Seb Ogier: Citroen už nedělá věci polovičatě
Je tomu pár dní, co bylo oznámeno, že se Sébastien Ogier vrací od příštího roku zpět k Citroen racingu, tedy do týmu, kde započal svou kariéru v mistrovství světa. Poté si Francouz prošel dominantním Volkswagenem, dokázal "nemožné" když vybojoval tituly pro M-Sport a cyklus uzavře sezóna 2019, kdy se bude snažit znovu pozvednout Citroen, který je po odchodu Sébastiena Loeba spíše stínem své někdejší slávy a dominance. Jak se pětinásobný mistr světa nechal slyšet pro britský Autosport, jedním z hlavních faktorů, které jej přesvědčily k návratu byla osoba šéfa týmu, tedy Pierre Budar, který nahradil Yvese Mattona. Budar totiž, dle Ogierových slov, jezdce přesvědčil o tom, že se věci v týmu změnily a že Citroen racing už nedělá věci napůl.
Ogier v barvách Citroenu v roce 2011
"V minulých letech působil Citroen dojmem, že věci dělá napůl. Jsou to sice jen slova a chtělo to z mé strany hodně důvěry, protože nelze garantovat, že vše bude tak, jak bych chtěl, ale Pierre mě dokázal přesvědčit a cítím, že stojíme na začátku skvělého dobrodružství," říká Sébastien Ogier k přestupu a odhaluje, že měl možnost si C3 WRC vyzkoušet na tajném testu ve Francii, kam se vypravil se svolením M-Sportu. "Když jsem auto na některých soutěžích viděl na předních příčkách, tak jsem si udělal obrázek o jeho potenciálu. Ale před tím, než jsem měl podepsat smlouvu, tak jsem si chtěl auto vyzkoušet osobně. To se povedlo, uvědomil jsem si některé věci a tento test mě utvrdil v tom, že chci podepsat v Citroenu."
Jak se dále nechává Seb Ogier slyšet, jeho návrat po necelé dekádě zpět není zatížen nějakými špatnými vzpomínkami na předchozí působení a z tehdejších dob si pamatuje pozitiva. "Pamatuju si jen ty dobré věci. Je zbytečné řešit to ostatní, i to mi pomohlo se posunout. Obecně, problémy, které se tehdy vyskytly byly spíše s vedením týmu, které v něm už dnes nepůsobí. Se samotnými techniky a lidmi kolem aut byla vždy spolupráce skvělá a zejména kvůli nim byl můj odchod v roce 2011 těžký. Nyní však v Citroenu cítím nový vítr. S Pierrem to šlo velmi dobře. Jednalo se s ním mnohem lépe než s jeho předchůdcem a to je jedna z věcí, které mě vedly k tomu, abych podepsal," uzavírá pětinásobný mistr světa.
Přál bych mu, aby ten krám dokázal dobře nastavit a jezdilo mu to, ale tady ode mě z gauče to vypadá tak, že to auto má obrovské problémy z podvozkem ještě nyní a nikdo, kdo by nejel přes hranu (Meeke) s ním nikdy nedokázal jezdit na špici.
C3 ma 3x druhe misto s tremi ruznymi jezdci (Østberg, Breen, Mikkelsen).
Loeb s nim vedl prvni soutez na ktere jel (Mexico 2018) az do defektu.
"Nikdy nikdo nedokazal jet na spici"
Musel to být veliký balík peněz, co Ogiera přesvědčil, že se to auto dá dostat na špici. Nebo už na tajném testu odhalil příčinu, proč t tak je. Přál bych mu letos titul ještě kvůli Malcolmovi, jinak srdcem ho přeji Tanakovi za jeho výkony...
Je to trochu jako v MotoGP u Rossiho. Návrat Ogiho do Citroenu vítám a doufám, že dokáže auto nastavit a s pomocí techniků dostat na vrchol. Rád bych ho viděl opět v boji o titul.
A jízdní vlastnosti Citroenu? Vždyť už ho několikrát jel i testoval Loeb a nijak špatně se o něm nevyjadřoval a kdyby to byl takový "šrot" bez persppektivy, tak by tam Ogi šel? Asi ne!