Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
3. 10. 2018 08:33 − 9884× − 17

Seb Ogier: Citroen už nedělá věci polovičatě

Poslední tři podniky u M-Sportu čekají Sébastiena Ogiera a poté se Francouz vrátí tam, kde jeho angažmá v MS začalo.

Je tomu pár dní, co bylo oznámeno, že se Sébastien Ogier vrací od příštího roku zpět k Citroen racingu, tedy do týmu, kde započal svou kariéru v mistrovství světa. Poté si Francouz prošel dominantním Volkswagenem, dokázal "nemožné" když vybojoval tituly pro M-Sport a cyklus uzavře sezóna 2019, kdy se bude snažit znovu pozvednout Citroen, který je po odchodu Sébastiena Loeba spíše stínem své někdejší slávy a dominance. Jak se pětinásobný mistr světa nechal slyšet pro britský Autosport, jedním z hlavních faktorů, které jej přesvědčily k návratu byla osoba šéfa týmu, tedy Pierre Budar, který nahradil Yvese Mattona. Budar totiž, dle Ogierových slov, jezdce přesvědčil o tom, že se věci v týmu změnily a že Citroen racing už nedělá věci napůl.


Ogier v barvách Citroenu v roce 2011

"V minulých letech působil Citroen dojmem, že věci dělá napůl. Jsou to sice jen slova a chtělo to z mé strany hodně důvěry, protože nelze garantovat, že vše bude tak, jak bych chtěl, ale Pierre mě dokázal přesvědčit a cítím, že stojíme na začátku skvělého dobrodružství," říká Sébastien Ogier k přestupu a odhaluje, že měl možnost si C3 WRC vyzkoušet na tajném testu ve Francii, kam se vypravil se svolením M-Sportu. "Když jsem auto na některých soutěžích viděl na předních příčkách, tak jsem si udělal obrázek o jeho potenciálu. Ale před tím, než jsem měl podepsat smlouvu, tak jsem si chtěl auto vyzkoušet osobně. To se povedlo, uvědomil jsem si některé věci a tento test mě utvrdil v tom, že chci podepsat v Citroenu."

Jak se dále nechává Seb Ogier slyšet, jeho návrat po necelé dekádě zpět není zatížen nějakými špatnými vzpomínkami na předchozí působení a z tehdejších dob si pamatuje pozitiva. "Pamatuju si jen ty dobré věci. Je zbytečné řešit to ostatní, i to mi pomohlo se posunout. Obecně, problémy, které se tehdy vyskytly byly spíše s vedením týmu, které v něm už dnes nepůsobí. Se samotnými techniky a lidmi kolem aut byla vždy spolupráce skvělá a zejména kvůli nim byl můj odchod v roce 2011 těžký. Nyní však v Citroenu cítím nový vítr. S Pierrem to šlo velmi dobře. Jednalo se s ním mnohem lépe než s jeho předchůdcem a to je jedna z věcí, které mě vedly k tomu, abych podepsal," uzavírá pětinásobný mistr světa.

Komentářů celkem: 17
3. 10. 2018 08:571
0 0
Přál bych mu, aby ten krám dokázal dobře nastavit a jezdilo mu to, ale tady ode mě z gauče to vypadá tak, že to auto má obrovské problémy z podvozkem ještě nyní a nikdo, kdo by nejel přes hranu (Meeke) s ním nikdy nedokázal jezdit na špici.
3. 10. 2018 10:052
1 0
Ogier s fordem se mi líbil víc. Citroen mě moc nebaví, ale zase bude něco nového, snad zajímavého.
3. 10. 2018 10:233
1 1
Původně napsal liposh
Přál bych mu, aby ten krám dokázal dobře nastavit a jezdilo mu to, ale tady ode mě z gauče to vypadá tak, že to auto má obrovské problémy z podvozkem ještě nyní a nikdo, kdo by nejel přes hranu (Meeke) s ním nikdy nedokázal jezdit na špici.
Asi na tom gauci potrebujes silnejsi bryle.
C3 ma 3x druhe misto s tremi ruznymi jezdci (Østberg, Breen, Mikkelsen).
Loeb s nim vedl prvni soutez na ktere jel (Mexico 2018) az do defektu.

"Nikdy nikdo nedokazal jet na spici" smajlík
3. 10. 2018 11:074
1 0
Citroen je v háji, to že se jim daří sem tam něco zajet je díky pozici jezdců v mistráku, kdy startují v pátek většinou z výhodných pozic a tím jsou ve výhodě i následné dny. Kdyby s C3 vyrazili mezi Neuvilem a Ogierem, tak by nestíhali. Jediný Meeke s tím něco byl schopen jet, pže riskoval.
Musel to být veliký balík peněz, co Ogiera přesvědčil, že se to auto dá dostat na špici. Nebo už na tajném testu odhalil příčinu, proč t tak je. smajlík Přál bych mu letos titul ještě kvůli Malcolmovi, jinak srdcem ho přeji Tanakovi za jeho výkony... smajlík
3. 10. 2018 11:375
0 0
Kena že by Tanak přestoupil do Toyoty za menší peníze?! smajlík jasně že je to o penězích. Ogier chce vyhrávat. Ford nemá výkon. Citroen je na tom podstatně líp. Hlavně Citroen je ochoten do úprav nasypat prachy. Malcolm má omezený budget. Ford se měl víc angažovat. Tak to je a asi bych v tom nehledal kdo ví co.
3. 10. 2018 11:536
0 0
Jsem zvědav na porovnání Ogiho na Citroenu s Meekem v Toyotě...
3. 10. 2018 12:537
0 0
Citroen je reálné o rad horsi auto než Ford, ale otázka kam to dokáže vytáhnout Ogier, jestli vůbec... Příští rok to myslím bude mezi Thierym a Tanakem.
3. 10. 2018 12:548
0 0
Nebo překvapí Meeke s Fiestou? smajlík
3. 10. 2018 13:229
0 0
Já se právě domnívám, že Citroen bude mít o značnej kus lepší motor, ale výhodou Fiesty bude její dobrá ovladatelnost, ale prostě postrádá výkon. Pamatujete si na P307-Velrybu? Ještě po třech letech se tvrdilo, že má tak silný motor, že stačila v té době aktuálním WRCům. Ovšem to ostatní logicky kulhalo. Tohle bych tipoval na ten stejnej případ. Každopádně co tu hlavně chci říct je, že jestli Lappi přestoupí do Citroenu, tak je velkej riskér a možná to hraničí i s blbostí. Bejt v tuhle chvíli trojka v Toyotě, která ho chce, je to nejlepší, co se mu mohlo stát. Auto rychlý a tlak malej.
3. 10. 2018 13:3910
0 0
Za mne palec nahoru.
Je to trochu jako v MotoGP u Rossiho. Návrat Ogiho do Citroenu vítám a doufám, že dokáže auto nastavit a s pomocí techniků dostat na vrchol. Rád bych ho viděl opět v boji o titul. smajlík
3. 10. 2018 13:4111
0 0
Když si vezmu, jak se před startem loňské sezóny podceňovala Toyota a jakou nejspíš roli měl JML po svém příchodu, tak bych Citroen vůbec nezatracoval. Sice jim vyhazov Meeka mám za zlé (nějak teď sledovat MS ztrácí náboj tím, když člověk nemá nervy, jestli Kris dojede do cíle smajlík) ale bylo by pěkné, kdyby se Frantíci zvedli a dokázali bojovat s ostatníma. A třeba všechny nakonec spráská Meeke s Yarisem smajlík
3. 10. 2018 13:4612
0 0
Ano skutečně nedělá Citroen letos věci polovičatě, oni rovnou vyhodi Meeka, kdy jeden den píšou, jak mu subtilní konstrukce zachránila život a druhy den jej pošlou k šipku, za časů Loeba jsem měl tuto stáj v oblibě, nyní je mě nejnesympatičtější ze všech.
3. 10. 2018 14:2313
0 0
Já bych v přestupovém kolotoči vůbec nepodceňoval Ford. Je to mistrovské auto roku 2017 a Ogi s ním vyhrál letos 3 soutěže (Tanak 4 a Neuville 3) a je ještě furt v boji o titul. A i mladici Suninen a Evans s nimi dokážou občas zajet pódium. Takže jedinou nevýhodou Fordu je asi jen objem financí schopných zaplatit za jezdce typu Ogi, Tanak, Neuville. Ale být dvojka, potažmo trojka u Toyoty, Hyundaie nebo Citroenu a nebo jednička ve Fordu - já bych asi neváhal.
3. 10. 2018 15:3514
0 0
V jedněch italských novinách jsem se dočetl že už to Kris Meeke s Toyotou podepsal.Nevíte někdo prosím nějaké info.Já už to čekání nevydržím.
3. 10. 2018 17:3315
0 0
Tak ona největší slabina Fordu je ta, že je to málo Ford - je to hlavně soukromý M-Sport. A to je kámen úrazu a hlavní důvod přestupu Ogiho - tov. tým vyvíjí více a snadněji, než soukromý (i když super tým). Nejde jen o peníze pro jezdce. Už ve Finsku říkal Seb, že třeba Toyoty mají lepší akceleraci - přímá narážka na motor Ford. A podle toho to i dopadlo...
A jízdní vlastnosti Citroenu? Vždyť už ho několikrát jel i testoval Loeb a nijak špatně se o něm nevyjadřoval a kdyby to byl takový "šrot" bez persppektivy, tak by tam Ogi šel? Asi ne!
3. 10. 2018 19:1416
0 0
U M-sportu má podepsáno zatím sunninen. Evans zatím nic. Někdo nějaké info kdo bude další?
4. 10. 2018 19:3717
0 0
No z Meeka v Toyotě budu fakt prekvapenej.. ale nadsenej smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!