--> -->
3. 10. 2018 20:28 − 6347× − 8 0

Filip Mareš: Z polské šotoliny rovnou na lotyšskou

Na Rally Poland se pro nové zkušenosti koncem září vypravili Filip Mareš s Janem Hlouškem.

Se svou Fabií R5 startovali za ACCR Czech Rally Team poprvé na evropské šotolině a v silné konkurenci zkušených posádek šampionátu ERC. Na rychlých a úzkých tratích 75. ročníku druhé nejstarší soutěže světa se rychle aklimatizovali a cílovou rampou projeli na pěkném osmém místě absolutně. V hodnocení kategorie ERC Junior do 28 let dokončili jako pátí.

V úvodu soutěže si Filip s Honzou především zvykali na charakter polských tratí, poznávali míru gripu a tempo, jakým se po šotolinových cestách s vozem R5 jede. V obou etapách navíc startovali mezi prvními a tak je neminula ani zkušenost s čištěním trati. I to ale bylo součástí týmového plánu, i když v Polsku šlo především o dokončení soutěže a nasbírání maximálního množství dat a zkušeností. To, že si Filip s Fabií R5 na šotolinových tratích rychle zvyká, dokazovaly časy z druhých průjezdů. Už po první etapě figurovala posádka ACCR Czech Rally Teamu na osmém místě absolutně a tuto pozici si nakonec udržela až do cíle.

„Musím říci, že Rally Poland mě v mnohém překvapila. S dvoukolkou jsem v minulosti již několik závodů na šotolině absolvoval, teď nás ale čekala premiéra s podstatně silnějším vozem. Polské tratě byly navíc skutečně rychlé a nedaly se přirovnat k žádnému závodu, se kterým mám předchozí zkušenost. Několik prvních erzet jsem tak spíše hledal sám sebe,“ vypráví o polské rally Filip a pokračuje: „Druhé průjezdy jsme si ale hodně užili a nebyli jsme dosahovanými časy daleko od zkušenějších posádek. Upřímně řečeno je zde ale spoustu věcí, na kterých musím nyní zapracovat. Z domácího šampionátu jsem zvyklý nejen na jiný povrch, ale i na odlišný charakter soutěží. Číst v tréninku správně terén a bez předchozí zkušenosti odhadovat, jakou rychlostí do daného místa přijedu v závodním tempu, to bylo pro mě skutečně složité. Účast na Rally Poland mi ukázala několik nedostatků, na které bych ale bez jejího absolvování hned tak nepřišel. Rozpis, brzdné body nebo i práce s pneumatikami. Na všem teď pracuji a mým cílem je být na Rally Liepaja ještě blíže nejrychlejším.“

Již za necelých 14 dní čeká na posádku Filip Mareš – Jan Hloušek další výzva v podobě startu na posledním klání šampionátu FIA ERC v Lotyšsku. Rally Liepaja nabídne posádkám celkem 12 šotolinových zkoušek a současně také uzavře hodnocení kategorie ERC Junior U28. S ohledem na termínovou kolizi tedy posádka vynechává poslední podnik MČR, Rally Příbram.

Komentářů celkem: 8
3. 10. 2018 21:45
20
Už mě ty PR řeči nebaví. Rezignace na boj o titul vicemistra republiky v rally považuji za výraz neúcty k národnímu šampionátu. To je obzvlášť zarážející u jezdce s podporou autoklubu. Šotolin, ze kterých je Filip tak nadšený, bude ještě mnoho. Ale příležitostí zabojovat o post vicemistra? Navíc cítím, že motiv tohohle rozhodnutí jet nákladnější soutěž(e) na účet Autoklubu je někde úplně jinde než v mediálních prefabrikátech, které jsou předkládány nadšeným fanouškům. Ale jak zpívá Nohavica: "Možná, že se mýlím..."
3. 10. 2018 21:55
00
Pokud by Filip jel ME U28 od začátku sezony a před posledním podnikem a měl o co jet v celkovém pořadí, pak bych to chápal.
Souhlas, že šotolin, kde se učit bude ještě dost.smajlík
3. 10. 2018 22:01
00
Já v jeho kůži bych nevolil jinak. Není šéfem týmu takže mu to házet na triko tak úplně ani nejde. Je mladý, má potenciál a do budoucna se můžou tyto zkušenosti hodit více než jedna Příbram resp. titul vícemistra...
4. 10. 2018 06:37
00
Jsem taky vicemistr (z roku 2014) a dnes po mně neštěkne ani pes... smajlík smajlík smajlík Takže já naopak to rozhodnutí chápu.
Filip kouká dopředu, hraní na českém písečku není nic, na čem by šlo v budoucnu stavět.
4. 10. 2018 06:45
Upraveno 06:45
00
Souhlas. Evropa na sotoline je skvělý učební materiál. A tahle sezóna ma byt o učení. O neucte bych nemluvil. To bychom mohli mluvit o neucte k +P2, kde myslím po Vyskove vedl.
4. 10. 2018 08:15
00
Já myslím že Příbram je dost specifická hlavně díky ročnímu období tak že na sbírání zkušeností je to taky dost důležitá soutěž i hodně vyježdění jezdci co ji jezdí léta se nevyhnou problémům. Tak že tohle rozhodnutí týmu vůbec nechápu a ještě o to víc když měl o co bojovat.
4. 10. 2018 08:36
00
Myslím, že "to" někdo rozhodl za něj, ale přejme mu, ať to letí, ale taky, aby to tam na těch letištích nerozbil. O neúctě k mistráku nemá cenu mluvit , někteří jiní si taky jezdí jen občas a podle peněz a nálady. Navíc, kdo tam toho Ášína porazí? Snad jedině zase nějaké WRC ... smajlík
4. 10. 2018 14:23
00
Skvela zprava, doma ho uvidíte pristi rok a zase o poradnej kus rychlejsiho ;)

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama reklama
-->