sám. Problémy s pumpou paliva a následně turbem Škody Fabia R5 na shakedownu jej málem vyřadily z rally už před jejím startem a teď na jejím konci odešel přední diferenciál. Dinkel v závěrečné zkoušce nechal minutu a udržel si alespoň druhé místo. Griebel podal další parádní výkon, vyhrál třetí soutěž v řadě a stal se před závěrečnou soutěží samostatným lídrem šampionátu. Peugeot je teď opravdu blízko zisku vysněného titulu.

Stav šampionátu: 1. Griebel 144, 2. Dinkel 132, 3. Schwedt 92, 4. Riedemann 83, 5. Gassner Jr 51, 6. Keil 42

Komentářů celkem: 6
30. 9. 2018 09:47
0 0
Srovnejte kvalitu i kvantitu mistrovství ČR a Německa, je to neporovnatelné, alespoň z tohoto pohledu můžeme na Němce hledět hodně shora.
1. 10. 2018 20:20
0 0
shifty:neplevel tady kde co už je to staré minimálně 4! dny.
2. 10. 2018 08:30
0 0
hujer, jaké plevelení? Aspoň další zdroj píše, že jeho konec v ŠM nebyl asi úplně podle toho, co psala ta pohádka zvaná tiskovka smajlík
2. 10. 2018 18:19
0 0
Jo,ale nemusí to házet pod každý článek.
4. 10. 2018 23:19
0 0
Dal sem to sem dvakrat, protoze mi to prijde jako dulezita informace a vyvraci to ty nesmysly, co tu tvrdila skoda. Tak neprud hujere...
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!