Viktor Hausknotz - eWRC.cz
22. 5. 2006 00:00 − 2425× − 2

Z východu na jihozápad

PREVIEW – Krásnou jihočeskou přírodou se o víkendu opět rozezní hluk soutěžních motorů.

Krásnou jihočeskou přírodou se opět rozezní hluk soutěžních motorů. Snad nejoblíbenější soutěž Global Assistance MMČR Rallye Český Krumlov se jede letos po čtyřiatřicáté a poprvé v novodobé historii bez přídomku hlavního sponzora rallye. Rozsáhlejší změny potkaly i trať. Téměř 200 kilometrů rychlostních zkoušek je přeuspořádáno do dvanácti testů, mezi kterými ovšem nechybí jihočeské klasiky ve více či méně obměněné podobě. Malonty, Římov, Zátoň, Kohout – to jsou jména, která českému fanouškovi snad ani netřeba vysvětlovat. V listině přihlášených pak nalezneme 95 soudobých automobilů a vzhledem k situaci v mistrovstvích je na co se těšit.

Supersérie
Situace v supersérii je velmi zamotaná. V tomto šampionátu se ostatně škrtají čtyři výsledky, takže až do poslední chvíle zřejmě nebude jasné, kdo vlastně bude mít nárok na titul v absolutní klasifikaci. Na tratě se každopádně vrací těžký kalibr v podobě Peugeotu 206 WRC Štěpána Vojtěcha a ani při nejlepší vůli nemůže mít v poli soupeře. Druhé WRC měl do Krumlova přivézt sedmý muž průběžného pořadí Leoš Flídr. Ten ale v Tišnově ošklivě havaroval a kromě nuly na kontě bude mít i starost, zda tým Věroslava Cvrčka stihne dát octavii do pořádku. Průběžně velmi pěkné čtvrté místo drží Tomáš Kurka, tomu se ale v posledních závodech vrací stará „nedojížděcí“ forma. Nové barvy představil na svém voze v Tišnově Jáva Javoš, zatím mu ovšem k úspěchu nepomohly.

Nejlépe rozjetou má supersérii matador Vladimír Berger. Na Šumavě úspěšně hostoval za volantem fabie, Valašku a Tišnov absolvoval již se svou osvědčenou a velmi spolehlivou octavií a na obou soutěžích vybojoval druhé místo. Zdá se, že nejvážnějším kandidátem na titul bude právě on. Konkurenci v kategorii mu obstará především Marián Šín, který se vrátil do kokpitu po půlroční pauze a chce si s „maxíkem“ ještě pořádně zazávodit. Další soutěžácké krůčky bude podnikat František Došek s druhou octavií a zapomenout nesmíme ani na Nešpora s krásným escortem.

Výrazným oživením startovního pole bude start Emila Trinera s fabií kit car. Už v Tatrách dokázal, že s ní může být rovnocenným soupeřem ostatním S1600 – a na své oblíbené trati může ještě zrychlit. Bohužel kvůli nedostatku finančních prostředků nemůže populární Emil absolvovat žádný kompletní šampionát, a jeho jízdu si tedy budeme vychutnávat jen příležitostně. Se stejným vozem pojede i Brůzl, který si svou letošní premiéru v Tišnově moc dlouho neužil. Vozů bez homologace bude v poli více, můžeme se těšit na dva „sunníky“ a ve stejném počtu nám oživí vzpomínky na dobu nedávno minulou i „fáva“.


St. č. 28: V. Berger – P. Gross
(Škoda Octavia)
X
St. č. 29: M. Šín – K. Achsová
(Peugeot 306 Maxi)

Průběžné pořadí Supersérie:
1. Raimund Baumschlager 40 b.
2. Vladimír Berger 38 b.
3. Totto Wolff 24 b.
Předchozí vítězové:
2005 Š. Vojtěch – Ernst (Peugeot 206 WRC)
2004 Kresta – Tománek (Subaru Impreza WRC)
2003 Pech – Uhel (Ford Focus WRC)

MMČR – absolutní klasifikace (PV + S1600)
Púchovská soutěž sice řádně zamíchala celkovým pořadím, na čele mistrovské tabulky se však nic nezměnilo. Doposud vedoucí Achim Mörtl na Slovensko nedorazil (oficiální zpráva hovořila o rodinných důvodech), v jižních Čechách by ovšem už chybět neměl. Do karet mu nahrává fakt, že si již loni tuto soutěž vyzkoušel, a bude tak vyzyvatelem, který místní podmínky již zná. Perfektní závod zajel u našich východních sousedů Václav Pech a opět přesvědčil o potenciálu nové EVO IX. Vrací se do barev svého tradičního sponzora, co ale nebude chtít měnit, je první příčka v cíli soutěže. Také Vojtěch Štajf si vylepšil bodové konto a zatím je Pechovi nejvážnějším domácím soupeřem.

Zatímco většina české špičky si na „matadorce“ polepšila, Václav Arazim zaznamenal další odstoupení, čímž již vyčerpal dvě možnosti škrtání výsledku. Jeho naděje na další titul se tak minimalizovala. I přesto bude chtít určitě vylepšit svou reputaci nějakým pěkným výsledkem, zvláště, když to byl právě on, kdo zde v posledních dvou ročnících slavil vítězství. K užší špičce musíme počítat i tři piloty, jejichž technika vzhledem k postupujícímu vývoji již nepatří k nejnovějším. Miroslavu Jandíkovi se na půdě svého sponzora dařilo, Karel Trojan naopak zaznamenal nešťastný výpadek a musel použít superrally. I tak se ovšem drží jen těsně za Pechem v tabulce. Miroslav Cais jako jeden z mála Rallye Matador Tatry vynechal a nastoupí do boje až v Krumlově. Právě on může být černým koněm soutěže.

I druhý sled pévéčkařů je velmi nabitý. Po delší pauze se na české rallye objeví Milan Chvojka, který změří síly mimo jiné s jedním z nejrychlejších Slováků Peterem Gavlákem či s Janem Votavou. Na nepovedený úvod sezony budou chtít zapomenout Vlček, Červenka, Liška, Tuček, Otto či Szabó, Jan Jelínek zase se svou EVO VI hodlá prohnat moderněji vyzbrojenou konkurenci. Zasáhnout do boje o body by měli i dosud pauzírující Radek Mifka, rozjíždějící se Daniel Běhálek či Jaromír Tomaštík.


St. č. 17: M. Chvojka – V. Dolínek
(Mitsubishi Lancer EVO VIII MR)
X
St. č. 9: M. Cais – P. Ondrejčík
(Mitsubishi Lancer EVO VII)

Průběžné pořadí MMČR:
1. Achim Mörtl 60 b.
2. Hermann Gaßner 43 b.
3. Vojtěch Štajf 43 b.

Průběžné pořadí MMČR (PV):
1. Achim Mörtl 40 b.
2. Vojtěch Štajf 28 b.
3. Václav Pech 28 b.





Předchozí vítězové (PV):
2005 Arazim – Gál (Mitsubishi Lancer EVO VIII)
2004 Arazim – Gál (Mitsubishi Lancer EVO VII)
2003 Jandík – Chrastecký (Mitsubishi Lancer EVO VIII)

Vozy S1600 se zatím do celkové klasifikace příliš neprosazují, výjimkou byl zatím jen ojedinělý výkon Jozefa Béreše. Příjemně však v Púchově překvapil i Sebastian Frycz s novým puntem Roto týmu, bohužel mu technika moc dlouho nevydržela. Přesto může být jedním z favoritů krumlovské soutěže. Velkým konkurentem by mu chtěl být Roman Odložilík, který je přihlášen s novým swiftem, ten by ale měl jet současně v polském mistrovství. Odložilíka bychom na soutěži měli vidět určitě. Tradičně dobrý výkon lze očekávat od Petáka, a také Dušan Kouřil se od nesmělého začátku roku rozjel a šlape soupeřům na paty. Petr Zedník v Púchově sice využil superrally, ovšem tentokrát šlo opravdu o náhodnou banální závadu, a tak je zde šance, že se jeho pěkná fiesta dostává do formy.

Skupina A
Na svá dvě vítězství bude chtít navázat Jiří Skoupil, který za normálních okolností nemá ve třídě A7 žádného rovnocenného konkurenta. Přesto se o body pokusí i loňský mistr ve sprintech Milan Šimeček a rovněž Fišer a Mol. Zajímavé vozítko Ford Puma přiveze Miroslav Kalina. Vymírající diesely budou zastupovat pouze bratři Bočkovi.

Jasným favoritem šestnáctistovek je Antonín Tlusťák, měřítkem jehož výkonnosti jsou však spíše piloti S1600. Pole kitových felicií je ve zvláštní konstelaci. Na domácí půdě se poprvé letos představí Pavel Kundrát a není pochyb o tom, že bude chtít být velmi rychlý. Značně nabuzen bude po perfektním výkonu ve Štemberku i František Pokladník. Antonín Matys zatím nepatří k nejrychlejším, v tabulce ovšem zaujímá třetí pozici. Slabší vozový park pak zastoupí Pletka, Dukát a Blahout.

Neskutečně nabitá bude třída A5, kde se k zájemcům o titul přidají i zajímaví hosté. Do první skupiny lze zařadit trojici pilotů, která si to mezi sebou rozdala i v Púchově a ze které nejlépe vyšli manželé Kopelentovi. Ti tak podstatně zvýšili svůj náskok v tabulce před Achsem a Bryndou. Situaci jim ale notně ztíží návrat Mistra Cimbu za volant kitové felicie a zálusk na první místo si po skvělých výkonech ze sprintů bude dělat určitě i Michal Hora. Po delší pauze bychom také měli vidět dalšího Plzeňana Michala Fialu s další fabií. Nepříjemným překvapením je naopak absence Josefa Sedláčka.


St. č. 57: J. Vaňáč – V. Vorel
(Peugeot 206 RC)
X
St. č. 53: E. Smékal – Z. Chvojková
(Honda Civic Type-R)

Průběžné pořadí MMČR (sk. A):
1. Josef Peták 30 b.
2. Diego Gonzo 24 b.
3. Antonín Tlusťák 22 b.

Předchozí vítězovétřída A7třída A6třída A5
2005Mol – MášaProkop – GrossSedláček – Kulštejn
2004Peták – BenešováKneifel – BlažekFiala – Heidenreich
2003Šín – KulštejnVančík – TománekKneifel – Blažek

Skupina N
Jan Vaňáč je s přehledem v čele tabulky třídy N3, ale v Krumlově to bude mít velmi těžké. Tentokrát by neměla chybět dvě velmi rychlá clia Novotného a Stejskala, Smékalovi zase po tatranské porážce Motocarsport řádně připraví rychlého „tajpra“. Už delší dobu jsme neviděli druhou dvěstěšestku Tomáše Bičáka, aktivní je naopak poslední dobou Martin Rada, který dává do konkurenceschopného stavu Alfu 147. Zatím se mu to daří a může být oříškem i pro borce z GA MMČR.

Ve třídě N2 sice v Púchově překvapivě zvítězil Jiří Pertlíček junior, nedá se však předpokládat, že by se poměr sil nějak změnil a vyhodil Jaromíra Tarabuse ze sedla vedoucího muže tabulky. Kromě Pertlíčka ovšem také bude mít zajímavou konkurenci. Na domácí půdě se budou chtít zviditelnit manželé Trojanovi či Patrik Hlach. Zajímavý bude i start Jiřího Krajčíka, který zatím letos bojoval jen ve sprintech s „tajprem“, či návrat Martina Turečka za volant. Áčkovou felicii vyměnil za hondu a bude zajímavé, jak mu bude slušet…

Misky vah se přiklonily jednoznačně na stranu Ivana Kapušanského, který ovšem na domácí půdě po dramatickém závěru nevyhrál. Teď je na tahu Josef Dvořák, avšak ten má v plánu jen vybrané podniky GA MMČR, a tak zřejmě Kapušanského cestu k titulu neohrozí. Pozitivní je i tentokrát široká konkurence – Kulhan, Rakušan Pfeiffer (loňský vítěz), Jinderle, Přibyl a další.

Průběžné pořadí MMČR (sk. N):
1. Jaromír Tarabus 55 b.
2. Jiří Pertlíček jun. 36 b.
3. Petr Hozák 19 b.

Předchozí vítězovétřída N3třída N2třída N1
2005Křížek – BenešTarabus – VorelPfeiffer – Pfeifferová
2004Trojanová – PluhařováSedláček – VorelTuček – Tesař
2003Vrbecký – BisahaSedláček – RybnikářBěhálek – Kestler
Komentářů celkem: 2
22. 5. 2006 15:42
0 0
Super, už se mooooc těším.
22. 5. 2006 20:30
0 0
Je naprosto jasný že Č.Krumlov je ta pravá jarní rally pohádka a moc se těším jak to pojede tim našim vyvoveným co mají odvahu a prachy se pustit na RZ. Tak hlavně zdraví a dobré počasí a levné klobásky ha ha ha!
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!